Powstanie kolejna linia tramwajowa aż do granic miasta! Chodzi o tramwaj na ul. Opolską

Dawid Dettlaff, PL | Utworzono: 2025-02-04 06:13 | Zmodyfikowano: 2025-02-04 06:17
Powstanie kolejna linia tramwajowa aż do granic miasta! Chodzi o tramwaj na ul. Opolską - Wykonawca inwestycji będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Fot: Radio Wrocław
Wykonawca inwestycji będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Fot: Radio Wrocław

Od pętli „Księże Małe” powstanie nowe torowisko, które zostanie poprowadzone aż do granic miasta. Inwestycja ma na celu obsługę dynamicznie rozwijających się osiedli w rejonie ul. Opolskiej. Spółka „Wrocławskie Inwestycje” przygotowuje przetarg na opracowanie projektu, a wykonawca będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie dokumentacji. - Nie tylko rozbudowujemy sieć linii tramwajowych, ale także włączamy do niej obszary dotychczas pozbawione połączeń – podkreśla Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.

- Otwarcie komunikacji tramwajowej w kierunku bramy Oławskiej, Opolskiej, jest przedłużeniem pętli na Księżu Małym, a z drugiej strony jest etapem w odtworzeniu linii tramwajowej. Mieszkańcy, którzy dzisiaj nie mieli tej szansy, będą mogli poruszać się tramwajami. Dla nas też jest to ewidentny dowód na rozwój komunikacji we Wrocławiu.

W ramach inwestycji powstanie pętla autobusowo-tramwajowa, chodniki oraz ścieżki rowerowe, które zostaną połączone z infrastrukturą na ul. Krakowskiej, tworząc trasę w kierunku al. Wielkiej Wyspy. Torowisko na ul. Opolskiej ma zostać zbudowane do 2030 roku.

Posłuchaj: Reakcja24: Witold Woźny, prezes MPK Wrocław, o blaskach i cieniach komunikacji miejskiej


Komentarze (40)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~XYZ2025-03-04 18:36:04 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
20 lat za późno !!!
~Ted2025-02-09 08:25:13 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Jak najbardziej Opolska wymaga przebudowy i linii tramwajowej. Wyjazd z miasta w kierunku południowym jest tragiczny
~Obywatel 2025-02-08 20:57:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Linia na psiaka była by bardziej potrzebna.
~user2025-02-07 20:53:28 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
~Olivier2025-02-07 16:27:54 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Przyszłość komunikacyjna to metro. Już powinni planować bo wcześniej czy później całe miasto się zakorkuje, a metro niezależne od niczego może śmigać z dokładnością co do sekundy.
~user2025-02-07 20:53:51 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
dokładnie zgadzam się
~Dalej jazda!2025-02-07 16:06:44 z adresu IP: (2a02:a317:e3c3:300:45cd:x:x:x)
Poproszę tramwaj do Siechnic i do Św. Katarzyny.
~nick2025-02-10 11:04:12 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
pociag przeciez jest
~Bres2025-02-07 07:44:13 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Opolska ? TAK !!! Jagodno ? NIE !!!
~Czerela2025-02-06 23:15:21 z adresu IP: (2a02:2788:824:192:9d60:x:x:x)
Ta linia jest bardzo potrzebna, jak i poszerzenie drogi
~Barto2025-02-06 10:06:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tramwaj tramwajem, dobra rzecz, ale bez obwodnicy opolskiej/wrocławskiej to się wszyscy zesr.amy :/
~aka2025-02-06 09:33:07 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
bez sensu, udupią nas na kolejne lata z remontem, tak jak na wiadukcie na krakowskiej.Sklep pldajcie zbudować na tym osiedlu, nie ma nic, tylko walą tr mieszkania bez opamiętania
~Barto2025-02-06 10:10:38 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jak robić już tak duży remont to mogliby od razu ruszyć temat obwodnicy, która ma się zacząć koło parku wschodniego i dalej wzdłuż torów, a nawet od obwodnicy powinni zacząć! Jak rozkopią opolską to będzie dramat a tak to cały ruch samochodowo ciężarowy mogły już iść nową obwodnicą (trasa krakowska)
~Animowy 2025-02-05 22:31:26 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
A kiedyś będzie trasa p Borowska aqyapark
~Animowy2025-02-05 22:38:51 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
~Ukrainiec2025-02-05 16:45:31 z adresu IP: (2a02:a312:e2ef:7880:2048:x:x:x)
Zdecydowanie fajny pomysł, popieram jako kierowca.
~Iwona2025-02-05 14:24:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Fajnie, że przedłużą tory tramwajowe tylko co z tego. Ile faktycznie osób na tym zyska? Mieszkańcy Księża Wielkiego i część Radwanic. A dziesiątki tysięcy mieszkańców podwrocławskich miejscowości i tak będą stali w wiecznych korkach w Radwanicach i na opolskiej. Bez obwodnicy dojazd do Wrocławia będzie ciągłą udręką dla kierowców i mieszkańców Księża i Radwanic. Wielkie osiedla to potrafią budować a dróg już nie.
~Anon2025-02-07 09:41:35 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Wielkie osiedla to budują deweloperzy. I to oni na tym zarabiają, a nie miasto. A potem to miasto z podatków wszystkich mieszkańców musi zapewnić cała infrastrukturę i poprowadzić komunikację na te zadupia. Deweloper kupuje na zadupiu tania ziemię, pobuduje w szczerym polu osiedle, zarobi i się zmywa. A żądania potem mieszkańcy kierują do miasta, bo nie mają jak dojechać.
~Jakub2025-02-05 11:35:59 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dlaczego w innych miastach nie ma korkow? Bo wszystkie inne miasta maja szerokie ulice, po trzy pasy na nawet nie najwazniejszych ulicach a my to kurna przy najwiekszych ulicach (przykladowo Legnicka czy Hallera) po 2 pasy maksymalnie. Tramwaj nic nie zdziala bo wiekszosc ludzi wciaz jezdzi i bedzie jezdzic samochodami. Kazde inne miasto ma 3 pasy a my maksymalnie 2 i to tez rzadko i to jest wlasnie przyczyna korkow.
~Wrocławianin2025-02-07 21:16:01 z adresu IP: (2a02:a317:e0c5:9580:b82f:x:x:x)
Wystarczy, źe rządzący miastem matoły przestaną zwężać jezdnie. Po każdym z remontów z dwóch pasòw ruchu w cudowny sposób powstaje jeden. To co zrobili na Małachowskiego przy Pułaskiego to tylko jeden z wielu przykładów. Poza tym wszędzie jakieś dziwne wysepki, słupki i strefy płatnego parkowania (do zdzierania kasy są zawsze pierwsi) i wszechobecne progi na których muszą zwalniać tylko samochody osobowe bo motocykle, autobusy i ciężarówki nawet o nie nie zahaczają. Łysy tuman nie rozumie jak to jest mieć rodzinę i że trzeba dojechać do pracy na drugi koniec miasta, odwieźć dziecko do szkoły, odebrać z zajęć, a schorowanych rodziców zawieźć do lekarza. Do tępej, łysej pały nie dociera że nie zrobi się tego rowerem ani hulajnogą, a na badziewnej, brudnej i śmierdzącej komunikacji zbiorowej wciąż nie można polegać
~@Jakub2025-02-07 15:53:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W których innych miastach nie ma korków? Legnicka akurat ma 3 pasy ruchu. Hallera (i całe osiedle) było projektowane i budowane 100 lat temu. Zatem które budynki proponujesz wyburzyć, aby poszerzyć ul. Hallera? Wydaje się Tobie, że zwiększenie pasów rozwiązuje problemy korków?
~Bres2025-02-07 07:55:07 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Bo Wrocławiem od 1990 rzadza wiejskie ćwoki 1-szy utopil Miasto zaczal degrengolade. Nastepni kontynuja zaraze. Najgorszy jest kmiot Sutryk zwezajacy ulice zeby zmusic Wroclawiakow do przesiadki na tramwaje. Budzet W-wia rozwalaja zakupy tramwajow i budowa nowych torowisk za miliardy, a nie przedluzanie starych. Lysa pala zlikwidowal tez "zerowke" tramwajowa zamiast dodac autobusowa zewnetrzna laczaca petle tramwajowe. Nie czuje Wroclawia. Prostak
~Yogi2025-02-05 14:40:50 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Inne miasta np. Rzeszów wybudowano na tzw terenach pustynnych tj. dawnych pomiejskich polach. Wrocław to duże miasto, które duże było już przed wojna. Jak sobie wyobrażasz wybudowanie 3 pasmowej jezdni np przy Jedności Narodowej czy Nowowiejskiej lub Traugutta?
~Jacek 2025-02-05 09:13:00 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
Nie bez przyczyny taki tramwaj ma powstać - za kilka lat powstanie tam ogromne osiedle i korki będą sięgać do Siechnic. Będzie gorzej niż na Jagodnie. Bo przecież po co wybudować dawno obiecaną obwodnicę Księża i Siechnic jak można postawić kolejne kilka tysięcy mieszkań bez odpowiedniej infrastruktury. Może odwołanie obecnego prezydenta to nie jest taki zły pomysł, jak władza się zmieni to i podejście do rozwijania dróg się zmieni. Ciekawe czy to nie wstyd być prezydentem najbardziej zakorkowanego miasta na świecie...
~Ted2025-02-09 08:36:20 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Czytam niektóre tak głupie komentarze że nie wiadomo czy śmiać się czy płakać. Pora ruszyć tyłki z samochodów i przesiąść się na komunikację miejską która wbrew niektórym komentarzom staje się naprawdę wygodna i coraz lepsza. W tej dziedzinie dużo zmienia się na lepsze. Metro zaś to utopia. Przestańmy ciągle marudzić i dostrzegajmy co dzieje się dobrego
~vatra2025-02-04 21:29:53 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Skoro buduje się satelitarne osiedla , to powinny mieć własne układy komunikacyjne i to dwupasmowe z pasem dla MPK . Dodatkowo między nimi obwodnice i porządne drogi wyjazdowo /dojazdowe czyli trasy szybkiego ruchu, żeby szybko wyprowadzić ruch z miasta. Obwodnice pozwalają dotrzeć do dowolnego miejsca bez poruszania się przez śródmieście czy centrum miasta.
~Asia2025-02-04 20:13:21 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Tylko metro rozwiąże korki komunikacyjne!!! To jest przyszłość i już należy planować!!!
~Bres2025-02-07 08:02:42 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Durna Asiu. Nie zabieraj glosu jak nie masz pojecia o czym mowisz. Metro to relikt. Rzadzacy o nim mowia bo licza na lapowki z inwestycji ktore oplacisz ty z podatkow, oplat, kar. Stac cie ? Nie !!! Do tego Wroclaw lezy w zawodnionej pradolinie Odry. Metro musialoby byc robione gleboko, technikami mrozenia gruntu. Koszty 3 razy wieksze. Czytaj, zapamietaj i sie nie wychylaj. Wyzej p asa nie podskoczysz.
~Gość2025-02-04 21:07:28 z adresu IP: (2a00:f41:823:8293:7ccc:x:x:x)
Nie ma sprawy mogę planować za dobre pieniądze dokładnie tak samo jak od 30 lat "buduje" się elektrownię atomową.
~Edek2025-02-04 20:08:52 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Najlepszym rozwiązaniem byłoby metro. Nawet w razie co, byłoby schronem jak to się sprawdza w Kijowie. Wcześniej czy później ulice tak się zakorkują, że tylko metro rozwiąże sprawę
~Ted2025-02-09 08:40:52 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Jakie metro poczytaj opinie ekspertów, jakie są warunki geologiczne/hydrologiczne we Wrocławiu, jakie to koszta. Bądźmy rozsądni korzystajmy z coraz lepszej komunikacji miejskiej. Jak chwalą sobie linie na Nowy dwór na Popowice mieszkańcy tych dzielnic
~Rafał 2025-02-04 18:25:17 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
A kiedy Trasa Krakowska zapowiedziana 20 lat temu? Czyli obwodnica Książa/Radwanic/Siechnic? Przecież to jest dramat i patologia co się dzieje na tej drodze, tysiące samochódów i ciężarówek jeżdżą po tej drodze bez żadnych ograniczeń, to się w pale nie mieści, żeby coś takiego miało miejsce. A Pan Sutryk ma to w poważaniu co się tutaj dzieje, lepiej stawiać kolejne osiedla z tysiącem mieszkańców bez rozbudowy drogów
~@vatra2025-02-07 15:57:55 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W którym miejscu ten przedwojenny układ komunikacyjny był przemyślany i wzorcowy? Może masz na myśli centrum krzyżowania i przesiadek na Rynku? A może masz na myśli niezrealizowane stare plany niemieckie?
~vatra2025-02-04 21:28:50 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Popatrzcie na przedwojenny układ komunikacyjny - przemyślany i wzorcowy. Developerzy z architektem miasta niszczą komunikację Wrocławia. Każde nowe osiedle bez porządnego układu komunikacyjnego - bez możliwości doprowadzenia komunikacji tramwajowej , skoro walczymy z zanieczyszczeniem powietrza i eliminowaniem samochodów z centrum miasta . Gdzie są wizjonerzy , którzy widzą Wrocław za 40 lat? Kiepski układ komunikacyjny to kiepskie życie w mieście , na osiedlu.
~wrocławianin2025-02-04 16:31:34 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
$utryk marnuje pieniądze z miejskiej kasy na lansowanie się w mediach i Internecie, na kopaczy a po macoszemu traktuje komunikacyjne potrzeby mieszkańców Wrocławia.
~Iwona2025-02-05 14:25:46 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Oby już niedługo. Skończy się lansowanie, czekamy na zmianę władzy i podejścia do mieszkańców.
~Gtyu2025-02-04 15:27:06 z adresu IP: (2a00:f41:70fe:f1f1:95a:x:x:x)
Najbardziej interesujące są rzeczy dokonane, a nie jakieś zapowiedzi. Jeżeli w tym roku nie rozpocznie się fizyczna budowa zapowiadanych dużo wcześniej linii na Maślice i Stabłowice to będzie tylko oznaczać, że wiarygodność obecnej rady miasta jest zerowa.
~Marcin2025-02-04 15:23:12 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To dobrze by było żeby dołożyła się gmina Siechnice i ten tramwaj poprowadzono przynajmniej jeszcze trochę dalej, do Radwanic.
~KGi2025-02-04 11:23:17 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Baju baju będziem w raju... Bajki z mchu i paproci... ...
~Luk_Ww2025-02-04 07:31:26 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Kolejne "wrocławskie legendy" tworzone przez ludzi Sutryka.