Organizacje pozarządowe wracają do dolnośląskich szkół. Będą miały wpływ na edukację dzieci i młodzieży
Pierwsza konferencja na Dolnym Śląsku zatytułowana „Współpraca dla Edukacji: Partnerstwo NGO i Szkół” dotyczyła powrotu do szkół organizacji pozarządowych. Mówi organizator z Dolnośląskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Zygmunt Korzeniewski:
- Jeszcze jakiś czas temu organizacje pozarządowe, aby wejść do szkoły miały problem. Kurator musiał wyrazić na to zgodę, a dzisiaj okazuje się, że organizacje pozarządowe mogą wzmacniać edukacje.
- Od trzech lat pracujemy w środowisku międzynarodowym. Współpracujemy z imigrantami, z uchodźcami. Wszelkie formy, które pozwalają uczyć się młodzieży żyć wspólnie i rozwijać wspólnie mają sens - dodaje wiceprezes fundacji „PCKK edukacja i rozwój”, Jolanta Ratyńska.
Organizacje pozarządowe będą miały wpływ na edukację najmłodszych
W konferencji wzięli udział przedstawiciele NGOsów, urzędu Jeleniej Góry, Powiatu Karkonoskiego i Rady Sejmiku Wojewódzkiego Dolnośląskiego. Mówi dyrektor SP nr 1 z Kowar i skarbnik Stowarzyszenia „Eurojedynka”, Małgorzata Krysiak:
- Jeżeli przyjmiemy sobie cele twarde, czyli wzmocnienie bazy oświatowej, wtedy zyskają nowe pomoce dydaktyczne, zyskają nowe wyposażenie. Jeżeli przyjmiemy sobie za cel miękkie projekty, czyli doskonalenie nauczycieli, szkolenia dla uczniów, warsztaty i środki finansowe będziemy pozyskiwać, no to wtedy poszerzamy wiedzę i umiejętności uczniów.
Organizacje pozarządowe dzięki pozyskanym środkom będą miały wpływ na edukacje dzieci i młodzieży:
- Będą mieli w jakimś sensie uczestników, a może wychowają określonych ludzi, którzy będą mogli w tym społeczeństwie się po prostu poruszać.
Dodaje organizator, Zbigniew Korzeniewski, który podkreśla, że konferencja o współpracy szkół i "NGOsów" było pierwszym takim wydarzeniem na Dolnym Śląsku, po zmianach władzy w Ministerstwie Edukacji w 2023 r.
Przeczytaj: Wypadek w Komorowie. Mikołaj i Karol zginęli w drodze szkoły. Uczniowie i nauczyciele w żałobie
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.