Odbudowa po powodzi i promocja regionu. W Złotym Stoku rozmawiają o turystyce
Jak przyznała Radiu Wrocław Grażyna Orczyk, burmistrz Złotego Stoku, wspólna promocja wielu samorządów i współpraca z Urzędem Marszałkowskim ma szansę dać efekty już podczas nadchodzących ferii:
– Na to pierwsze spotkanie zaprosiliśmy samorządowców, ponieważ wiele atrakcji turystycznych jest w rękach samorządowych. Będziemy chcieli budować tę wspólną promocję również z osobami zarządzającymi takimi atrakcjami, jak Kopalnia Złota czy Jaskinia Niedźwiedzia. Współpraca jest tutaj nieodzowna, niezbędna i potrzebna.
Kampania reklamowa zachęcająca do odwiedzenia regionu
Mniejsze miasta chcą zachęcać do odwiedzania mniej popularnych atrakcji. Jednak do ogólnopolskiej kampanii reklamowej, niezbędne są spore finanse i tutaj włodarze upatrują wsparcia władz wojewódzkich. Jak przyznał Radiu Wrocław Bartłomiej Kubicz, dyrektor Departamentu Gospodarki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, potrzebny jest lider:
– Ważne jest to, by lider w danej przestrzeni się pojawił, bo wtedy mamy z kim współpracować. Oni muszą wybrać spośród siebie kogoś, kto będzie ich ambasadorem i będzie przedstawiał te potrzeby, które będziemy wspólnie realizować. Jak najbardziej chcemy wspierać różnego rodzaju inicjatywy i zazwyczaj wspieramy.
Kolejne spotkanie zaplanowano w połowie stycznia, na którym mają pojawić się pierwsze, konkretne propozycje nowego modelu promocji południa Dolnego Śląska. Atrakcje turystyczne ziemi kłodzkiej nie zostały dotknięte powodzią i są otwarte na turystów. Udrożnione zostały też wszystkie drogi dojazdowe.
Przeczytaj także: Minister Edukacji z wizytą na Dolnym Śląsku. Miliony na odbudowę po powodzi
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.