Ogromne zainteresowanie budową S5
Jak już informowaliśmy w Radiu Wrocław, zainteresowane firmy musiały złożyć wnioski o dopuszczenie do rywalizacji o tę ważną dla Dolnego Śląska trasę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce wydać na blisko 50-kilometrowy odcinek 2,5 mld zł.
W sumie trasę S5 podzielono na trzy zadania - jednocześnie powstawać będą odcinki: Korzeńsko - Żmigród, Żmigród - Trzebnica i Trzebnica - Wrocław. Na każde z zadań wnioski złożyło po kilkanaście przedsiębiorstw i konsorcjów, w tym firmy z Włoch, Hiszpanii, Czech i Turcji.
Teraz komisja oceni ewentualnych wykonawców zwracając głównie uwagę na doświadczenie w tego typu inwestycjach i ich kondycję finansową. Kto przejdzie do decydującej fazy przetargu?
Tego dowiemy się za kilka tygodni, wtedy też firmy złożą oferty cenowe. Wykonawców S5 mamy poznać na przełomie roku, a budowa ma potrwać 33 miesiące.
W ramach budowy drogi ekspresowej S-5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez następujące węzły:
Węzeł „Krościna” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1350D)
Węzeł „Kryniczno” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Węzeł „Prusice” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1346D)
Węzeł „Trzebnica” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 340)
Węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta)
Węzeł „Żmigród” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 339)
Węzeł „Żmigródek” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.