Kampania edukacyjna "Czas na wzrok"
W ramach akcji „Czas na wzrok” mieszkańcy województwa dolnośląskiego będą mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat prezbiopii – procesu, który dotyka ludzi po 40. roku życia. W dniach od 11 do 26 maja organizatorzy kampanii edukacyjnej zapraszają osoby po czterdziestce na bezpłatne badania ostrości wzroku do wybranych salonów optycznych.
Kampania edukacyjna „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” będzie prowadzona na terenie województwa dolnośląskiego od 13 kwietnia do 26 maja 2012 r. W ramach akcji, w dniach od 11 do 26 maja mieszkańcy województwa dolnośląskiego, powyżej 40. roku życia będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań ostrości wzroku w wybranych salonach optycznych.
Lista salonów optycznych dostępna jest na stronie internetowej dedykowanej prezbiopii www.czasnawzrok.pl. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, na badania należy umówić się wcześniej telefonicznie lub osobiście.
Celem akcji jest dostarczenie informacji na temat prezbiopii oraz najlepszych sposobów jej korygowania.
- Prezbiopia nie jest chorobą – jest procesem fizjologicznym wynikającym ze starzenia się organizmu i zmniejszenia elastyczności pewnych elementów gałki ocznej. Spotyka się ją zarówno u osób z nadwzrocznością, krótkowzrocznością oraz u osób bez wad wzroku – wyjaśnia prof. Marta Misiuk–Hojło, Kierownik Katedry i Kliniki Okulistyki Akademii Medycznej we Wrocławiu.
- Okuliści zauważyli, że wiele osób zbyt późno decyduje się na korekcję widzenia do bliży za pomocą specjalnych soczewek okularowych. Opóźnienie decyzji o odpowiedniej korekcji wzroku może skutkować przewlekłymi zapaleniami spojówek, uporczywymi bólami głowy i innymi zaburzeniami widzenia. Tych kłopotów można by uniknąć gdyby w odpowiednim czasie okulista zapisał okulary korygujące. To skłania środowisko okulistyczne do szerszego rozpowszechniania informacji na temat prezbiopii i możliwości korekcji”– mówi prof. Marta Misiuk–Hojło.
Więcej szczegółów na temat prezbiopii oraz rozwiązań dla prezbiopów znajduje się na stronie internetowej www.czasnawzrok.pl. Do tej pory kampanię „Czas na wzrok. Zachowaj ostrość widzenia po czterdziestce” przeprowadzono z sukcesem we Wrocławiu, regionach łódzkim i opolskim, lubuskim i wielkopolskim.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.