Pogoda sparaliżowała polską kolej. Opóźnienia nie ominęły Dolnego Śląska

Dawid Podsiadło | Utworzono: 2025-01-15 09:20 | Zmodyfikowano: 2025-01-15 09:20
Pogoda sparaliżowała polską kolej. Opóźnienia nie ominęły Dolnego Śląska - Ogromne opóźnienia na kolei. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Patrycja Dzwonkowska
Ogromne opóźnienia na kolei. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Patrycja Dzwonkowska

Marznący deszcz i gołoledź spowodowały oblodzenie sieci trakcyjnych, co z kolei skutkowało poważnymi utrudnieniami w ruchu pociągów. Opóźnienia 573 pociągów wyniosły w sumie prawie 17 tysięcy minut.

"Sytuacja pogodowa poprawia się, kolej w całej Polsce wraca na coraz mniej oblodzone tory. Nasze służby oczyszczają sieci trakcyjne, przecierają szlaki." - informował w środę rano profil zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na profilu X. W najbliższych godzinach sytuacja powinna więc ustabilizować się, ale wiele pociągów zostało odwołanych lub wciąż ma opóźnienia.

Na Dolnym Śląsku sytuacja nie jest tak zła, jak w innych regionach kraju. Niemniej w nocy z 14 na 15 stycznia ze względów technicznych, związanych z udrażnianiem sieci kolejowej, odwołano pociąg 61152/3 „ORZESZKOWA” relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny i wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na tym odcinku. Z kolei pociąg relacji Warszawa Wschodnia - Szklarska Poręba Górna przez Wrocław ma blisko 500 minut opóźnienia. Mocno opóźnione są także inne połączenia z Warszawy, a także pociąg z Lublina. Niektóre połączenia jadące przez Wrocław Główny zostały odwołane na części trasy.

Przeczytaj: Ciężarówka wylądowała w rowie. Groźny wypadek na trasie S3, jedna osoba została ranna


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Janek2025-01-15 14:37:47 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Wrócili eksperci od spraw taki mamy klimat
~Edna2025-01-15 14:57:51 z adresu IP: (89.75.xxx.xxx)
Nie kompromituj się ! Nie kumasz, że tzw. przejście przez zero stopni Celsjusza, charakterystyczne dla klimatu umiarkowanego, jest najgorsze. W nocy lekki mróz, a w ciągu dnia lekki plus - powoduje pękanie szyn, oblodzenie sieci trakcyjnej, awarie taboru. Oblodzona sieć w połączeniu z prądem stałym 3000 V powoduje powstawanie łuku elektrycznego, pantografy przyspawują się do sieci powodując uszkodzenia. Stabilna pogoda, bez dużych wahań temperatury, bez gwałtownych opadów śniegu, nawet z dużym mrozem, nie stanowi aż tak dużego zagrożenia dla kolei.