Kolejne szkoły do likwidacji? Tym razem gmina spiera się z rodzicami w Chojnowie

Karolina Bieniek, DP | Utworzono: 2025-01-28 08:08 | Zmodyfikowano: 2025-01-28 08:10
Kolejne szkoły do likwidacji? Tym razem gmina spiera się z rodzicami w Chojnowie - Szkoła podstawowa w Starym Łomie zostanie zlikwidowana? Fot. Google Street View
Szkoła podstawowa w Starym Łomie zostanie zlikwidowana? Fot. Google Street View

Chcą zlikwidować szkoły podstawowe w miejscowościach Stary Łom i Budziwojów. Na ostatniej sesji rady gminy podjęto tzw. uchwałę intencyjną w tej sprawie. To oznacza, że dzieci będą musiały dojeżdżać do szkół w Krzywej, a nawet do sąsiedniej gminy Złotoryja - do Gierałtowca.

Choć żadna ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, bo w sprawie musi się wypowiedzieć między innymi kuratorium oświaty, rodzice są zszokowani i oburzeni. Wysłano już do nich nawet pisma, w których gmina wskazuje, do jakich placówek trafią ich pociechy. Zapowiedzieli, że będą bronić swoich szkół do końca - nawet własną piersią.

Niedawno pisaliśmy o podobnej sprawie dotyczącej szkoły podstawowej w Goszczynie. Tam również przegłosowano zgodę na likwidację placówki. Z kolei w listopadzie mieszkańcy Żarskiej Wsi protestowali przeciwko likwidacji szkoły w ich miejscowości.

Ważne: Co dalej z Trzonolinowcem? Nareszcie są nowe informacje w sprawie budynku

Rodzice mówią stanowcze "nie"

Wójt przekonuje, że jak na dziewięciotysięczną gminę, sześć szkół to zdecydowanie za dużo. Mieszkańców Starego Łomu i Budziwojowa jednak żadne wyliczenia i argumenty gminy nie przekonują:

- Możemy się zarzekać, ze wszystko dla dobra dzieci, ale nie tych dzieci.
- Te liczby mnie nie przekonują.
- Stanowcze "nie", koniec, nie chcemy żadnych innych kompromisów, ta szkoła jest dla nas bardzo ważna.
- Do tej szkoły chodzili moi rodzice, chodziłem ja, chcę, żeby chodziło moje dziecko, a najlepiej jeszcze wnuki.
- Córka czasami w sobotę i w niedzielę pyta, czy może iść do szkoły, tak jest za tą szkołą.

Rodzice żądają spotkania z wójtem. Nie wierzą w zapewnienia gminy o miejscach dla ich dzieci w innych placówkach, a także o zorganizowaniu do nich transportu. Nie wykluczają protestu.

Polecamy: Smogowe płuca badały powietrze w Karpaczu. Jaki jest wynik dwutygodniowych pomiarów?

Wójt: Dzieci na tym zyskają

Andrzej Pyrz, wójt gminy wiejskiej Chojnów, wskazuje na demografię. Powołuje się też na przykłady innych gmin, w których jest więcej dzieci, a jednak mniej szkół. Przekonuje też, że dzieciom będzie znacznie lepiej w większych placówkach:

- Dla nas najważniejsze są dzieci. Chcemy, żeby dzieci się rozwijały, żeby chodziły do lepszych placówek. Dzieci na tym nie stracą, chociaż będą 10 minut dłużej jechały. Natomiast edukacyjnie, wychowawczo, społecznie, dzieci na tym zyskają.

Rodziców nie przekonują argumenty gmin. Nie wierzą też w zapewnienia, że ich dzieci znajdą miejsce we wskazanych przez gminę placówkach. Są po rozmowach z dyrektorami, którzy mieli ich poinformować o braku miejsc. Włodarz przyznał też, że zamiar likwidacji dwóch placówek oświatowych jest podyktowany trudną sytuacją gminy, której ma się uważnie przyglądać Regionalna Izba Obrachunkowa.

Posłuchaj całego materiału Karoliny Bieniek, reporterki Radia Wrocław:

00:00
00:00

Przeczytaj też: "Świętej pamięci polskie rolnictwo". Rolnicy zebrali się przed urzędem wojewódzkim


Komentarze (80)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~mmmm57 min. temu z adresu IP: (45.10.xxx.xxx)
Wojt do odwołania ,rada gminy również, zbierać podpisy do referendum
~Beata2025-01-30 16:31:27 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:9707:x:x:x)
I tu się nie zgodzę.
~Jan2025-01-30 12:32:06 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
DO Nika: Drugi dom? Właściwa opieka? W Budziwojowie? Poniosła Cię fantazja. Dzieci z problemami to od zawsze był dla dyrektorki ciężar. Kto miał takie dziecko w tej szkole, ten wie. Albo się pozbywano dzieci, albo liczyła się subwencja, nie dobro dziecka. Zburzyć i zaorać, będzie więcej pożytku.
~Zosia2025-01-30 16:25:49 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:9707:x:x:x)
I tu się z Panem zgodzę! Pozbywali się problemu.A brali dzieci niepełnosprawne wiadomo dlaczego...
~Nika2025-01-30 11:50:57 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
W szkole w Budziwojowie uczą się dzieci zdrowe, ale również jest dużo dzieci z problemami. Są tutaj dzieci z opóźnieniami, z autyzmem , po próbach samobójczych z innych szkół. Tutaj znalazły właściwą opiekę, swój drugi dom. Dużo zostało powiedziane na strajku przy telewizji wrocław niestety w telewizji były tylko wycinki z całego materiału.
~Widz2025-01-30 11:35:23 z adresu IP: (2a00:f41:7031:c231:0:x:x:x)
Myślę że gdyby rodzice nie puszczali dzieci do innych szkół tylko do tych w swoich miejscowościach to liczba uczniów w Starym Łomie bylaby o wiele wyższa..Z samego Witowa dużo dzieci chodzi do szkoły w Krzywej a powinni do Starego Łomu.Tak samo jest z dziećmi z Okmian Szkoła jest a rodzice wożą do Krzywej i tam uczęszcza około 20 dzieci z Okmian a krzywa wszystkich łapie aby mieć jak najwięcej To jest wina rodziców i władz że na to pozwalaja. .i tyle mojego zdania
~Widz2025-01-30 13:09:19 z adresu IP: (2a00:f41:7031:c231:0:x:x:x)
W okmianach są zajęcia świetlicowe po lekcjach dzieci zostają i nie ma problemu.Kadra nauczycielska też jest bombowa
~Xyzh2025-01-30 12:47:35 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Nie dziw się, bo w tych szkołach nie ma opieki po zajęciach, jak rodzice pracują to co mają zrobić z małymi dziećmi? Zgadzam się, żeby zrobić opiekę dla dzieci po zajęciach, żeby mogły chodzić do placówek w swoim regionie.
~Mała Mi2025-01-29 23:53:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Panie radny nieporadny...chcą zamknąć szkole w Twojej miejscowości.Gdzie jesteś,kiedy my mieszkańcy,rodzice potrzebujemy twojego wsparcia?Jako mieszkanka wsi Budziwojow i rodzic jestem niezmiernie dumna,że jednak nie głosowałam na Ciebie!
~X MEN 2025-01-30 11:30:36 z adresu IP: (2a00:f41:70b4:3fa3:2c34:x:x:x)
BRAWO!!! Ponawiam Apel. Zbieramy podpisy o odwołanie wójta i rady gminy Chojnów.
~3znaki2025-01-29 22:23:41 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A poza tym...pod koniec roku mówił że nie ma zamiaru zamykać szkół, a w grudniu przypomniał sobie że gmina nie ma pieniędzy? Śmiesznie jest to wszystko. Niech zaprzestanie robienia drogich imprez np dla nauczycieli z kabaretami. Po co to? Dla poklasku?
~??????2025-01-30 12:08:52 z adresu IP: (2a00:f41:7031:c231:0:x:x:x)
O właśnie w tym cała prawda
~Xyz2025-01-29 22:11:56 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:f196:x:x:x)
To tak jak ze szkołą w Budziwojowie termoizolacje ,pompa ciepła i dużo by wymieniać co zostało wyremontowane i co teraz tam by miało być???
~Nick2025-01-29 21:59:24 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Mieszkanko gminy Chojnów. Twierdzisz że wójt postępuje odpowiednio? A powiedz mi czy zgadzasz się na wydawanie pieniędzy na inwestycje warte ponad 100tys. Tak jak to zrobił remontując kuchnie w szkole w Rokitkach a teraz stwierdził że nie ma pieniędzy na jej utrzymanie i zamyka? To jest twoim zdaniem dobre? Te jego nieprzemyślane inwestycje właśnie wprawiają gminę w biedę.
~Mieszkanka Gminy Chojnów 2025-01-29 21:08:22 z adresu IP: (2a04:cec0:1079:54af:c90:x:x:x)
Bardzo mądra decyzja Pana Wójta. Te szkoły już dawno powinny być zamknięte dla dobra dzieci. Przykładowo w Starym Łomie dzieci jest 52, a nauczycieli 17. W takim razie wyniki egzaminów powinny być bardzo dobre, a jest wręcz przeciwnie. Wyniki mizerne zarówno w Budziwojowie jak i w Starym Łomie. Co mądrzejsi rodzice już dawno przenieśli dzieci do innych szkół. Dane demograficzne mówią, że dzieci w następnych latach będzie coraz mniej, a te dwie szkoły kosztują prawie 5 mln rocznie. Co najlepsze kazda z tych dwoch szkol ma swojego dyrektora, obsluge itd na tak małą szkołe. Osobiście bardzo się cieszę z likwidacji, gdyż nie będę musiała kombinować z przeniesieniem dziecka do innej szkoły. A tak dla informacji szkoły z Gminy Gromadka zostały już dawno zamknięte i jest tylko jedna szkoła gminna w Gromadce z basenem sala, gimnastyczna.
~Rodzic22025-01-29 21:02:16 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Drogi wójcie oraz rado gminy Proszę Was o zaprzestanie konfliktu z mieszkancami poprzez zamykania szkół . Wszystko jest do naprawienia rozmawiajmy A droga rado gminy obejrzycie sobie własną sesje dowolną chociaż ostatnia to do kabaretu może być. I te Wasze głosowanie ......... Proszę o wsparcie mego komentarza .
~Xyzqwee2025-01-29 20:40:11 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Jak już ktoś wspomniał wcześniej, czy jest miejsce w tych szkołach na nowe dzieci? Szkola w Krzywej jest przepełniona już, klasy coraz więcej, a sal brakuje, dzieci na wf nie mają się gdzie przebierać. Może warto najpierw zastanowić się jak rozwiązać te sytuacje, uzgodnić z innymi szkołami, czy będzie miejsce dla nich. W Starym Lomie jest punkt przedszkolny, co odciąża inne przedszkola, bardzo dużo dzieci nie dostaje się do placówek, a jak rodzic ma znaleźć pracę skoro nie ma co zrobić z dzieckiem, które nie dostało się do przedszkola, bo nie pracuje. Niektóre klasy już mają maksymalna ilość dzieci. Może faktycznie szkoły te nie będą rentowne, ale może warto się do tego przygotować, a nie bez przygotowania, rozmow i planu od razu podejmować decyzje. Tak jak ktoś już napisał, wójtowi nie zależy, chociaż szczerze nie wiem czy on wiele dobrego zrobił dla gminy przez lata panowania. A dzieci zamiast wciskać do innych szkół, to może przeorganizować rejonizacje i odciążyć inne szkoły. Skoro nie pasuje dyrektor, to odwołać dyrektora szkoły. A najlepiej to posłuchać rodziców. Z tego co pamiętam szkola w starym lomie miała być już odwołana, a wspólnymi siłami rodziców nie została zamknięta. Z tego co wiem to brakuje tam swietlicy, może zorganizowanie dłuższej opieki dla dzieci przyciągnęłoby chętnych do szkoły. Skoro rodzic pracuje, a maluch musi gdzieś przeczekać, to z automatu pewnie zostaję przyjęty w innej szkole.
~Nick2025-01-30 14:07:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
W Starym Łomie są zajęcia świetlicowe do godziny 15:20.
~Mamusia2025-01-29 20:22:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Panie wójt a co w takim razie z dziećmi i młodzieżą dojeżdżającą z wiosek do szkoły w Chojnowie?Skoro byliśmy zależni tylko i wyłącznie od szkoły w Budziwojowie to co teraz bo bardzo wątpię,że zapewni pan dojazd wszystkim dzieciom do różnych szkół w różnych miejscowościach plus dojazd do Chojnowa tak jak pan obiecal.Będzie identyczna sytuacja jak 5lat temu, kiedy to pan z uśmiechem wysyłał rodziców do szkoły żeby tam załatwiali sobie dojazd a szkoła oburzona pana zachowaniem kierowała spowrotem do gminy.Nie był pan w stanie załatwic jednego autobusu a teraz obiecuje kilka ? Obietnica bez pokrycia tylko po to ,żeby zbyć ludzi
~Absolwentka2025-01-29 20:16:07 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
No cóż skończyłam kilka lat temu szkołę w Budziowjowe. Wspominam ją bardzo pozytywnie. Kto chial zdobył tu wiedzę i wiele więcej a kto nie chiał to wiadomo. Szkoda szkoły
~Tata2025-01-29 18:24:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A gdzie w tym wszystkim nasi Radni? Czy są w stanie pomóc - w końcu to chyba radni brali udział w głosowaniu i pomogli w podjęciu decyzji o zamknięciu szkoły ? Zapraszamy do wypowiedzi radnych wsi Stary Łom Witów - zostaliście wybrani aby wspierać społeczności a nie głosować przeciwko nam
~Wkurzona mama2025-01-29 18:00:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pan radny,mieszkaniec Budziwojowa,przyjaciel szkoły w Budziwojowie...Brawo Bartosz,że głosowałeś za zamknięciem...ludzie są bardzo dumni ,że mają takiego radnego .Radny bezradny i sprzedajny
~X men 2025-01-30 11:33:36 z adresu IP: (2a00:f41:70b4:3fa3:2c34:x:x:x)
To szmata nie radny
~Piękny Wladek2025-01-29 17:31:41 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Czesia, dalej randkujesz na różowym portalu? No wiesz, tym na T. Odezwij się.
~Vvvvv2025-01-29 17:19:08 z adresu IP: (91.222.xxx.xxx)
Vvvv Dziwi mnie że pani radna nie walczy o szkołę czyżby miała w tym jakiś interes
~Zuzia2025-01-29 17:06:37 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:b086:x:x:x)
No proszę tak rodzice narzekali na szkole w Budzieojowie a teraz płaczą i mówią jaka to ona jest super...
~To po co2025-01-29 16:34:32 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
~Czemu zamykać naszej szko2025-01-29 16:32:07 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Czemu zamykać naszej szkoł
~Dpoko2025-01-29 16:30:47 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
~Jarusssas2025-01-29 15:21:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Remontują ta szkole ponieważ zrobią z niej hotel dla Ukraińców. Taka jest prawda a wójt prawdy nie powie tylko w żywe oczy kłamie.
~Anonim2025-01-29 14:47:42 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
W szkole w Starym Łomie faktycznie niewiele się dzieje, nauczyciele mają ciepła posadkę, nic nie robią z dziećmi, niczego już nie uczą. Brakuje integracji, wycieczek, dodatkowych zajęć. Nie oklamujcie się, nic już tej szkoły nie uratuje. Nikt o tym głośno nie mówi, ale wielu tak uważa.
~NICK2025-01-29 15:45:42 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jestem innego zdania. Dobry dyrektor wszystko by poprawił. Co do wycieczek... Za kadencji wcześniejszej pani dyrektor wycieczki były, przynajmniej byly w planach ale niestety rodzicon wiecznie coś nie pasowalo.. Cały czas były one odwoływani z powodu małej ilości chętnych. Ludzie zastanówcie się czego chcecie.
~Głos rozsadku2025-01-29 14:04:49 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Szkoła w Budziwojowie już dawno powinna iść do likwidacji. Nie ma zajęć dodatkowych. Słuchawki z sali do języków zakładane są tylko do zdjęć na FB. Nauczyciele stawiają dobre oceny, bo tak jest wygodniej i mają święty spokój z rodzicami. Zamiast przekazywania wiedzy i umiejętności jest udawanie, że się uczy. Malowanie i rysowanie, bo tak łatwiej, bo nikt się nie będzie czepiać. W klasie przechodniej ciągle ktoś się kręci, a na przerwie klasa robi za hol. Dyrektorka zabetonowała się na stanowisku, uważa się za wyrocznię i nie podejmuje dialogu z rodzicami. Co innego podpisuje, co innego robi. Nauczyciele boją się mieć własne zdanie, żeby jej nie podpaść. Problemy zamiata pod dywan albo pozbywa się dzieci. Dobro ucznia jest tam na ostatnim miejscu. Grunt, żeby na zdjęciach wszystko dobrze wyglądało i zgadzało się w papierach. Wyniki egzaminu ósmoklasisty poniżej średniej krajowej - albo nieujawniane, albo ukrywane. Zdolni nie mają szans na rozwój, są tłamszeni. Patologiczne zachowania się tuszuje. Sprawy szkolne załatwia się w Budziwojowie bez konsultacji z rodzicami, po cichu, za plecami wszystkich. Pomoc psychologiczno-pedagogicznega to fikcja, przynosi więcej szkody niż pożytku. Można by długo wymieniać... Przydałaby się solidna kontrola ze strony Kuratorium, organu prowadzącego, Pana Wójta. A potem zamknąć na cztery spusty. Dla dobra dzieci.
~Zuza2025-01-29 13:45:20 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Brak sali był od zawsze, jednak jest świetlica, gdzie dzieci mają lekcje w-f. Fakt, szkoła w Krzywej jest świetnie wyposażona, posiada salę gimnastyczną, jednak, czy znajdzie się tam miejsce dla wszystkich dzieci? Wielkim atutem szkoły w Starym Łomie jest kadra nauczycielska, nigdy wcześniej nie spotkałam się z tak wspaniałymi nauczycielami. Zatęsknicie jeszcze wy rodzice za tą szkołą, bo, to, że dzieci będą tęsknić jest oczywiste.
~Anonim2025-01-29 15:15:39 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zgadzam się z Panią.
~Mam2025-01-29 13:39:01 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Skoro szkoła w Starym Łomie będzie zamknięta, po co w takim razie remont, który już trwa. Czyżby był pomysł na jej zagospodarowanie, a może właśnie To jest przyczyną likwidacji szkoły?
~Mimi2025-01-29 13:35:07 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Moje dziecko chodzi już kilka lat do tej szkoły i nie zgadzam się z pani argumentami. Dyrekcja i kadra nauczycielska zawsze stawia dobro dzieci na pierwszym miejscu. Fakt, że klasy są,,małe", ale to na plus, ponieważ nauczyciel ma czas dla każdego z dzieci. Moje starsze dziecko chodziło do szkoły w Chojnowie, mam porównanie, gdybym miała raz jeszcze wysłać dziecko do szkoły w Starym Łomie, zrobiłabym to.
~Mama2025-01-29 13:47:31 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ja również mam porównanie bo również starsze chodziło do Chojnowa. Dyrekcja? Jaka dyrekcja tam nie ma nikogo kto zarządzał by tą szkołą. A nauczyciel mający czas dla każdego z uczniów to już w ogóle jakiś żart. No chyba że w klasie pani dziecka jest ten luksus. Pozdrawiam
~Mama2025-01-29 13:10:00 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ktoś wreszcie podjął słuszną decyzję. Brawo. Szkoła w Starym Łomie jest szkołą tylko z nazwy. Nie wiem czym sugerują się rodzice którzy chcą o nią walczyć. Bo na pewno nie dobrem dzieci. W szkole nie ma nic co przemawiało by za jej zatrzymaniem ( chyba że tradycja jest najważniejszym aspektem).Brak dyrekcji i zastępcy, kadra pedagogiczna też pozostawia wiele do życzenia.Brak wycieczek, konkursów czy zajęć dodatkowych. Brak sali gimnastycznej a co za tym idzie lekcje na dworze również w pierwsze jesienne dni na pierwszej godzinie lekcyjnej. Pięć czy siedem osób w klasie nie daje mojemu dziecku żadnego wyboru jeśli chodzi o zawieranie przyjaźni. Muszą się znosić i tyle. Takich argumentów byłoby jeszcze sporo ale myślę że te są najważniejsze.
~Ali2025-01-29 18:10:57 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Jakieś te słowa mi znajome ,"szkoła tylko z nazwy " chyba domyślam się kto kryje się za tą Mama. Wszyscy wiedzą kto podkręcał całą sytuację. Takie straszne świętoszki A diabła pod skóra mają.
~A.U2025-01-29 16:45:58 z adresu IP: (45.10.xxx.xxx)
Wszyscy w Starym Łomie wiemy kto skłonił wójta do podjęcia takiej decyzji. A ,"pani Mama "powinna się wstydzić ,że brała w tym udział. Moje dzieci też chodziły do tej szkoły i wspominają ją bardzo dobrze. Takich relacji jakie miały w tej szkole mogą nam inni tylko pozazdrościć.Jak moje dzieci kończyły 8 klasę to był płacz za wychowawcą, nauczycielami. Wszystko można było załatwić z paniami nauczycielkami. W szkole zawsze było wesoło, dzieci zaopiekowane, liczne apele , uroczystości , konkursy i wycieczki. A tak z innej beczki to kim pani jest żeby dokonywać takiej oceny. Trzeba się doedukować , ale to może potrwać bardzo długo i wtedy się zatrudnić na nauczyciela.
~Mama22025-01-29 15:14:36 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jeszcze rok temu jakoś nasze dzieci jeździły na konkursy i zdobywały osiągnięcia. To wina dyrekcji że dzieje się tak jak się dzieje na co niestety my nie mieliśmy wpływu. Tak.... Bronimy szkoły bo jest ona ważna dla mieszkańców wsi, dla nas rodziców. Kadrę pedagogiczną zawsze można zmotywować lub po prostu zmienić wszystko zależy od sposobu zarządzania ta placówka.
~Piachem w tryby2025-01-29 12:57:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jak wójt szuka oszczędności to niech zacznie od likwidacji stanowiska swojego zastępcy. Wiele lat nie było nikogo na tym etacie i jakoś gmina się nie zawaliła. Sztuczny etat dla kolesi generujący ogromne koszty. Zacznij od siebie Panie wójcie a później szukaj dalej. Zresztą wójt już jest głową gdzie indziej, ostatnia kadencja, pewnie chciałby tak jak jego poprzedni zastępca wylądować w spółce skarbu państwa dzięki układom z pewnym posłem z Ministerstwa Aktywów Państwowych często widywanym na terenie urzędu. Pytanie jakie tam interesy i układy głębiej miały miejsce, CBA jesteście tutaj?
~X men2025-01-29 14:58:25 z adresu IP: (2a00:f41:7055:8066:c0aa:x:x:x)
BRAWO!!! Dokładnie tak jest jak piszesz. On już nie myśli o ludziach ale szuka ciepłej posadki!! Nie było z-cy wójta i nie było sekretarza i się nie zawaliło! ODR w Piotrowicach sprzedał za bezcen dla pewnego posła z PO. Mam nadzieję że będzie siedział za to wójt.
~Sisi2025-01-29 12:33:27 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Jak by nie patrzeć, wójt ma rację!
~Kuba2025-01-29 12:32:45 z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
Szkoła w Budziwojowie do zamknięcia, a dyrekcja do zwolnienia! Stop pato-szkołom! Stop pato-edukacji!
~Aga2025-01-29 12:28:15 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Historia z życia. Koleżanka miała syna, małego Pawełka. Pawełek od małego jeździł konno, miał swego ulubionego konika. Rodzice dali Pawełka do szkoły w Budziwojowie. I ten koń, jak się o tym dowiedział, w nocy powiesił się w stajni na lejcach. Żeby nie patrzeć, jak dzieciaka zmarnowali.
~Julia2025-01-30 11:45:59 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Pani potrzebuję dobrego psychologa. W szkole w Budziwojowie są dzieci z autyzmem, po próbach samobójczych, które tylko tutaj znalazły odpowiednią opiekę. Szkoda że telewizja wrocław nie pokazała ze strajku całego materiału, może wtedy ludzie by najpierw pomyśleli a potem coś powiedzieli.
~Te szkoły będą hotelami .2025-01-29 12:24:29 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Miejsca dla uchodzicow, robią. Zdegradują nasze dzieci do ich poziomu .
~Xxx2025-01-29 12:11:51 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
Najlepiej szkoły pozamykać i wszystko pozamykać, dzieci do wielkich molochów wsadzić i już bo nie ma pieniędzy, g..... prawda że nie ma pieniędzy po kieszeniach se wszyscy urzędasy ładują i ciągle pieniędzy nie ma chore to wszystko. Totalne zniewolenie człowieka a z dzieci i młodzieży to upośledzonych się robi.
~Albert2025-01-29 11:37:55 z adresu IP: (37.221.xxx.xxx)
Szkoła w Budziwojowie to farsa. Niekompetencja dyrektor i przytłaczającej większości nauczycieli. Zamiast nauki - działania pozorowane. Ładne zdjęcia na FB i uśmiechy, za którymi kryje się edukacyjne dno i muł. Dzieci chłopów pańszczyźnianych miały lepsze warunki do rozwoju.
~Obserwator2025-01-29 11:12:54 z adresu IP: (2a00:f41:7062:6323:0:x:x:x)
I bardzo dobrze głosowaliście za Donaldem to teraz macie drożyznę strajki likwidację zakładów no i likwidację szkól.Jakos do tej pory to wszystko funkcjonowało a teraz się wszystko sypie.Macie uśmiechnięta Polskę.Brawo
~Adam70342025-01-29 10:30:54 z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
I bardzo dobrze! Bardzo dobrze! Po co utrzymywać taką małą, bezsensowną atrapę edukacji jaką jest "Szkoła w Budziwojowie". Brawo wójt! Brawo! Swoją drogą... Moi znajomi, rodzice dzieci, które tam chodziły opowiadają kompletnie inne historie. Budziwojów to nie szkoła! To parodia edukacji!
~Mikrus2025-01-29 10:09:03 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Po co nauczać aby ludzkość była nie za madra Szparagi bez tego można w De zbierać
~Xyz2025-01-29 10:03:38 z adresu IP: (31.6.xxx.xxx)
Szkoła w Budziwojowie to nie jest szkoła. To jedna wielka atrapa. Bardzo dobrze, że nie będzie już istnieć.
~Mieszkaniec42025-01-29 09:34:36 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Wójt i rada gminy to jedna klika a urząd opanowały trzy rodziny chyba czas na referendum i czystki w urzędzie oraz działanie odpowiednich służb
~X men 2025-01-29 15:00:01 z adresu IP: (2a00:f41:7055:8066:c0aa:x:x:x)
Tylko Referendum o odwołanie wójta i rady gminy zrobi tam porządek. A potem zgłoszenie do prokuratury.
~mieszkaniec2025-01-29 06:48:55 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
wystarczy dogadac sie z miastem. Niestety Wojt nie chce tego.
~Xxx2025-01-29 05:49:32 z adresu IP: (2a00:f41:7014:d88:4069:x:x:x)
Wójt z Chojnowa wie co robi to dobry kombinator!! Remontuje te szkoły i nagle mają iść do zamknięcia a rementy nadal są prowadzone. To wszystko jest grubymi nićmi szyte. Może prokuratura powinna się tym zainteresować a ludzie z Gminy Chojnów proponuję zebrać podpisy o Referendum o odwołanie Wójta i Rady Gminy którzy głosowali za zamknięciem obydwu szkół. Ludzie zróbcie Referendum i niech idą na zieloną trawkę oni.
~1232025-01-29 15:42:48 z adresu IP: (156.67.xxx.xxx)
Brawo - Popieram!!! Referendum i to jak najszybciej
~Xxx2025-01-29 04:50:32 z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
Będzie to tak :szkołę zlikwidować i będzie przedszkole tak zrobili szkoła w Goliszowie na sto procent bo przedszkola są w biznesie
~Xxx2025-01-29 02:49:50 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
W szkole w budziwojowie są dobrzy nauczyciele dzieci się dobrze uczą i szkoła jest bardzo fajna niezbyt duża nie wiem dlaczego chcę ją zamknąć zwłaszcza że dzieci tam się naprawdę dobrze uczą
~Mieszkanka Gminy Chojnów 2025-01-29 21:17:53 z adresu IP: (2a04:cec0:1079:54af:c90:x:x:x)
Czy jesteś świadomy jakie były wyniki egzaminów ósmoklasisty ? Bardzo poniżej średniej, więc nauczyciele może wystawiają dobre oceny, ale jak przychodzi do sprawdzenia rzeczywistej wiedzy to wychodzi prawda na jaw...
~Xxx2025-01-29 02:52:48 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
I faktycznie w klasach jest mało uczniów i to jest w wielkim plusem bo dzieci są bardziej skoncentrowane i nauczyciele są też skoncentrowane na tych dzieciach żeby ich czegoś nauczyć i dzięki temu dzieci sie dobrze ucz
~Ala2025-01-28 23:03:44 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Zastanawia mnie jedno dlaczego dzieci z gminy Chojnow mają chodzić do szkoły w sąsiedniej gminie
~Anonim 2222025-01-28 21:43:51 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
To było do przewidzenia ze tak się stanie prędzej czy później. Niestety, za chwile może być tak ze będzie więcej nauczycieli niż uczniów w tych szkołach. W okolicy jest dużo szkół dzieci na pewno znajda tam swoje miejsca. Powodzenia ale obawiam się ze decyzja już zapadła.
~Anonim… 2025-01-28 21:16:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Zamkną bo mają na tym biznes zaraz będzie hotel dla ciapakow, których jest tu w okolicy coraz więcej. I będziecie bać sie puszczać na podwórko swoje dzieci. Będą jeszcze chodzić po nocy i kraść jak na strefie.
~Anonim2025-01-28 14:29:36 z adresu IP: (2a00:f41:7062:2756:0:x:x:x)
Moje dziecko z gminy Chojnów uczęszcza do szkoły podstawowej w Gierałtowcu i z drugiej strony u nas rodzice boją się że dojdą inne dzieci do klas bo już teraz te klasy mają po min. 20 uczniów. Szkoła w Gierałtowcu ma klasy 1-8 oraz przedszkolaki i tam na prawdę nie ma dużo miejsca. Więc niech Wójt nie mówi że im tak lepiej tam będzie. Nie narzekam na szkołę w Gierałtowcu ale narracja wójta jest nieprawidłowa. Czy jest informacja, że wójt gminy Chojnów i Złotoryi jest w porozumieniu ze przyjmie te dzieci? Zdecydowanie nie dziwią mnie obawy rodziców o nową placówkę
~Vvv2025-01-29 16:56:28 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:b086:x:x:x)
Z drugiej strony wy jako rodzice też powinniście się sprzeciwic sie dyrekcji szkoly i u siebie walczyć o nie przyjmowanie dzieci z sąsiedniej gminy.
~Andzia2025-01-28 13:23:34 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tylko patrzeć kiedy okmiany zamknie
~Uczen2025-01-29 12:02:36 z adresu IP: (2a00:f41:7062:6323:0:x:x:x)
No może i okmiany też pójdą w odstawkę krzywa się tylko liczy w tej gminie
~Anonim2025-01-28 12:55:34 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Wójt nie potrafi inwestować pieniędzy, a później płacze że gmina nie ma pieniędzy.
~RODZIC2025-01-28 12:22:37 z adresu IP: (2a02:a317:e599:6900:1ca7:x:x:x)
Szkola w Starym Łomie przechodzi remont a gmina za ten remont też płaci. I tutaj jest gospodarność naszego wójta a raczej jej brak .
~Rodzic2025-01-28 12:01:29 z adresu IP: (2a02:a317:e5b0:8e00:ce7e:x:x:x)
A na co później te budynki zostaną przeznaczone?? Po co było tyle remontu w szkole w Budziwojowe???!!!
~Niezadowolony rodzic2025-01-28 19:09:05 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Może zrobią jakąś placówkę dla uchodźców ,ewentualnie Ukraińców
~Rodzic 2025-01-28 09:22:11 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
Szkoła w Starym Łomie niestety jest już szkołą bez perspetkyw... brak sali sportowej , brak zaplecza w porównaniu ze szkołami w okolicy. 10 minut dłużej jazdy do innej szkoły a warunki edukacyjne dużo lepsze.
~Sollo2025-01-28 19:53:37 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
To może kolejne sanktuarium otworzymy
~Rodzic 22025-01-28 17:58:55 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Drogi Rodzic Szkoła w Starym łomie dobrze funkcjonuje bez prawdziwej sali gimnastycznej mamy do dyspozycji świetlicę wiejską oraz boiska przy szkole co dowodem jest wielu miłośników sportu absolwentów naszej szkoły , a argumentem zamknięcia szkoły poprzez brak sali to żenada . Szkoła w Krzywej nie jest większa tylko układy rodzinne są lepsze od i cała prawda .
~Benek2025-01-28 15:34:45 z adresu IP: (45.10.xxx.xxx)
O jakim zapleczu mówisz, jest tam wszystko co potrzebne w szkole, niczego nie brakuje, sali nigdy nie było a sport miał się bardzo dobrze, dzieci korzystają z wiejskiej sali jak w wielu wiejskich szkołach
~Piotr P2025-01-28 09:10:04 z adresu IP: (2.206.xxx.xxx)
Bardzo dobrze walczcie o szkole w tej szkole uczył się mój tato ja się uczyłem uczyli się moi bracia i ich dzieci to szkoła z tradycjami , walczcie nie oddawajcie się bez walki by ktoś mógł zagarnąć wyremontowany i doposażony budynek za przysłowiową złotówkę