Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Awicenny opóźniona, ale zakończona przed końcem roku

Mateusz Florczyk, MF | Utworzono: 2024-12-29 16:06 | Zmodyfikowano: 2024-12-29 16:07
Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Awicenny opóźniona, ale zakończona przed końcem roku - Fot: archiwum Radia Wrocław
Fot: archiwum Radia Wrocław

Od maja trwały prace nad budową ciągu pieszo-rowerowego na ulicy Awicenny we Wrocławiu, które napotkały opóźnienia z powodu kolizji z siecią energetyczną. Po długich rozmowach z Tauronem prace ruszyły ponownie w listopadzie, a inwestycję udało się zakończyć jeszcze przed końcem grudnia, mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu:

- Udało nam się zrealizować wszystkie roboty, łącznie z robotami bitumicznymi jeszcze przed końcem grudnia. W tej chwili rowerzyści mają już do dyspozycji dwukierunkową drogę rowerową o szerokości 2,5 m. Na odcinku o długości 635 m z komfortową nawierzchnią z betonu asfaltowego.

Inwestycja, warta blisko 2 mln zł, poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w tym rejonie, podkreśla Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu:

- Jest to pierwszy etap realizacji tej inwestycji. Jej głównym celem jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się użytkownikom pieszym oraz rowerzystom. Ulica Awicenny jest drogą o bardzo dużym natężeniu ruchu, a jednocześnie cały czas bardzo intensywnie rozwija się, jeśli chodzi o zabudowę mieszkaniową.

W ramach inwestycji powstał również chodnik o długości 470 m, a cały ciąg został wyposażony w oświetlenie.

Przeczytaj także: Tunel połączy Kleczków i Ołbin. 40-metrowe przejście powstanie pod ruchliwą trasą pociągów


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ford2024-12-30 13:55:59 z adresu IP: (178.218.xxx.xxx)
Zgadzam się z wypowiedzią Janusza !!!
~Janusz2024-12-29 20:42:58 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Kto ta ścieżkę projektował idealnie jadąc rowerem wjeżdżasz pod auto czekam na pierwsze wypadki śmiertelne zamiast dociągnąć ścieżkę do przejazdu kolejowego to zrobiono ja 200 ma wcześniej