Liceum w Jeleniej Górze rezygnuje z ocen cząstkowych. Jak wpływa to na wyniki uczniów?
Bez kartkówek i ocen cząstkowych w trakcie roku szkolnego. Uczniowie drugiej klasy jeleniogórskiego Zespołu Szkół Technicznych i Licealnych mają powody do uśmiechu, ale też i dobre wyniki. Mówi Anna Gomułka, nauczycielka języka polskiego:
- To nie jest tak, że uczeń jest zupełnie pozbawiony ocen. Dlatego, że nauczyciel i tak jest zobowiązany wystawić ocenę w formie stopnia na semestr oraz na koniec roku. Natomiast zrezygnowaliśmy z ocen cząstkowych. Zamiast tego uczeń dostaje informacje, w jakim procencie opanował dany materiał oraz dostaje konkretne wskazówki, co się mieści w tym opanowanym przez niego materiale.
Sprawdź też: Informatyka z psychologią? Startuje nowy kierunek na Politechnice Wrocławskiej
Brak ocen cząstkowych... motywuje?
A jak oceniają taki system uczennice Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych im. Śniadeckiego?
- Nie musimy się stresować sprawdzianami i jest taka motywacja, że trzeba się też samemu uczyć, ale do jakiegoś jednego większego sprawdzianu, a nie cały czas się stresować co tydzień jakąś kartkówką, na przykład, że się nie zda.
- To właśnie bardziej motywuje do nauki. Jest mi łatwiej, jak widzę, że mam coś zaliczone, niż na przykład ocenę.
Na razie w jeleniogórskim liceum brak ocen cząstkowych jest stosowany na języku polskim i językach obcych. Klasa druga, w której nie ma ocen cząstkowych, na koniec tego semestru ma średnią z języka polskiego 4,5. Taki system ocen w jeleniogórskim liceum ogólnokształcącym im. Śniadeckiego jest wprowadzony w dwóch klasach.
Posłuchaj całego materiału Macieja Ryłkiewicza, reportera Radia Wrocław:
Przeczytaj: W Legnicy rusza Szkolny Budżet Obywatelski. Uczniowie mają do rozdysponowania 160 tysięcy złotych
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.