Trzeci przetarg na kolejkę

Radio Wrocław | Utworzono: 2012-09-15 08:23 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Trzeci przetarg na kolejkę - fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Ma ona połączyć Wybrzeże Wyspiańskiego z ul. Na Grobli i ułatwić życie studentom Politechniki. Poprzednie na przetargi unieważniono, bo oferty były za drogie.

Uczelnia i miasto, które sfinansują inwestycję są teraz skłonne zapłacić więcej.

- Kolejka musi powstać i termin realizacji jest ściśle określony - mówi Radiu Wrocław Agnieszka Niczewska z Politechniki Wrocławskiej.

Uczelnia i miasto chciały wydać na budowę kolejki 8 milionów złotych. W ostatnim przetargu jedyna firma, która złożyła ofertę chciała 12 milionów złotych.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Piter71, Wrocław2012-09-18 16:19:16 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
A może zmienić projekt kolejki i zrobioć coś takiego jak na kampusie uniwersytetu w Dortmundzie. Też jest kolejka, ale na pewno bardziej przepustowa.
~gun2012-09-16 16:49:39 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
znowu nasze pieniądze idą w błoto a my biernie się temu przyglądamy ...
~jot2012-09-15 11:21:08 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Głupio, drogo, i nieprzydatne. Kładka tańsza w eksploatacji i wystarczy na 100 lat, a tu dozór techniczny co rok, badania liny, przestoje na silny wiatr z zachodu, oblodzenie liny. No cóż jaka Politechnika takie pomysły.
~Inżynier2012-09-15 10:54:09 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Kolejny pomysł typowo medialny. A co z kosztami utrzymania takiej kolejki?? Obawiam się że jesli zostanie to wybudowane, to będzie problem podobny do stadionu. Takie kolejki sa bardzo ciekawe, ale na świecie istnieja w ruchliwych miejscach, gdzie płaci sie za przejazd. Trudno by studenci i pracownicy płacili za przejazd gondolą udając sie na zajęcia - i w tym momencie przepustowość gondoli jest stanowczo za mała! A czy będzie choć trochę innych pasażerów? Kolejka linowa poza kosztami dozoru i eksploatacji wymaga stałego zatrudnienia kilku osób - kładka dla pieszych chociaz w budowie może okazać się nieco droższa, to nie wymaga takich rygorów eksploatacyjnych.