Odcinkowy pomiar prędkości na AOW będzie dłuższy? Tego chcą dwaj radni
Przyszły odcinkowy pomiar prędkości na AOW, który miał obejmować początkowo odcinek od węzła Wrocław Północ do węzła Wrocław Stadion, może zostać wydłużony o 3 kilometry do węzła Wrocław Lotnisko. Wrocławscy radni Robert Suligowski i Sławomir Czerwiński zaproponowali tę zmianę w Ministerstwie Infrastruktury. W spotkaniu, oprócz wrocławskich radnych, brali udział posłanka Małgorzata Tracz oraz wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec.
Sprawdź: Motorniczy tramwaju groził bronią innemu kierowcy! MPK komentuje zajście
Zmiana poprawi bezpieczeństwo i ograniczy hałas
Zmiana miałaby poprawić bezpieczeństwo oraz ograniczyć hałas w najbardziej zurbanizowanych rejonach miasta, takich jak Maślice, Kuźniki czy Nowy Dwór, mówi Robert Suligowski, radny miejski z klubu Koalicji Obywatelskiej:
- Mamy trzykrotnie większą liczbę samochodów poruszających się tą drogą, niż przewidział projektant. To oczywiście generuje duży hałas. Po drugie, miasto niestety dopuściło do sytuacji, w której zabudowa została zrealizowana tam, gdzie zabezpieczenia akustyczne nie zostały przewidziane przez projektanta, ponieważ wcześniej nie były potrzebne.
Podczas rozmów ze Stanisławem Bukowcem, wiceministrem infrastruktury, wyrażono otwartość na współpracę w kwestii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenia hałasu, dodaje Suligowski:
- Tutaj mamy zapewnienie, że zostanie to przeanalizowane i najprawdopodobniej, oczywiście te 3 kilometry zostanie dodane po to, żebyśmy nie mieli przekroczeń prędkości. Bo pamiętajmy, że na AOW mamy ograniczenie prędkości do 120 km/h.
Zobacz też: Nowy system na wrocławskim lotnisku. Istotna zmiana dla pilotów i kontrolerów
Kluczowa zmiana dla mieszkańców
To kluczowe dla mieszkańców, zwłaszcza w nocy, kiedy problem przekraczania prędkości jest największy, kontynuuje radny Suligowski:
- To generuje potężny hałas w porze spoczynku, czyli między 22:00, a 6:00. Powoduje zakłócenie spoczynku mieszkańców i musimy sobie z tym tematem poradzić. Ograniczenie prędkości jest jedną z metod, nie tylko zapewnienia bezpieczeństwa na drodze, ale też zmniejszenia problemu hałasu w mieście.
Zdaniem mieszkańców Muchoboru Wielkiego to dobry pomysł. Tym bardziej, że przy zabudowie nie ma ekranów akustycznych:
- Tak naprawdę każdego dnia odczuwamy natężenie hałasu, szum wokół tej ulicy i to przeszkadza. Nawet w domu, zasypiając, słychać auta, które nieustannie tędy jeżdżą.
- Jestem totalnie za tym, żeby jednak prędkość tam była zwolniona.
Ministerstwo Infrastruktury jest otwarte na wydłużenie odcinkowego pomiaru prędkości, jednak najpierw musi przeanalizować tę propozycję. Teraz do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) we Wrocławiu zostanie przesłane pismo z Ministerstwa Infrastruktury w sprawie rozmów i pełnej współpracy w kwestii badań hałasu i zapobiegania przekroczonym normom wzdłuż AOW. Ponadto pismo zawierać będzie także otwartość na partycypacyjne współdziałanie w kwestii zazieleniania terenów wzdłuż AOW.
Polecamy: Kolejne zderzenie na drodze krajowej numer 3 w Radomierzu. Jeden pojazd dachował [ZDJĘCIA]
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.