Kto zapłaci za tory? (Posłuchaj)

| Utworzono: 2012-10-11 10:14 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Kto zapłaci za tory? (Posłuchaj) - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

To w sumie 300 kilometrów torów. Niektóre odcinki są od dawna zawieszone i pociągi po nich nie jeżdżą, po innych ruch ciągle się odbywa.

Krzysztof Łańcucki z Polskich Linii Kolejowych mówi, że o przyszłość i możliwość zagospodarowania tych tras jego firma zapyta samorządy. Te jednak nie są w stanie ich przejąć.

Nawet jeśli są to linie atrakcyjne turystycznie, prowadzące tunelami i wielkimi wiaduktami jak trasa Jelenia Góra-Ogorzelec. Burmistrz Kowar Mirosław Górecki mówi, że ta linia nadaje się do uruchomienia np. jazd drezynami czy wybudowania na niej trasy rowerowej.

Jednak gminy na to nie stać:



Żadnych linii kolejowych nie planuje już przejmować także samorząd województwa.

Posłuchaj:


Komentarze (45)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-10-22 14:46:53 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-13 12:38:58 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-11 19:34:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-07 16:34:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:54:08 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:48:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:43:31 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:37:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:31:50 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~KONRAD2019-01-29 14:36:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
KONRAD
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:09:32 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 18:03:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 17:57:04 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 17:51:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 17:45:38 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-01 17:39:47 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-02-14 12:18:07 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-30 11:13:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-21 17:35:14 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:29:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:27:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:25:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:22:45 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:20:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:18:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:17:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:14:47 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:13:33 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:11:57 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-05 13:10:19 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-23 13:25:26 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-23 13:22:25 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-01-08 13:30:39 z adresu IP: (94.75.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-01-05 13:25:17 z adresu IP: (94.75.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2014-11-08 14:54:49 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2014-11-08 14:51:36 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~konrad2014-11-08 14:50:19 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
kowary dwiorezc glowny zlodzie szynbezakrii torow pkp
~Komentarz został usunięty2014-11-08 14:49:16 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Artykuł2014-05-18 02:09:18 z adresu IP: (78.54.xxx.xxx)
o pomysłach na odbudowanie linii kolejowych w powiecie jeleniogórskim i kamiennogórskim: ogorzelec . com/2014/04/17/kolej-w-powiecie-kamiennogorskim-1882-2020/#more-5235
~Komentarz został usunięty2013-02-17 21:19:24 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2013-02-16 17:13:14 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2013-02-16 17:08:30 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2016-11-17 14:11:17 z adresu IP: (89.79.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Manius2012-10-11 22:48:51 z adresu IP: (90.84.xxx.xxx)
Jedzie pociąg z daleka nikt na niego nie czeka ! Taka jest rzeczywistość naszych lokalnych dworców PKP. Pomijając tragiczny stan infrastruktury należało by się zastanowić nad tym czy jest sens utrzymywania trupa przy życiu jakim jest transport kolejowy na trasie do i z Kudowy. W prasie od czasu do czasu odzywają się głosy obrońców istniejącego stanu rzeczy ale zastanowić by się należało czy czasem nie są to osoby powiązane z koleją np. pracownicy .Rozumiem ich obawę związaną z ryzykiem utraty ciepłych intratnych posadek ale.... W każdym pociągu jest dwóch maszynistów i do tego przynajmniej jeden konduktor, na kilku stacjach zatrudnieni są dyżurni ruchu . Cały ten sztab ludzi jest potrzebny do tego żeby żeby przewieźć kilku pasażerów a bardzo często zdarza się tak że pociąg jedzie zupełnie pusty . Jeżeli ktoś uważa że pisze bzdury to zapraszam niech sam się pofatyguje i we własnym zakresie przeprowadzi obserwacje . Czy stan ten ma jakikolwiek wpływ na promocje naszego rejonu moim zdaniem nie. Może ktoś kompetentny powinien się zainteresować jakie koszty są generowane przez te pociągi widmo. W skali roku są to pewnie milionowe kwoty którymi się nikt nie przejmuje bo jak wiadomo koleje nasze są Państwowe czyli w mniemaniu wielu niczyje, prywatny właściciel nigdy nie pozwolił by sobie na generowanie tylko i wyłącznie strat bo linia ta nie zarabia na siebie na pewno nawet 1%. Zastanowić by się należało czy te potężne pieniądze nie mogły by być spożytkowane w bardziej pożytecznym społecznie celu a wiemy że potrzeb w naszym rejonie jest sporo.
~dolnoślązak2012-10-11 15:43:53 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Jest takie przysłowie : "Miałeś hamie złoty róg" - tym złotym rogiem były w 1945 tzw "ziemie zachodnie", strasznie obrabowane przez sowietów, ale mimo wszystko coś jeszcze zostało. To "coś" najpierw niszczało za lat komuny, ale akurat prawie wszystkie (ca 95%) trasy kolejowe były na Dolnym Śląsku czynne. Katastrofą okazała się tzw. demokracja, nie tylko zresztą dla kolei. Te fakty obnażają polską niegospodarność, bo opłacalność egzystencji linii kolejowych w prymitywnym rachunku zysków i strat poszczególnych odcinków (jeszcze bez uwzględnienia trudno policzalnych zysków ekologicznych i społecznych ) to czysta demagogia - sąsiednie Czechy gdzie kolej funkcjonuje nawet lepiej jak za ichniejszej komuny są tego najlepszym przykładem, a kapitalizm jest tam dużo lepiej posadowiony.