Mamy najszybszy pociąg w Polsce!
O rekordzie poinformował na Facebooku marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec. Testy przeprowadzono dziś w nocy .
Elektryczny zespół trakcyjny (31WE) udało się rozpędzić dokładnie do 201,4 km/h. Pierwsze pojazdy tego typu pojawią się na dolnośląskich trasach już 1 kwietnia.
Został wyprodukowany w zakładach Newag w Nowym Sączu i po testach tam wrócił. "Przeszedł badania statyczne i dynamiczne hamulca, badania zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych emitowanych przez EZT, badania hałasu emitowanego przez pojazd, bezpieczeństwa jazdy i oddziaływania na tor, badania w zakresie komfortu podróżowania, oraz sprawdzenie warunków pracy maszynisty i pomocnika maszynisty pod względem narażenia na oddziaływanie drgań" - informuje firma.
Zobacz film z rekordowej jazdy!
Koleje Dolnośląskie (KD) w 2012r. przewiozły 1,8 mln osób. To jest dwa razy więcej niż w 2011r. kiedy spółka odnotowała niewiele ponad 900 tys. pasażerów. W sumie w 2012r. z usług KD skorzystało dokładnie 939 570 pasażerów więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach - relacjonuje Rafał Jurkowlaniec.
W grudniu 2011r. uruchomiono nowe połączenia na trasach: z Wrocławia do Jelcza-Laskowic, do Wołowa, do Legnicy oraz do Zgorzelca. Dzięki nowym autobusom szynowym kupionym za pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego, można było uruchomić połączenie z Jeleniej Góry do Zgorzelca (grudzień 2011r.). We współpracy z województwem lubuskim uruchomiliśmy połączenie między Jelenią Górą i Zgorzelcem a Żarami. Do rozkładu jazdy powróciły również bezpośrednie pociągi z Wrocławia do Żar.
Od kwietnia 2013r. na trasach naszego województwa pojawi się również 5 nowych składów Kolei Dolnośląskich. Elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) kursować będą na odcinku Wrocław – Węgliniec (przez Legnicę, Bolesławiec). Osiągające prędkość do 160 km/h będą najszybszymi pociągami regionalnymi na Dolnym Śląsku.
Czas jazdy z Wrocławia do Węglińca skróci się dzięki temu o 25 minut. Z Wrocławia do Legnicy pojedziemy 11 minut krócej, a z Wrocławia do Bolesławca – 20 minut krócej. Średnia prędkość nowych EZT (uwzględniająca czas na hamowanie, postój i rozruch na stacjach) wyniesie ok. 90 km/h.
W nowej jednostce znajdzie się 212 miejsc siedzących, czyli ok. 25 więcej niż w obecnie kursujących tradycyjnych składach elektrycznych (serii EN57). Kolejna nowość to system liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie dokładniejszych danych o frekwencji w poszczególnych kursach, a to ułatwi planowanie rozkładu jazdy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.