Są dwa warianty tramwaju na Klecinę. Co o potencjalnych trasach sądzą mieszkańcy?
Bliżej budowy tramwaju na wrocławskie osiedle Klecina. Dzisiaj otwarto oferty na zaprojektowanie przebiegu trasy. Są dwa potencjalne warianty przedłużenia torowiska. Pierwszy zakłada poprowadzenie go przez ulice Krzycką i Skarbowców, wyjaśnia Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji:
- W dokumentach historycznych, miejskich jest przewidziane pod niego miejsce, a dróg wynika z inicjatywy społecznej, możliwość ominięcia osiedla i skierowanie tramwaju nad rzekę Ślęzę.
Pętla przedłużonej trasy będzie ulokowana przy ulicy Kupieckiej. Mieszkańcy uważają, że przedłużenie linii jest potrzebne, ale mają pewne obawy:
- Tylko żeby to nie było kosztem właśnie, że weźmie się kawałek zieleni, tutaj jest no jednak wąsko.
- To czekanie tam czasami kilka minut na przyjazd tego tramwaju z tamtej strony to nie ma chyba sensu.
Ponad 10 tysięcy pasażerów w zasięgu nowej trasy
Dobrą wiadomością jest to, że dwie z nich mieszczą się w przewidzianym na to zadanie budżecie, mówi Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji:
- Będzie to około 2 kilometrów nowego, podwójnego toru. W zasięgu tej linii tramwajowej znajdzie się potencjalnych ponad 10 tysięcy nowych pasażerów dla komunikacji zbiorowej.
Projektant będzie miał trudne zadanie, bowiem będzie musiał wybrać jeden z dwóch wariantów przebiegu trasy. Pierwszy zakłada poprowadzenie torów przez osiedla, drugi wzdłuż bulwaru nad Ślęzą. Mieszkańcy z kolei zainteresowani są przebudową przystanków przy ulicy Przyjaźni:
Ja zgłaszałem na jakimś portalu, że ten przystanek jest tak źle tak źle skonstruowany i poprzedni tam samo - ludzie, dzieci wybiegają pod same samochody, także może w końcu ktoś się za to weźmie. A którędy pójdzie, jest mi obojętne.
Projektowanie potrwa 2 lata, co oznacza, że budowa ruszy najwcześniej w 2027 roku.
Sprawdź również: Turecka armia wybudowała w Krosnowicach tymczasowy most. Kiedy zostanie oddany do użytku?
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.