Trzeci przetarg na kolejkę
Radio Wrocław |
Utworzono: 2012-09-15 08:23 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
fot. mat. prasowe
Ma ona połączyć Wybrzeże Wyspiańskiego z ul. Na Grobli i ułatwić życie studentom Politechniki. Poprzednie na przetargi unieważniono, bo oferty były za drogie.
Uczelnia i miasto, które sfinansują inwestycję są teraz skłonne zapłacić więcej.
- Kolejka musi powstać i termin realizacji jest ściśle określony - mówi Radiu Wrocław Agnieszka Niczewska z Politechniki Wrocławskiej.
Uczelnia i miasto chciały wydać na budowę kolejki 8 milionów złotych. W ostatnim przetargu jedyna firma, która złożyła ofertę chciała 12 milionów złotych.
Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Piter71, Wrocław2012-09-18 16:19:16 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Odpowiedz
A może zmienić projekt kolejki i zrobioć coś takiego jak na kampusie uniwersytetu w Dortmundzie. Też jest kolejka, ale na pewno bardziej przepustowa.
zgłoś do moderacji
~gun2012-09-16 16:49:39 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
znowu nasze pieniądze idą w błoto a my biernie się temu przyglądamy ...
~jot2012-09-15 11:21:08 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Głupio, drogo, i nieprzydatne. Kładka tańsza w eksploatacji i wystarczy na 100 lat, a tu dozór techniczny co rok, badania liny, przestoje na silny wiatr z zachodu, oblodzenie liny. No cóż jaka Politechnika takie pomysły.
~Inżynier2012-09-15 10:54:09 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Kolejny pomysł typowo medialny. A co z kosztami utrzymania takiej kolejki?? Obawiam się że jesli zostanie to wybudowane, to będzie problem podobny do stadionu. Takie kolejki sa bardzo ciekawe, ale na świecie istnieja w ruchliwych miejscach, gdzie płaci sie za przejazd. Trudno by studenci i pracownicy płacili za przejazd gondolą udając sie na zajęcia - i w tym momencie przepustowość gondoli jest stanowczo za mała! A czy będzie choć trochę innych pasażerów? Kolejka linowa poza kosztami dozoru i eksploatacji wymaga stałego zatrudnienia kilku osób - kładka dla pieszych chociaz w budowie może okazać się nieco droższa, to nie wymaga takich rygorów eksploatacyjnych.