Stacja kolejowa na Karkonoskiej?
Przedsiębiorstwo publikuje na specjalnej stronie internetowej (KLIKNIJ) cząstkowe wyniki studium wykonalności dla przystosowania WWK do obsługi kolei dużych prędkości.
Mowa jest także o intermodalności węzła, czyli połączeniu transportu kolejowego z tramwajowym.
W dokumencie przedstawione zostały cztery opcje, z których w przyszłości mógłby skorzystać (czy może raczej wybrać jedną) inwestor.
Opcja "0" - nie robić nic. Przewiduje ona minimalny zakres robót. Opcja "1" zakłada naprawę linii i włączenie kolei dużych prędkości do Wrocławskiego Węzła Kolejowego po układzie linii nr 277 (Jelcz Laskowice-Brochów) oraz linii nr 132 (Oława-Wrocław Główny, bez odcinka Święta Katarzyna-Oława).
Opcja "2" to modernizacja infrastruktury oraz budowa nowych elementów, a także przywrócenie dworca Wrocław Świebodzki czy m.in. budowa nowych przystanków. Ze Świebodzkiego pociągi miałyby według takiego scenariusza kursować w kierunku Zielonej Góry i Poznania. Plan zakładałby także połączenie centrum Wrocławia z lotniskiem.
Najbardziej atrakcyjna dla mieszkańców jest opcja "3". Tutaj oprócz remontów i nowych inwestycji pojawiają się też lokalizacje nowych przystanków multimodalnych. To właśnie na takich przystankach - o czym mówi się już od dawna - można się będzie przesiadać z pociągu na tramwaj (lub odwrotnie).
Sener proponuje pięć lokalizacji: Dworzec Nadodrze, stacja Mikołajów, Dworzec Świebodzki, Dworzec Główny a także stacja przy al. Karkonoskiej, obok pętli tramwajowej i autobusowej. Firma zastrzega przy tym, że ten ostatni przystanek jest pozbawiony możliwości budowy parkingu.
Czy opracowanie Hiszpanów pomoże w zrealizowaniu snu o transporcie zintegrowanym? Jak szybko możemy się doczekać takich inwestycji?
- Konsultacje społeczne służą analizie projektów. Dzięki temu poznajemy poglądy mieszkańców i władz. Jest robione studium, my na razie tego nie komentujemy. Gdy będzie gotowe opracowanie, przeanalizujemy - mówi Mirosław Siemieniec z Polskich Linii Kolejowych.
Wrocławski Węzeł Kolejowy (WYKAZ LINII)
•132 (Oława- Wrocław Główny (bez odcinka Święta Katarzyna- Oława)),
•143 (Oleśnica- Wrocław Mikołajów),
•271 (Wrocław Główny- Żmigród (bez odcinka podg. Grabiszyn - Żmigród),
•273 (Wrocław Główny- Wołów),
•274 (Wrocław Świebodzki- Jaworzyna Śląska),
•275 (Wrocław Muchobór- Malczyce (z wyłączeniem odcinka Wrocław Nowy Dwór- Malczyce)),
•276 (Wrocław Główny- Strzelin),
•277 (Jelcz Laskowice- Wrocław Brochów),
•285 (Wrocław Główny- Świdnica Przedmieście),
•292 (Wrocław Osobowice- Jelcz Miłoszyce),
•326 (Wrocław Psie Pole- Trzebnica),
•349 (Święta Katarzyna- Wrocław Kuźniki),
•750 (Wrocław Brochów WWB- podg. Wrocław Stadion),
•751 (Wrocław Gądów- Wrocław Zachodni),
•752 (Wrocław Gądów- Wrocław Popowice),
•753 (Wrocław Grabiszyn- Wrocław Gądów),
•754 Wrocław Popowice WP1- Wrocław Popowice WP),
•755 (Wrocław Popowice WP- Wrocław Popowice WP3),
•756 (Wrocław Stadion- Wrocław Popowice WP2),
•757 (Wrocław Świebodzki- Wrocław Muchobór),
•758 (Wrocław Stadion- podg Wrocław Muchobór),
•759 (Wrocław Gądów- Wrocław Nowy Dwór),
•760 (Wrocław Świebodzki- Wrocław Gądów),
•761 (Wrocław Grabiszyn- Wrocław Świebodzki WSB),
•763 (Wrocław Brochów WBB- Wrocław Główny WGA),
•764 (Siechnica- Wrocław Brochów WBB),
•765 (Wrocław Brochów WBB- podg Lamowice),
•771 (Świdnica Przedmieście- Świdnica Miasto).
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.