"Jak sardynki w puszce". Walka o miejsce to codzienność na tej trasie

Miłosz Stępień, DW | Utworzono: 2025-01-08 19:37 | Zmodyfikowano: 2025-01-08 19:41
"Jak sardynki w puszce". Walka o miejsce to codzienność na tej trasie - Wysoka frekwencja i niski komfort to problemy podróżnych na trasie Leszno - Wrocław Główny. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW
Wysoka frekwencja i niski komfort to problemy podróżnych na trasie Leszno - Wrocław Główny. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW

Trasa Leszno – Wrocław Główny w porannym pociągu to dla wielu podróżnych prawdziwe wyzwanie. Przepełnione składy i niewystarczający komfort jazdy stały się powracającym tematem rozmów nie tylko na peronach, ale i w mediach społecznościowych. Najgorzej jest w godzinach szczytu, gdy pociągami podróżują zarówno ludzie pracujący, jak i uczniowie.

Zobacz też: Obwodnica Obornik Śląskich coraz bliżej realizacji. Powstał jej projekt techniczny

Tłumy ludzi w pociągach

Pasażerowie, zapytani o swoje doświadczenia, mówią:

– Pewno, że są. Nieraz dadzą długie, nieraz dadzą krótkie [składy].
– Nieraz jest jeden skład, to są przepełnione.
– Jeździmy 4.56.
– Później, jak jadę, to są uczniowie i ludzie jadący do pracy.
– Macie zazwyczaj miejsce do siedzenia?
- Kto pierwszy, ten lepszy.
– Nieraz się uda, nieraz nie.
– Czyli walczycie o miejsca?
– Tak jest.
– Udaje się wywalczyć?
– W Osoli są jeszcze miejsca, ale kolejne przystanki już nie mają.

Przewoźnik POLREGIO odpowiedzialny za tę trasę zapewnia, że regularnie monitoruje sytuację w pociągach. Monika Boryczka, p.o. Dyrektor Dolnośląskiego Zakładu POLREGIO S.A., wyjaśnia:

– Frekwencja w pociągach monitorowana jest na bieżąco przez drużyny konduktorskie. Dodatkowo minimum dwukrotnie w ciągu roku prowadzimy też szczegółowe pomiary liczby pasażerów korzystających z naszych usług. W ostatnim czasie nie odnotowaliśmy żadnych oficjalnych skarg dotyczących warunków podróżowania na trasie Leszno – Wrocław Główny. Wszelkie sugestie można zgłaszać przez e-formularz dostępny na naszej stronie internetowej.

Przeczytaj także: Którędy pojedzie tramwaj na Psie Pole? To będzie najdroższa inwestycja komunikacyjna w historii Wrocławia

Nie tylko tłoczno, ale i duszno

Inni pasażerowie, opowiadając o swoich doświadczeniach, podkreślają:

– Krótko mówiąc, jeździmy jak sardynki w puszce.
– Za każdym razem jest tyle osób...
– W jakich to jest godzinach?
– My jeździmy o 6.32 z Obornik.
– Dzisiaj rano na przykład były strasznie przepełnione. Takie małe wysyłają.
– Dzisiaj jechałam i ja stałam prawie przy kaloryferze i po prostu było tak gorąco. Jeszcze ci ludzie, jest po prostu zaduch.

Zarząd POLREGIO zapewnia, że priorytetem firmy jest poprawa komfortu podróżnych. Monika Boryczka wyjaśnia:

– Naszym celem jest zapewnienie jak największego komfortu pasażerom. Osoby podróżujące na trasie Leszno – Wrocław Główny korzystają wyłącznie ze zmodernizowanych składów, które są wyposażone w klimatyzację. Uwagi dotyczące ogrzewania w pojeździe pasażerowie mogą na bieżąco zgłaszać obsłudze pociągu.

Mimo zapewnień przewoźnika pasażerowie nadal zwracają uwagę na niedogodności i oczekują lepszych warunków. Czy większe składy lub dodatkowe kursy mogłyby rozwiązać problem? W opinii podróżnych byłoby to krokiem w dobrą stronę, ale czas pokaże, czy działania te zostaną wysłuchane.

Polecamy: Wrocław najwolniejszym miastem w Polsce. Nawet Warszawa i Paryż jeżdżą szybciej


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Czw2025-01-09 12:55:03 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Polregio to okropne dziadostwo, od samego początku jak tylko zaistniało. Pasażerów mają za nic, wożą jak bydło, dużo ludzi, mało wagonów a przy tym jeszcze bardzo obskurne. Powinni brać z przykład z kolei np. Dolnośląskich. Najważniejsze to się nahapać i premie sobie przydzielać. Ot cała filozofia.
~Her Gulke2025-01-09 13:24:13 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Jeszcze przyjdzie czas, że Koleje Dolnośląskie dadzą wam tak popalić, że zatęsknisz za Polregio...
~Marta2025-01-09 12:52:09 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Przez 15 lat od kiedy nie jeżdżę regularnie pociągami nic się nie zmieniło. Zdarza mi się dosyć często (nie codziennie jak dawniej) podróżować koleją o różnych porach dnia a poza tym rozmawiać ze znajomymi i jak tłok był w godzinach szczytu tak jest i teraz. Puszczane są pociągi z jednym składem a zdarza się, że i ten skład jest krótszy niż normalnie (kto korzysta z pociągów ten wie o czym mowa). Więc ludzie jeden na drugim jeżdżą. A co do klimatyzacji/ogrzewania? Nagminnie powtarza się scenariusz letni i zimowy. Klimatyzacja w jednej części robi "lodówkę" a w drugiej ledwo schładza, natomiast zimą potrafi w jednej części być wręcz sauna a w drugiej pasażerowie muszą być w kurtkach, bo jest tak zimno. Wiecznie słychać tylko od obsługi pociągu informację, że nie da sie wyregulować temperatury. To, co niewątpliwie na plus to szybkość na trasie - krótszy czas podróży oraz częstotliwość kursowania w godzinach szczytu!
~Adam2025-01-09 09:02:15 z adresu IP: (2a00:f41:70d4:70b:0:x:x:x)
Powinni zlikwidować oddział Dolnośląski polregio i puścić pociągi kd
~Edi2025-01-09 10:46:05 z adresu IP: (89.75.xxx.xxx)
PolRegio to jest jakiś dziwoląg , który ma szesnastu właścicieli (marszałków województw). To z definicji nie może sprawnie funkcjonować. Optymalnym rozwiązaniem jest więc przekazanie mienia i pracowników kolejowym przewoźnikom regionalnym w poszczególnych województwach.
~Xeli2025-01-09 07:32:45 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Tak samo do Szklarskiej Poręby - brakuje piętrusów
~Jarosław & Antoni2025-01-09 09:33:02 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
A to już zupełnie inny przewoźnik, którym są Koleje Dolnośląskie, to tam należy kierować swoje uwagi oraz sugestie.
~Leon777 2025-01-09 00:56:37 z adresu IP: (183.99.xxx.xxx)
Z tej firmy bym niespodziewał się innej odpowiedzi, bo w przewozach regionalnych też tak ludziom odpowiadali.Mimo zmiany nazwy firmy, myślenie ludzi rządzãcych tą firmą zostało bardzo często takie same.
~Fred2025-01-08 23:34:57 z adresu IP: (2a02:810a:89d:b600:6e84:x:x:x)
Polregio zezłomowało wagony piętrowe a teraz jest zaskoczone frekfencją i nie wie jak sobie z nią poradzić. Krótkowzroczność w państwowych firmach to chleb powszedni
~Pasażer2025-01-08 20:02:26 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
W pociągu Kolei Dolnośląskich KD Sprinter Bystrzyca (Kłodzko Miasto-Wrocław Główny), którym jechałem 27 grudnia 2024 r., był taki ścisk i taka duchota, że zemdlało dwoje dzieci...
~Gruby 2025-01-08 20:47:01 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Do pasażer- Jeżeli konduktor nie wpuściłby ludzi do składu to dopiero byłby płacz i afera. Coś podobnego jak H9 koło Gdańska, data też taka że wiadomo że każdy chce pojechać