Rowerowa wyprawa potencjalną trasą tramwaju na Psie Pole. Jak warianty przejazdu oceniają mieszkańcy?

Mateusz Florczyk, PL | Utworzono: 2025-03-08 19:58 | Zmodyfikowano: 2025-03-08 20:08
Rowerowa wyprawa potencjalną trasą tramwaju na Psie Pole. Jak warianty przejazdu oceniają mieszkańcy? - Mieszkańcy wyruszyli w trasę potencjalnego tramwaju na Psie Pole. Fot: Mateusz Florczyk/ Radio Wrocław
Mieszkańcy wyruszyli w trasę potencjalnego tramwaju na Psie Pole. Fot: Mateusz Florczyk/ Radio Wrocław

Zespół konsultacyjny odpowiadał na pytania mieszkańców, którzy mogli lepiej poznać szczegóły projektu oraz podzielić się swoimi opiniami. - Była to doskonała okazja do dyskusji o przyszłości komunikacji w tej części Wrocławia – podkreślał Tadeusz Mincer, radny osiedlowy Psie Pole-Zawidawie, po zakończeniu "spaceru rowerowego":

- Bardzo się cieszymy, że ta rozmowa w ogóle się rozpoczęła, no bo o tramwaju mówi się od dawna, a teraz jest już pierwszy realny krok. Na początku studium korytarzowe, czyli wybór kierunków. Teraz rozmawiamy no właśnie o dwóch wariantach. Jak to się zakończy? Mam nadzieję, że już samo projektowanie, więc my się bardzo cieszymy, że ta rozmowa taka bardzo abstrakcyjna, już jest coraz bardziej konkretna.

Po przejeździe zapytaliśmy uczestników, które ich zdaniem rozwiązanie jest lepsze:

- Ja myślę, że najbardziej optymalnym była ta trasa przez środek, czyli ulicą Gorlicką.
- Według mnie lepszy jest wariant, który prowadzi przez rynek Psiego Pola, czyli właśnie wariant drugi. Ze względu na na kilka rzeczy, przede wszystkim obsługa centrum przesiadkowego przy rondzie lotników.
Polskich, które jest takim głównym węzłem przesiadkowym.

Pierwszy wariant zakłada prowadzenie linii tramwajowej bliżej rzeki przez ul. Dywizjonu 303, w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego, a drugi przez rondo Lotników Polskich i ul. Kiełczowską do nekropolii. W obu przypadkach planowana jest pętla tramwajowa z parkingiem Park&Ride, budowa około 6 km trasy i 12 przystanków, przy szacowanych kosztach inwestycji na poziomie 830 milionów złotych (koszt nie uwzględnia wykupu gruntu oraz zakupu taboru).

Sprawdź również: Szlakiem kobiet, które miały wpływ na rozwój Wrocławia. Przez miasto przeszedł "Spacer Herstoryczny"


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Filo2025-03-09 05:36:27 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Dlaczego nie tworzy się tras dla tramwajów odrębnych od ruchu samochodowego - bezkolizyjnych . Wciska między budynki, ogranicza ruch autobusów , samochodów. Do tego tworzy ścieżki rowerowe i gotowe korki i wszem lubiany smog
~Zawidawski2025-03-09 09:51:52 z adresu IP: (2a02:a317:e4f5:80:c57a:x:x:x)
Bo tam, gdzie są ulice, mieszkają ludzie którzy mogą korzystać z tramwaju. Poza tym istnieją trasy wyłącznie dla komunikacji zbiorowej np. TAT na Nowy Dwór, ale nie wszędzie da się to tak oddzielić. Do poruszania się po mieście powinna służyć przede wszystkim komunikacja miejska, bo jeden tramwaj może spokojnie zastąpić sto samochodów. Jak chcemy mniej korków, to musimy inwestować w transport zbiorowy. Natomiast ścieżki rowerowe zmniejszają korki bo podróżni wybierając rower zamiast samochodu zwalniają miejsce na ulicy - większość samochodów przewozi tylko jednego pasażera, porównaj sobie ile miejsca zajmuje 20 samochodów a ile 20 rowerów. Zrównoważmy transport, a wszystkim to wyjdzie na dobre, im więcej osób się przesiądzie na tramwaj czy rower, tym więcej aut zniknie z ulic, zmniejszając korki dla tych, którzy naprawdę muszą użyć samochodu.