Nowy program w świdnickich szkołach. Będą uczyć dzieci o nowych technologiach

Bartosz Szarafin, DP | Utworzono: 2024-12-17 11:15 | Zmodyfikowano: 2024-12-17 11:17
Nowy program w świdnickich szkołach. Będą uczyć dzieci o nowych technologiach - Świdnickie szkoły będą uczyć o nowych technologiach. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW
Świdnickie szkoły będą uczyć o nowych technologiach. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. RW

Inwestują miliony, by pomóc uczniom

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, sztuczna inteligencja, nauka programowania, ale też doradztwo zawodowe czy warsztaty - to założenia nowego świdnickiego programu, którym od stycznia objętych zostanie 7 szkół podstawowych. Miasto przeznaczy na ten cel ponad 6,5 miliona złotych. Mówi Magdalena Urbańska-Malucha, Dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta w Świdnicy:

- Głównym celem projektu jest bezpośrednie wsparcie uczniów w rozwijaniu ich umiejętności programowania, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, rzeczywistości wirtualnej, sztucznej inteligencji i innych rozwiązań cyfrowych poprzez doposażenie, wszelakie zajęcia i szkolenia nauczycieli prowadzących.

Na ten cel otrzymano ponad 5 milionów złotych dofinansowania z Funduszy Europejskich. Dzięki nim, w programie przewidziano także doradztwo edukacyjno-zawodowe, warsztaty wspierające zdrowie psychiczne uczniów czy szkolenia doskonalące dla kadry i doradców zawodowych. To także dodatkowy sprzęt, przyznaje Magdalena Dzwonkowska z Urzędu Miasta w Świdnicy:

- Dzięki tym środkom jednostki oświatowe doposażone zostaną między innymi w zestawy Lego, laptopy, projektory, tablice interaktywne czy oprogramowanie. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych prawie 1700 uczniów skorzysta z dodatkowych zajęć.

Zobacz też: Tylko u nas: Tłumacze języka migowego wesprą nauczycieli ze szkoły dla niesłyszących!

Oswoją dzieci z technologią od najmłodszych lat

Zaczniemy od nauczycieli, wyjaśnia Magdalena Urbańska-Malucha:

- Na początku zajmiemy się wyszkoleniem kadry. W związku z tym będą przygotowani do tego, żeby obsługiwać ten sprzęt i wykorzystać go mądrze. Kluczowym jest to, żeby sztuczna inteligencja była wykorzystana właściwie, nie na zasadzie, że odrobię sobie zadanie za pomocą AI, ale tak, żeby ją wykorzystać praktycznie w uczeniu.

Aby osiągnąć efekt, nie ma co unikać nowych technologii. Trzeba oswajać z nimi dzieci już w przedszkolu. Dlatego w rozpoczynanym projekcie ujęto także doradztwo zawodowe, dodaje Marta Żywicka-Hamdy:

- Tego się nie da uniknąć, a wręcz trzeba być na to przygotowanym. Chcemy wiedzieć, co się będzie działo w tej edukacji w przyszłości, ale też chcemy dać tę przyszłość i możliwość uczestniczenia naszym uczniom. Bierzemy udział w wielu konferencjach, spotkaniach i też widzimy, że o wyborze przyszłej ścieżki zawodowej trzeba rozmawiać już na etapie przedszkola.

W programie przewidziano także warsztaty skierowane do uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami. Dofinansowanie zapewni działanie projektu od 1 stycznia przyszłego roku do końca czerwca 2027 roku.

Przeczytaj także: Minister Edukacji z wizytą na Dolnym Śląsku. Miliony na odbudowę po powodzi


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.