"Reklamy w mieście są coraz bardziej uciążliwe". Czy wprowadzenie uchwały krajobrazowej jest potrzebne?

Wrocławskie stowarzyszenie Akcja Miasto wzywa prezydenta Jacka Sutryka do powrotu do prac na uchwałą krajobrazową dla miasta. Procedowanie trwa już kilka lat, a przepisów ograniczających reklamy w mieście dotąd nie ma, mówi Joanna Klima ze stowarzyszenia:
- Reklam w mieście ciągle przybywa a na dodatek pojawiają się te co raz bardziej uciążliwe, na przykład reklamy ledowe, które są uciążliwe dla mieszkańców okolicznych bloków, czy po prostu kierowców jadących ulicą.
Urząd Miasta wyjaśnia, że uchwalenie przepisów w obecnej rzeczywistości prawnej naraziłoby budżet na odszkodowania dla właścicieli nośników za koszty wyprodukowania reklamy i także za utracone korzyści. Czekamy na poprawienie ustawy, wyjaśnia wiceprezydent Michał Młyńczak:
- W chaosie prawnym nie możemy tworzyć prawa. Poczekajmy na zmianę przepisów, które okazały się niekonstytucyjne. Poczekajmy na przeprowadzenie procesu legislacyjnego zgodnie z poprawką senacką.
Sprawdź: Ponowne śledztwo w sprawie zmarłej pacjentki legnickiego szpitala. W tle sprawa męża Elżbiety Witek
Wiceprezydent Wrocławia: Wprowadzenie uchwały mogłoby narazić miasto na ogromne koszty
Jak mówi radny Rady Miejskiej we Wrocławiu, Jakub Nowotarski, wprowadzenie uchwały trwa już lata:
- Mamy we Wrocławiu w ścisłym centrum miasta Park Kulturowy. Widać jak to dobrze działa. Tam reklam jest mniej, szyldy są estetyczne. Nam chodzi o to, żeby to rozszerzyć po prostu na całe miasto.
Wiceprezydent Wrocławia Michał Młyńczak wyjaśnia, że z powodu zanegowania jednego z zapisów ustawy zezwalającej na ograniczania reklam przez Trybunał Konstytucyjny, wprowadzenia uchwały krajobrazowej naraziłoby budżet miasta na ogromne koszty. - Musielibyśmy wypłacać właścicielom nośników odszkodowania za utracone korzyści w związku z brakiem możliwości zarabiania na nich - tłumaczy wiceprezydent:
- Ale ta uchwała również niewątpliwe wpłynie na koszty ponownych reklam ze strony przedsiębiorców, mieszkańców. No one tez będą musiały się dostosowywać do kształtu nowej uchwały krajobrazowej.
Apel został złożony do Rady Miejskiej i ma być głosowany podczas czwartkowej sesji.
Zobacz również: Policjanci skontrolowali samochody przewożące pasażerów na aplikacje we Wrocławiu. Wyniki są niepokojące
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.