Wzorowy korytarz życia na A4? Strażacy z Jawora chwalą zachowanie kierowców

Piotr Lipieta | Utworzono: 2025-03-03 10:27 | Zmodyfikowano: 2025-03-03 10:37
Wzorowy korytarz życia na A4? Strażacy z Jawora chwalą zachowanie kierowców - Strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Jaworze dojeżdżali do wypadku na autostradzie A4. Fot: KP PSP Jawor (strażak Maciej Kuc)
Strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Jaworze dojeżdżali do wypadku na autostradzie A4. Fot: KP PSP Jawor (strażak Maciej Kuc)

Przypomnijmy, do niebezpiecznego wypadku doszło w sobotę, 1 marca. Około południa, na 109 kilometrze autostrady A4 w kierunku Wrocławia, pomiędzy węzłami Wądroże Wielkie a Budziszów, samochód osobowy dachował na trasie, o czym informowaliśmy na portalu Radia Wrocław. Zdjęcia z tego wypadku można zobaczyć tutaj. Wśród zastępów straży, które uczestniczyły w działaniach, byli również strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Jaworze.

Jak określili ratownicy, stworzony przez kierowców korytarz ratunkowy był idealny, dzięki czemu mogli oni bez najmniejszych problemów dotrzeć do miejsca zdarzenia. Jak podkreślają strażacy, sprawne utworzenie przejezdnego korytarza ratunkowego jest kluczowe w sytuacjach zagrożenia życia, kiedy każda sekunda może decydować o losie poszkodowanych. Ważne jest, by tworzyć korytarz od razu, gdy widzimy pojawiające się zatory.

Zobaczcie, jak wyglądał przejazd przygotowany przez kierowców na autostradzie A4.

Jak prawidłowo utworzyć korytarz ratunkowy?

Tworzenie korytarza ratunkowego jest bardzo proste, jednak w sytuacjach stresu często kierowcy nie pamiętają o podstawowych zasadach. Warto więc przypominać reguły, dzięki którym będziemy wiedzieli, jak zachowywać się w momencie najechania na wypadek drogowy.

  • Na drodze z dwoma pasami – kierowcy z lewego pasa zjeżdżają w lewo, a z prawego pasa w prawo.
  • Na drodze z trzema pasami – kierowcy z lewego pasa zjeżdżają w lewo, a z środkowego i prawego w prawo.
  • Zatrzymanie się na pasie ruchu lub blokowanie przejazdu służbom jest wykroczeniem!

Polecamy: Pożar składowiska odpadów w Biskupicach koło Sycowa! Z ogniem walczy kilkanaście zastępów straży


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zeri2025-03-03 12:57:36 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Zasady poruszania się w korkach na niemieckich drogach Uczestnicząc w korku na niemieckiej drodze, zawsze należy stworzyć wolny pas dla pojazdów uprzywilejowanych. Jeśli w komunikatach radiowych wspomniano o wypadku, można spodziewać się czasowego wstrzymania ruchu. W takiej sytuacji zaleca się ostrożną jazdę i, gdy tylko pojazdy przed nami zaczną zwalniać, należy przygotować tak zwany korytarz życia. Na autostradzie w Niemczech korytarz życia powinien zostać utworzony między skrajnym lewym a prawym pasem. Zaniedbanie tego obowiązku może prowadzić do nałożenia kar pieniężnych w wysokości od 200 do 320 euro, dwóch punktów karnych oraz miesięcznego zakazu prowadzenia pojazdów. Opuszczanie pojazdu stojąc w korku w Niemczech, o ile nie jest to absolutnie konieczne, jest zabronione. Za nieprzestrzeganie tego przepisu grozi mandat w wysokości 10 euro. Korzystanie z pobocza, w celu ominięcia korka w Niemczech, jest niedopuszczalne. Takie zachowanie skutkuje mandatem wynoszącym co najmniej 75 euro oraz jednym punktem karnym. Zawracanie lub cofanie na autostradzie w Niemczech podczas korka, jest możliwe jedynie na polecenie policji. W przeciwnym wypadku tego rodzaju manewry są surowo zabronione. Próba cofania na drodze lub poboczu wiąże się z karą od 75 do 290 euro, jednym punktem karnym oraz potencjalnym zakazem prowadzenia pojazdów. Omijanie pojazdów stojących w korku w Niemczech, na przykład przez motocyklistów, również podlega karze. Mimo że jest to technicznie łatwe, zachowanie to stanowi naruszenie przepisów drogowych i może skutkować mandatem w wysokości 100 euro oraz jednym punktem karnym.