Konsultacje w sprawie tramwaju na Psie Pole. Wielu mieszkańców wątpi w sens inwestycji

Dawid Dettlaff, DP | Utworzono: 2025-03-15 15:43 | Zmodyfikowano: 2025-03-15 15:45
Konsultacje w sprawie tramwaju na Psie Pole. Wielu mieszkańców wątpi w sens inwestycji - Konsultacje społeczne w sprawie tramwaju na Psie Pole. Fot. Dawid Dettlaff
Konsultacje społeczne w sprawie tramwaju na Psie Pole. Fot. Dawid Dettlaff
Konsultacje w sprawie tramwaju na Psie Pole. Wielu mieszkańców wątpi w sens inwestycji - 0
Konsultacje w sprawie tramwaju na Psie Pole. Wielu mieszkańców wątpi w sens inwestycji - 1
Konsultacje w sprawie tramwaju na Psie Pole. Wielu mieszkańców wątpi w sens inwestycji - 2

Za nami konsultacje społeczne dotyczące budowy nowej linii tramwajowej na wrocławskie Psie Pole. Rozważane są dwa warianty przebiegu torów: jeden wzdłuż ulicy Dywizjonu 303, drugi przez rynek Psiego Pola. Wielu uczestników konsultacji kwestionuje zasadność budowy nowego torowiska w tej części miasta:

- Dlaczego brniemy w najdroższy system komunikacji, jakim jest tramwaj, a nie idziemy w system autobusowy, który jest dużo bardziej opłacalny?
- Temat tramwaju na Psie Pole to jest temat mityczny już w pewnym sensie. Jest oczywiście opcja taka, że zmieniamy podejście i nie myślimy o tramwaju, tylko myślimy o autobusie.

Niektórzy mieszkańcy wątpią, czy nowe torowiska realnie poprawią komunikację w regionie:

- Ja mówię "nie". Powiem Panu, że jeżeli ten wariant W1 przez Litewską będzie przeciągnięty, ja uważam, że te wszystkie takie najważniejsze punkty usługowe, typu centra handlowe, teraz tam się dużo wybudowało... Ludzie będą musieli iść przez Litewską, żeby się tam wbić.

Wybieramy Radiowy Ogródek Działkowy. Zgłoś się do nas!

"Większość sali jest za tramwajem"

Wielu mieszkańców jest jednak zadowolonych z kierunku działania miasta:

- Tak! O Jezu, ja jestem bardzo za tym, strasznie się cieszę. 44 lata mieszkam na Psim Polu i dopiero się doczekałam w wieku 75 lat. Ale mam nadzieję, że jeszcze się przejadę tym tramwajem.
- Autobusy stoją w korkach, mają dość spore spóźnienia, a tramwaj jest bardziej niezawodny.
- Musimy iść naprzód. Jeżeli w perspektywie najbliższych 20 lat ilość mieszkańców się zwiększy o 10, 15, 20 procent, to też zwiększy się ilość samochodów.

Konsultacje dotyczą także alternatywnych tras tramwaju oraz dostosowania komunikacji miejskiej do dynamicznie rozwijającej się dzielnicy. Szczegóły przedstawiła Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności:

- Na spotkania konsultacyjne przychodzą z reguły osoby, które są czemuś przeciwne. Zidentyfikowaliśmy od razu, że jest pewna grupa osób, która za tym tramwajem nie jest, nie widzi w nim szansy na poprawę funkcjonowania osiedla, ale jak głębiej z czasem zaczęliśmy rozmawiać, to się okazało, że jednak chyba większość sali za tramwajem jest.

Każdy z proponowanych wariantów obejmuje około 6 kilometrów trasy tramwajowej i 12 przystanków, które będą obsługiwane przez 12 tramwajów. Władze miasta planują ukończenie projektu do 2030 roku, a jego szacowany koszt to blisko 830 milionów złotych.

Przeczytaj: Wałbrzych: Pierwszy autobus wodorowy wraca po awarii. Co z pozostałymi?


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nik37 min. temu z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
W czym tramwaj ma przewage nad autobusem elektrycznym ( zakładajac wydxielony pas ruchu)?
~WielkiFanPaniZUrzedu2025-03-15 21:50:27 z adresu IP: (2a00:f41:803:b7bf:e4aa:x:x:x)
...ale jak głębiej z czasem zaczęliśmy rozmawiać, to się okazało, że jednak chyba większość sali za tramwajem jest. Co za żenująca wypowiedź. Wyszedł radny miasta, zaczął chwalić projekt i ludzi zaangażowanych w pracę, inni zwolennicy zaczęli bić brawo, i pani z komisji ma wrażenie, że jednak większość była za. Pewnie nie poznała znajomego. Całe te konsultacje to śmiech na sali. Zero analizy czy jednak nie lepiej skorzystać z rozbudowanej komunikacji autobusowej, że zwiększeniem częstotliwości w godzinach szczytu po niższych kosztach. Najważniejsze że deweloperzy będą zadowoleni że tramwaj dochodzi do ich nowych inwestycji.
~MieszkaniecPP2025-03-15 22:54:21 z adresu IP: (2a01:112f:460a:2900:f49d:x:x:x)
Dokładnie! A za tydzień na konsultacje które mają się odbyć 'losowo' pewnie Pan radny będzie tym co zostanie wylosowany. I finalny rezultat konsultacji będzie że całe psie pole zachwycone projektem. A jak za kilka lat projekt okaże się wielką porażka to też usluszylymy że wina mieszkańców. Przecież konsultacje się odbyły. Obłuda i zakłamanie.
~Kris2025-03-15 18:05:11 z adresu IP: (81.240.xxx.xxx)
Po co tramwaj? Trakcja, szyny, łomot, jeden popsuty i wszystko stoi... tylko buspas i ew autobus na napęd elektryczny
~MieszkPsiegoPnie Radna2025-03-15 17:10:42 z adresu IP: (2a01:112f:460a:2900:f49d:x:x:x)
Dzisiaj uczestniczyłam w tym spotkaniu. Każdy z mieszkańców który chciał zabrać głos miał pobrać numerek od Pani która te numerki rozdawała. Jedna z osób wypowiadających się przykuła moją uwagę bo miałam podejrzenia że jest to osoba która celowo przybyła aby przychylne się wypowiadać o projekcie i wskazywać słuszność poprowadzenia tramwaju. Przypomnę w tym miejscu że spotkanie miało służyć konsultacjom z mieszkańcami. Po powrocie znalazłam tego Pana w internecie . Jest to Pan Jakub Nowatorski, radny miasta. To smutne jak władze miejskie manipulują i fałszują wyniki. Oczywiście dodam, że Pan Jakub się nie przedstawił i nie powiedział że jest radnym. Celowo to ukrył aby na sali więcej było glosow za. Wydaje mi sie że była na tym spotkaniu jeszcze jedna taka osoba niestety nie umieją jej znaleźć na internecie. Oto link do zdjęcia gdzie znajdziecie Państwo zdjęcia Pana radnego. Kto na spotkaniu był ten Pana będzie pamiętał. wwwwroclawpl/dla-mieszkanca/galeria/kim-sa-radni-przedstawiamy-rada-miejska-wroclaw-2024-2029-zdjecia,p,7