„Nie muszę do ciebie migać". Rodzice niedosłyszących dzieci skarżą się na nauczycieli

Beata Makowska, DP | Utworzono: 2024-12-04 13:09 | Zmodyfikowano: 2024-12-04 13:20
„Nie muszę do ciebie migać". Rodzice niedosłyszących dzieci skarżą się na nauczycieli - „Nie muszę do Ciebie migać" - takie zdanie napisała na tablicy nauczycielka do niesłyszącego ucznia. Fot. archiwum prywatne
„Nie muszę do Ciebie migać" - takie zdanie napisała na tablicy nauczycielka do niesłyszącego ucznia. Fot. archiwum prywatne

"Nasze dzieci nie rozumieją, co mówią do nich nauczyciele" - skarżą się rodzice dzieci niesłyszących z Dolnośląskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 12 dla Uczniów Niesłyszących i Słabosłyszących oraz z innymi niepełnosprawnościami we Wrocławiu.

Nowi nauczyciele nie migają do niedosłyszących uczniów

Do placówki zostało przyjętych 20 nowych nauczycieli, którzy nie znają języka migowego. Anna Brzegowa-Jabczyk, mama jednego z uczniów, podkreśla, że są klasy, w których wymieniono dzieciom wszystkich nauczycieli i żaden z nich nie potrafi porozumieć się z niesłyszącymi uczniami.

- Nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia, nie znają języka migowego. Co najgorsze, oficjalnie mówią, że nie muszą go znać i nie muszą się uczyć tego języka dla uczniów.

Przeczytaj: Artur Jurkowski został nowym wicewojewodą dolnośląskim

Dyrektor placówki odpowiada na skargi rodziców

Grzegorz Ćwiertniewicz, nowy dyrektor placówki, podkreśla, że według prawa nauczyciele nie muszą znać języka migowego, ale wszyscy nowoprzyjęci pracownicy ośrodka uczęszczają już na kurs:

- Zgodnie z obowiązującym prawem, znajomość języka migowego nie jest obowiązkowa. Natomiast dokładamy wszelkich starań, aby nauczyciele tę kompetencję posiedli.

Polecamy: Most Grunwaldzki we Wrocławiu jest w złym stanie. Przeprawę czeka generalny remont

Sprawa trafiła do Kuratorium Oświaty

Kuratorium Oświaty, które badało sprawę zatrudnienia nowych nauczycieli, nie znalazło nieprawidłowości. Rodzice domagają się jednak poprawy sytuacji. W ich ocenie dzieci, które mają problemy ze słuchem, są wykluczone z zajęć poprzez niezrozumienie nauczyciela. Rodzice zapowiadają też, że jeśli sytuacja się nie zmieni, zostanie o tym powiadomiony Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Więcej na temat tej sprawy w materiale Beaty Makowskiej:

00:00
00:00

Przeczytaj także: Czy Wrocław zmieni model zatrudniania opiekunów? Petycja trafiła do magistratu


Komentarze (210)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Werka2024-12-14 17:11:38 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Czy to znaczy, że jak będą tłumacze, to już nie będzie nasyłania policji na Głuchych nauczycieli za próbę komunikacji? (pomylić podnoszenie rąk do komunikacji z podnoszeniem pięści do bójki - to trzeba mieć głowę odporną na orientację, gdzie się odbiera pieniądze co miesiąc.) A tłumacze zastąpią brak kompetencji kulturowych i komunikacyjnych nowemu dyrektorowi i zatrudnionym przez niego nowym nauczycielom, których oszukano nie wspominając w ogłoszeniach o pracę o wymogu migania i posiadania surdo? A tłumacze będą chodzić w parze z nowymi nauczycielami krok w krok - na dyżury, spotkania z rodzicami, głuchymi nauczycielami, do toalety (bo zawsze można otrzeć się o kontakt z głuchymi)? A co z oszukanymi uczniami - pierwszy semestr mają już pozamiatany. Kto zwróci im stracony czas, lekcje wysiedziane jak na tureckim kazaniu? Kto nadrobi z nimi wiedzę, której brak będzie się ciągnął przez całe życie, o maturze nie wspominając? Kto zweryfikuje płace oszukanych nauczycieli? - za co mieli płacone, a co byli w stanie zdziałać? Województwo na deficycie, ale na utrzymanie na stołku niekompetentnego dyrektora - kasa się sypie. Kto tam w Urzędzie odpowiada za taki backup? I czy na każdym stanowisku, które pośpiesznie opuszczał "pan od grześków" też tak sypano kasą?
~~do~WolęMarsy2024-12-15 17:45:44 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Do Wolę Marsy: - i tu jest paradoks tego, że zwiększanie naborów powoduje napływ uczniów bez wad słuchu, zwiększa się zapotrzebowanie na nauczycieli, zatrudnia się nauczycieli nieprzygotowanych do pracy w placówce. Im więcej słyszących dzieci, tym gorsza pozycja niesłyszących (żeby nie powiedzieć: zagrożona), w ośrodku dla NIESŁYSZĄCYCH. Spadająca jakość oferty dla niesłyszących powoduje odpływ niesłyszących. Do czego to prowadzi? Ktoś w komentarzach napisał: "znikający" uczniowie. Jak gdyby nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, jak pompowanie liczby uczniów wpływa na likwidację najlepszego w regionie i jednego z najprężniejszych ośrodków w Polsce. Przez widzimisię rządzących. --> o co chodzi z tym pompowaniem liczby uczniów i "rozrzedzaniem" potrzeb niesłyszących? Jak nie wiadomo, o co chodzi... to chodzi o subwencje?
~WolęMarsy2024-12-15 02:09:07 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Pomysł z tłumaczami jest na tyle dziwny, wnet pojawi się paradoks, że zaraz zamiast pięciu tłumaczy trzeba będzie zatrudnić dla każdego nauczyciela. Bo czemu inni mają być nie uprzywilejowani. Słyszący nauczyciele będą potrzebować tłumaczy do kontaktu z głuchymi uczniami, głusi nauczyciele do kontaktu ze pozostałymi uczniami – według słów „pana od grześków” – głusi uczniowie nie są dominującą grupą wychowanków ośrodka, słabosłyszący uczniowie nie wymagają posługiwania się językiem migowym, a słyszący nie migają.
~dr MBA2024-12-14 00:40:35 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
W najnowszym artykule „pan od grześków” potwierdza, że zatrudnił nauczycieli bez kwalifikacji, czyli jednak zajmuje się sprawami dydaktycznymi, tylko może tak ciut bez kompetencji, skoro odrzucał aplikacje surdopedagogów.
~LubieMigac2024-12-14 09:44:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tak, nie przedłużył też umowy pani psycholog, psychoterapeutce, po kursach PJM. W ogłoszeniach o prace surdopedagogika była "mile widziana"
~Mbaaaa2024-12-11 12:56:08 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Co artykuł, to lepiej. W radiu pan menadżer nie zajmuje się sprawami dydaktycznymi, natomiast podczas spotkań z nauczycielami ma wiele do powiedzenia na temat ich pracy i kompetencji .
~Managermbadyrektor2024-12-11 08:15:28 z adresu IP: (2a00:f41:7061:ce93:d414:x:x:x)
Obecnie najwyżej cenione są umiejętności miękkie, niemające nic wspólnego z autorytarnym forsowaniem własnych poglądów i rozwiązań. Przeciwnie. Dobry lider w relacjach z podwładnymi powinien dążyć do kształtowania w nich samodzielnego myślenia i odpowiedzialności za własne działania. Odpowiednia partnerska i przyjazna atmosfera wsparcia i zaufania sprawi, że pracownicy sami zechcą przezwyciężać własne słabości, a czując się pewniej, chętniej podejmą nowe wyzwania, wykażą się kreatywnością, innowacyjnością i entuzjazmem.
~~ nie mba2024-12-11 09:31:52 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
do -Menagermbadyrektor - nie wiem, kto rzeczonemu dawał wykształcenie (a może raczej tylko dyplomy), bo to powyżej, to zaprzeczenie praktyk "pana od grześków". Na moje niewykształcone w zarządzaniu oko - kompletnie nie ma on pojęcia o docenianiu zasobów ludzkich. HR - to czarna magia w praktyce tego politycznego nominata. Ale żeby po 1,5 roku rządzenia się w placówce nie mieć pojęcia bladego o Głuchych i języku migowym i hołubić ignorantów?
~~bezpartyjniCidadzą 2024-12-11 06:54:19 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Oj samochwała dyrektorek Ćwiertniewicz vel Rozalia, Lena, Ta z Obslugi....w natarciu. Oj leczymy kompleksy .... I niedowartościowane życie maluczkiego czlowieczka . Jestem taki dobry, zrobiłem remonty, dałem grześki a lud mi jest niewdzięczny, (śmiech).
~Ktos2024-12-10 23:29:16 z adresu IP: (2a02:26f7:c944:4000:cd82:x:x:x)
Zatrudniając się w szkole dla niesłyszących nauczyciel sam powinien pomyśleć o uczniach aby łatwiej z nimi pracować
~Ktos2024-12-09 09:39:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zabrakło empatii. Ciężko napisać: Prawo jest takie, że nie wymaga od nas nauki migowego i za te pieniądze jakie dostajemy nie chcemy tego robic, ale przy pomocy tekstu pomozemy Wam we wszystkim, czego realnie potrzebujecie.
~Rma2024-12-09 06:55:06 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Wakacje ferie i jeszcze co. W okresie okoloswiatecznym chciałam zostawić dziecko pod opieką tej szkoły.Pracuje i urlopu nie ma na tyle aby i ferie i wakacje.W innych szkołach to normalne,że dzieci mogą przyjść pod opiekeTo zrobiono wszystko żeby mnie zniechęcić,a sam będzie,a to a tamto.Darmozjady tylko hejtowac to potrafią i wypisują że im dyrektor kazał w wolnym dniu a jakże,,,
~Witajcie w naszej bajce2024-12-09 08:56:10 z adresu IP: (2a00:f41:700c:3ab0:912e:x:x:x)
Placówka moich dzieci jest zamknięta. Ale zarówno rodzice jak i nauczyciele wiedzą o tym z miesięcznym wyprzedzeniem.
~Wra2024-12-09 05:07:28 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Oburzający jest że nauczyciele tak traktują innych pracowników oświaty.Obsluga i pracownicy biura to gorszy sort.Tak tylko im należy się podziękowania chwalenie, jasne tylko oni na to zasługują. Wychowujecie dzieci,uczycie szacunku do ludzi?? Takiego jak sami macie ?
~Bic2024-12-09 09:34:46 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Tzn. Jak traktują?
~67pp2024-12-09 04:55:20 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Rozgonić to towarzystwo i zamknąć.Niech idą do masowych szkół,spróbują.Po tych komentarzach nasuwa się pytanie o co tam chodzi.O niesłyszących nie sądzę. Walka z dyrektorem prędzej,tak to się czyta.
~--67pp2024-12-09 09:25:39 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Empatii to u was za grosz ,bo wcale nie o dzieci wam chodzi biedne niesłyszące ,,,do masowych nie z niesłyszącymi tylko do klas 35 osobowych,spróbujcie.
~Siwa2024-12-09 08:58:48 z adresu IP: (2a00:f41:700c:3ab0:912e:x:x:x)
Walka z dyrektorem? Jeżeli tak, to może czas odpowiedzieć dlaczego? Bez powodu?
~- 67pp2024-12-09 07:46:56 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
W masowych szkołach przynajmniej jest tłumacz języka migowego :) Natomiast faktem jest to, że nie ma we Wrocławiu 140 tłumaczy albo i więcej by każdy tłumaczył a) jednemu dzieciakowi w szkole b) na uniwersytetach c) u lekarza itd. Nie rozumiem dlaczego brak pani/panu empatii.
~MMM2024-12-08 22:40:28 z adresu IP: (2a09:bac3:4f98:137::x:x:x)
Widać, że nauczycielom nie zależy na dobru, wiedzy i wykształceniu uczniów. WSTYD NAUCZYCIELE, przychodząc pracować do tego ośrodka powinniście pomyśleć o niesłyszących uczniach, a nie na wyższych pensjach za pracę z osobami niepełnosprawnymi.
~Rozalia2024-12-09 15:40:46 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wstyd? To absurd. Nauczyciel, który ma kilkanaście albo i kilkadziesiąt lat doświadczenia i zaczyna awans zawodowy od początku, uczy się kilka godzin tygodniowo, powinien czuć się zawstydzony? Nauczyciel, który jest narażony na ryzyko pobicia i pilnuje młodzież, która często zmaga się z ogromnymi problemami psychicznymi ma się czuć winny za to, że dostaje wypłatę? Nie każdy nadaje się do pracy z niepełnosprawnymi, a wynagrodzenie: wcale nie jest powalające. Czy Pan/Pani miał/miała przyjemność prowadzić choć jedną lekcje dla niepełnosprawnych? Dopóki człowiek nie miał takich doświadczeń: nie powinien zabierać głosu. Psychicznie ta praca jest trudna, wymagająca i stresująca.
~Kon2024-12-08 20:41:40 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Na pewno wszystko co zrobił, najgorsze na świecie.Potepic,obgadac.skrtykowac.to każdy potrafić.A super by było gdyby wróciło poprzednie Eldorado,brud smród którego pozostałości jeszcze cała masa w Ośrodku. Teraz pisać jak to wszystko zaniedbane a polityka dyrektora okropna a ostatnie lata wszystko grało. Wstyd.
~Bic2024-12-09 12:53:48 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
I wciąż chodzi. Zmotywowany nauczyciel to lepszy nauczyciel niż zastraszony nauczyciel.
~-Bic2024-12-09 12:14:28 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Przypominam że o dzieci wam chodziło,,
~Bic2024-12-09 11:43:59 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Jeśli szacunek i wsparcie dla pracowników, to imieniny u cioci, to niech tak będzie.
~-Bic2024-12-09 11:18:37 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Atmosfera tak, jak u cioci na imieninach,wtedy jest super,,,
~Bic2024-12-09 10:11:12 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Przynajmniej pracownicy nie drżeli o swoje zdrowie psychiczne. Atmosfera panujaca w pracy jest ważniejsza niż piękne meble, podłogi, sufity. No ale ,pewnie przyjemniej czuć się zastraszonym w pięknych pomieszczeniach .
~Zew2024-12-08 20:15:01 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
W tym Ośrodku to każdy dyrektor zły,przy poprzedniej też nie było ok i jeszcze poprzednim też nie,choć wolność i swoboda była. Taki mamy klimat chyba.
~Kama2024-12-08 20:13:00 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Tak, zwiększył. Dziwne, że te podwyżki złożyły się z terminem wyborów, w których startował pan dyrektor...
~Obiektywna2024-12-08 21:41:36 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Do ~Sero O to już pytajcie u siebie. :)
~Do sero2024-12-08 21:26:18 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Święty turecki na pewno,,,tylko dlaczego u niewidomych są niższe,
~Obiektywna2024-12-08 20:59:24 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Do ~Zew O wysokości dodatków za warunki trudne i uciążliwe decyduje dyrektor, w ramach widełek. My jako nauczyciele dostaliśmy najwyższe - max.
~Serio2024-12-08 20:52:05 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Przecież to nie dyrektor decyduje o wysokosci dodatku za pracę w trudnych warunkach.
~Skwarkibezpierozka2024-12-08 19:58:26 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No widać literat się jakiś ujawnił,który wszystko wie najlepiej. Najlepiej to madrzyc to każdy umie tylko jak pracować to gorzej.
~Skwarkinapierożkach2024-12-08 19:29:27 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Panie Ćwiertniewicz... Od początku założenia Ośrodka przewinęło się przez niego około 20 głównych dyrektorów. Każdemu z nich przyświecała misja - by wychowywać, edukować, organizować. Dokładnie w tej kolejności. Byli to dyrektorzy z powołania, którzy doskonale znali uczniów, ich potrzeby, możliwości, a także trudności, z jakimi mierzą się pedagodzy. Po prostu - znali środowisko Głuchych oraz chcieli uczestniczyć w życiu tych dzieci. A Pan zrobił z Ośrodka swój własny teatr dramatyczny jednego aktora. Pańską wizją jest przebalowanie paru lat w ośrodku do momentu, aż Pańscy kolesie nie rzucą Panu kolejnej instytucji do zabawy, dorobienie się, wyciągnięcie kasę z urzędu na ciągłe inwestycje (czemu też należałoby się dokładnie przyjrzeć), dzięki którym może się Pan popisywać na radach, jakim jest Pan doskonałym menadżerodyrektorem. Minął się Pan jednak z powołaniem - trzeba było na dobre zająć się poezją, a nie prawić o "wspólnym niebie", albo się przebranżowić i zostać zarządcą nieruchomości, skoro tak wspaniale się Panu wydaje pinionszki na remonty... Nigdy nie starał się Pan go, tego "nieba" stworzyć w Ośrodku, dzieląc pracowników na równych i równiejszych. Nie można Panu odmówić lisiej przebiegłości - w pierwszej kolejności zapewnił Pan sobie poparcie paniom z biura, obsługi i kuchni, dając im takie podwyżki, by zarabiały lepiej od niektórych nauczycieli, a zatem - czuły się wyróżnione. Pani z obsługi przechodzi na emeryturę? A co tam! Zróbmy fetę na 102 i dajmy jej w prezencie voucher na biżuterię warty 1000 zł! Następnie odpicował Pan biura - od podłogi, po sam sufit. Zaplecze socjalne dla administracji ze zmywarką? NIE MA PROBLEMU! Mebelki, obrazy, wygodne fotele... A gdy w tym czasie nauczyciele zgłaszali potrzebę otrzymania krzeseł do swoich biurek - oj, tu już zabrakło interwencji. Brak dostosowania sal do potrzeb dzieci z autyzmem? A komu to potrzebne! Nie rozumie Pan PRAWDZIWYCH POTRZEB TAKIEJ PLACÓWKI. Życie takiego ośrodka to nie jest gra w "Simsy". Obecnie także inwestuje Pan wyłącznie w to, co z punktu funkcjonowania szkoły wydaje się być kuriozalne - w zabudowę sufitu na stołówce kasetonami, gdyż wcześniejszy, industrialny styl nie przypadł Panu do gustu. Nowe rolety do sali konferencyjnej, gdzie dzieje się niewiele? Da się zrobić! Chociaż dzieciaki w internacie mieszkają wśród brudnych 4 ścian, korzystają z rozpadających się mebli. Każdy sprzeciw traktuje Pan jako wycieczkę personalną - kto spróbuje, ten pożałuje! A to nie przedłuży Pan umów świetnym pedagogom i specjalistom, a to każe przychodzić do pracy, kiedy inne szkoły mają wolne, by nauczyciele siedzieli po 5 godzin w szkole, gapiąc się w okna. O, uwadze należą się także Pańskie przemówienie z okazji Dnia Nauczyciela - jakieś życzenia dla kadry pedagogicznej? Podziękowania? A po co, skoro pierwsze, co Pan powiedział, to to, że Dzień Nauczyciela to święto nie tylko nauczycieli, ale także pracowników administracji i obsługi. Tak Pan szanuje pracę pedagogów. Rzekomo broni Pan teraz nauczycieli, ale to tylko zagłuszanie własnych błędów i trudności z przyznaniem się do winy. A brzmi ona - "nigdy nawet nie próbowałem zrozumieć, jak zarządza się ośrodkiem specjalnym" Może należałoby też poruszyć kwestię psów, należących do Ośrodka i znajdujących się na ich terenie? Niech wszyscy się dowiedzą, jakim jest Pan miłośnikiem zwierząt (te zdjęcia na fejsie ze swoim psiakiem - no urocze!), skoro w kojcach psów można zauważyć starą wodę z piaskiem oraz liczne odchody w kojcu. Jeden z psów popadł w całkowitą apatię, a drugi szaleje z radości, kiedy widzi człowieka. Przed Pańskimi reformami psy były co noc wypuszczane, dzięki czemu ich zdrowie mogło być w dobrej kondycji. Byli ludzie odpowiedzialni za ich zdrowie. A teraz? Ci panowie z rzekomej "ochrony", którzy mają po 19 lat? Gapiący się bez przerwy w telefony lub laptopy, którym trzeba pukać w szybę by otworzyli bramy? Dzięki Panu tętniący życiem i empatią do osób z niepełnosprawnościami Ośrodek stał się smutną korporacją ze skłóconymi ze sobą ludźmi. A sio.
~Okrasa2024-12-09 13:02:50 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Brawo Skwarkinapierozkach w samo sedno
~Obiektywna2024-12-08 19:52:44 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Halo, halo, a nauczycielom nie zwiększył dodatków za warunki trudne i uciążliwe na maxa? I to bardzo szybko, bo już jakoś w listopadzie tamtego roku. I to wszystkim. Trochę rzetelności w ocenie. Nie ma czegoś takiego jak Dzień Nauczyciela. Jest Dzień Edukacji Narodowej, a to święto wszystkich związanych z edukacją. Co do remontów, cieszmy się, że tyle się dzieje, bo wcześniej nie działo się nic. I w przyszłości też pewnie nie będzie. Jeszcze się taki nie urodził...
~John2024-12-08 17:53:27 z adresu IP: (2a09:bac3:4fb6:137::x:x:x)
Tę szkołę powinni zamknąć, nie ma po niej przyszłości dla uczniów.
~Andy2024-12-08 17:15:24 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Grzegorz Ćwiertniewicz studiował chyba na uczelni z chińskim językiem wykładowym nie znając tego języka.
~Andy2024-12-08 17:04:06 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
To jest dopiero fucha, być nauczycielem w tej szkole. Można nic nie umieć i gadać co się chce bo uczniowie i tak nic nie rozumieją.
~Wtf2024-12-07 23:40:35 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Niech każda nauczycieli nie udawać jako niewinny.
~Uczennica_z_szkoły2024-12-07 23:37:51 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
A co najgorsze jest to ze wielki problem jest taki ze bez komunikacji czy zrozumienia wszystko idzie w dół. Problem też jest taki że zmieniają nauczycielki od j. Angielskiego, pytanie brzmi jak to ma przygotowywać uczniów do matur XD? A nauczyciel od wf-u jest strasznie cichy mówiący. Czyżby czy dla mnie jest trudne zrozumieć innych uczniów jaki mają problemy na lekcjach? Tak, bo rozumiem że potrzeba jest komunikacja i zrozumienie a tu pyk nic. Nie jestem nauczycielką ale sama rozumiem uczniów niż pozostale nauczyciele
~Rafal2024-12-07 17:42:31 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
~Taje2024-12-07 17:42:08 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Świnia pani
~Do Bez2024-12-07 05:06:23 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Dobrze postawione pytanie -Ludzie kto uczy nasze dzieci nauczyciele którzy obrzucają błotem siebie nawzajem i wszystko w koło szkoda slow.
~Obi2024-12-07 10:26:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nauczyciele obrzucani błotem przez dyrektora
~TeatralnaScena2024-12-07 01:35:23 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Kochani nauczyciele, dobrze wiemy z czym się mierzycie. Pamiętamy czasy panowania p. Ćwiertniewicza. Działajcie, nie dajcie się zastraszyć. Możecie więcej niż Wam się wydaje.
~KaNowa2024-12-09 13:05:39 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Nie trafiłeś panie "menadżeże" Ćwiertniewicz - Katarzyna, bo to moje miejsce pracy pan zlikwidował poprzez nieudolne zarządzanie, a nie dlatego że była taka konieczność.
~:)))2024-12-08 10:51:32 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
~technikum Barbara w natarciu. Oj, kompleksy, kompleksy... I zmarnowane życie.
~technikum2024-12-08 08:31:32 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Szkoła też dobrze pamięta rządy Ćwiertniewicza. Remonty, czekoladki, kwiaty, to wszystko jest nieważne przy tym, jak potraktował ludzi, którzy mu pomogli, jak rozwalił księgowość, jak zlikwidował miejsce pracy. Cała ta otoczka z grześkami i kawką, to pozoranctwo. To jest po prostu podły człowiek, zwykły karierowicz. Proszę pytać w technikum, gdzie był dyrektorem, poczytać opinie uczniów na stronie szkoły. Z wydziału kultury też go wyrzucili.
~...2024-12-07 08:43:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Moze trochę opowiedzieć, co było u Was?
~Bez 2024-12-07 04:39:27 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Najlepiej obrzucić wszystkich błotem to specjalność widać nauczycieli też. Kto uczy nasze dzieci ??
~emilian2024-12-06 22:45:59 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
A może ktoś coś napisze o nowej Pani wicedyrektor od szkoly podstawwowej? Jak to cholubi nowych nauczycieli, bo cała stara kadra się na niej poznala... I doskonale wie jaka jest osoba... o sposobie jej komunikacji z rodzicami można wiele zlego powiedzieć... To ona nastawia noeych ze nie muszą migac... A cwiertniewicz udaje, ze nie widzi problemu, a jeszcze nieraz zgotuje temu Osrodkowi problemy... zobaczycie... To nie jest człowiek który lubi ludzi... pozer i tyle w temacie
~Uczennica_z_szkoły2024-12-07 23:09:48 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
A tej pani wicedyrektor z szkoły podstawowej to nawet z nią jest strasznie i nie wspomnę bo katastrofa, zachowuję się jakby była królową lolówa.
~emilian2024-12-07 09:41:29 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ja nie jestem nauczycielem
~Ort2024-12-07 09:29:41 z adresu IP: (2a00:f41:7086:bafc:0:x:x:x)
A nie "hołubi" przypadkiem? Nauczyciel powinien wiedzieć, jak napisać bezbłędnie, by poprawnej pisowni uczyć dzieci.
~zosia2024-12-06 22:29:38 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Hahahahhhaha Kaloszek2000 dokładnie!!!!!1 dużo można powiedziec o tympanu...
~Kaloszek20002024-12-06 22:27:33 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Panie Ćwiertniewiczu, nie bolą pana paluszki od stukania tych wszystkich hurraoptymistycznych komentarzy na swój temat? Rzekomo piszą je panie z obsługi, jakaś Lena, Rozalia... Raczej nikt z pracowników się za panem zbytnio nie wstawia w prawdziwym życiu a i to pańskie środowisko biurowo-obsługowe nieźle pana między sobą obgadują... ;))))))
~Rabot2024-12-06 20:42:45 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nauczyciele, którzy zostali w tym roku zatrudnieni, nie mieli żadnych, złych intencji, nikomu nie chcieli wyrządzić krzywdy! Na początku zostali poinformowani, że ich praca będzie wymagać poszerzenia kwalifikacji: to wszystko. Teraz pojawia się ogromnie dużo hejtu w ich kierunku. Czy ten hejt jest racjonalny i uzasadniony? Skąd tyle tego jadu się bierze? Zasady zostały ustalone dużo wcześniej.
~Bra2024-12-08 14:41:11 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Pani wicedyrektor utwierdzała nowych nauczycieli, że nie muszą migać. Podzieliła kadrę na "nowych" i "starych "zamiast zintegrować . Hejt leje się na wszystkich
~Do Kra2024-12-08 06:26:51 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Pewnie że obwinia, ,,TYLKO ATAKUJE, HEJTUJE zenujace.
~Kra2024-12-07 09:59:20 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nikt nie obwinia nauczycieli o zle intencje. To ktoś inny je ma/miał/będzie miał, a teraz są tego skutki
~Ktoś 2024-12-06 19:06:02 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Jeśli jest tak, jak piszesz, to trzeba pogratulować poprzedniej dyrekcji, że nie zadbała o remonty, czystość itd. Na utrzymanie internatu na pewno też przeznaczone są jakieś pieniądze. Ciekawe czy teraz wymienia się łóżka...
~byly uczen z Warszawy2024-12-06 16:55:43 z adresu IP: (95.49.xxx.xxx)
Mieliśmy wycieczkę szkolną do Wrocławia, podczas której zwiedziliśmy prawie całe miasto. Wieczorem musieliśmy pojechać do ośrodka dla osób słabosłyszących i głuchych, aby przenocować tam jedną noc. Po przyjeździe na miejsce zauważyliśmy wielu uczniów z różnymi niepełnosprawnościami (np. autyzm, problemy z poruszaniem się, problemy z umysłami). Dwie dziewczynki śmiały się z nas, twierdząc, że nie umiemy posługiwać się językiem migowym. Staraliśmy się jednak zachowywać kulturalnie i na wysokim poziomie. Mój kolega z klasy podszedł do nich i żartował w języku migowym, że rzeczywiście nie umiemy migać, na co dziewczynki zaczęły od nas uciekać. Wydały nam się niewychowane, co z mojego punktu widzenia może wynikać z tego, że szkoła nie zapewniła im odpowiedniej edukacji. Być może nauczyciele źle ich uczą albo lekceważą ich potrzeby, co ma negatywny wpływ na rozwój ich umiejętności komunikacyjnych i zachowanie. Zauważyliśmy też wielu wychowawców, którzy nie posługiwali się językiem migowym, szczególnie w internacie. W efekcie wielu uczniów nie było w stanie ich zrozumieć. Ogólnie sposób, w jaki oni się zachowują i komunikują, wydaje się być na znacznie niższym poziomie w porównaniu z naszymi doświadczeniami. W Warszawie mamy dobre szkoły, które skutecznie uczą dzieci słabosłyszące i głuche. Moim zdaniem to zmienić -zatrudnienie nauczycieli migających -poprawić warunki w internacie, bo śmierdzące i stare łóżka, które nie nadają się do spania, są małe szafki. Chodzi o łazienkę to WIELKA SZKODA gadać, bo uczniowie mieszkają na pierwszym piętrze, drugim piętrze i muszą iść do łazienki do piwnicy obok wyjścia z internatu, chłopaki muszą iść prosto, a dziewczyny lewo i tam nie ma DRZWI, wyobraźcie sobie łatwo robić napad i gwałcić -połączyć się z budynkiem szkoły, bo u nas jest połączenie, wyobraźcie sobie jak wyjść na zimno Tylko chcę pomagać uczniom z Wrocławia :( Niepowodzenia
~Do uczennica z szkoly2024-12-08 05:02:10 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Chodź do Warszawa jest fajnie
~Uczennica_z_szkoły2024-12-07 23:05:50 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Wszyscy osoby niesłyszące jak i słyszące chcielibyśmy mieć zmiany w tym internacie ale niestety dyrektorka z internatu ma tylko czyściutki i wyremontowany gabinet, reszta uczniów w tym pokoju ma melinę i tak śmierdzi nawet nie wspomnę o łazienkach, . A z tymi wychowawcami jest strasznie źle, wstajemy z łóżka z samego rana bez urządzenia słuchowego czy inny mają np implant ślimakowy, nauczyciele rzucają słowami uczniów ze doskonale słyszymy lub kłamiemy, a sama prawda ze każda osoba niesłysząca nie ma urządzenia od razu przy wstawaniu z łóżka itp, każdy wychowawca nie miga. a gdy uczniowie patrzą na ruchu ust aby przeczytać co mówi wychowawca, to wychowawcy stoją za plecami, nie budzą niektóreś osoby a potem winnią ze co tak póżno wstawają uczniowie. A z tymi osobami co mają autyzm czy różnie niepełnosprawnymi to z nimi strasznie jest katastrofa.
~Lena2024-12-06 19:01:03 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Do ~Marszałek Bełkot. Remonty dzieją się we wszystkich budynkach. Pomocy dydaktycznych przybywa. Sprzętu również. Ponaprawiano stare awarie w sali gimnastycznej, wyremontowano stołówkę, zrobiono porządne zaplecza sekretariatu uczniowskiego, żeby ludzie nie wdychali zapachu starych dywanów... Wszystkie sale zostały wyposażone w ekrany multimedialne. Trwają przygotowania do adaptacji pomieszczeń dla małych dzieci... Kupiony został nowy bus do przewozu dzieci, bo stary się rozlatywał (aż dziw, że dyrektorzy pozwolili na przewożenie nim dzieci). Pamięta się o jubileuszach pracowników, dba o poczęstunki okolicznościowe... Naprawdę, więcej obiektywizmu. A to, że wie, skąd "ciągnąć kasę" dla szkoły, to tylko dobrze o nim świadczy. Skuteczność dyrektora to podstawa.
~Rodzic2024-12-06 16:46:28 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Czy w Waszych przedszkolach i szkołach również dyrektor ufundował prezenty na Mikołaja dla wszystkich dzieci? U nas tak było. I to nie pierwszy raz. Zobaczcie na Facebooku Ośrodka. Obyście byli tak aktywni i podziękowali za to, co ktoś robi dla naszych/Waszych dzieci.
~Czajka2024-12-09 08:46:41 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Ufundował??? Chyba przeznaczył środki z budżetu ośrodka
~Pola2024-12-08 11:31:22 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Do Sam. Na szczęście to się skończyło, teraz można obserwować jak inny rodzinny układ się tworzy.
~Sam2024-12-08 06:36:35 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Poprzednia dyrekcja miała gdzieś Ośrodek i wychowanków.Troche aktywności i kasa dla ośrodka by była.Ale lepiej było siedzieć kaske brać wypłatę emeryturę, rodzinkę chronić ,synkow mężów i innych Eldorado było. Teraz źle bo się ukrócilo.
~Trochę honoru2024-12-07 18:16:33 z adresu IP: (2a00:f41:700c:3ab0:912e:x:x:x)
Jak to człowieka łatwo kupić.....ehh
~TA Z OBSŁUGI 2024-12-06 21:28:30 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
~ Prypeć Nauczyciele mieli pożegnanie w sali konferencyjnej, przy obfitym poczęstunku przygotowanym przez nasze panie z kuchni - ciasta, przekąski, napoje, kwiaty z okazji jubileuszy pracy... Facebook pamięta. My też. Czego by dla Was ktoś nie zrobił, wiecznie mało, wiecznie niezadowoleni, wiecznie utyskujący, wiecznie pokrzywdzeni przez los... A Wy co dajecie od siebie innym? Pamiętacie? Składacie życzenia? Potraficie podziękować za to, co się dla Was robi? Tylko DAJ, DAJ! Co mieliście za Dobrowolskiej? W nosie Was miała, poza koleżankami. Sami mówiliście, że jesteście w szoku, że nowy dyrektor wręcza pracownikom kwiaty, że kupuje wieńce na pogrzeby członków naszych rodzin, że Was broni... Wstyd mi za Was!
~Łubu dubu łudu dubu2024-12-06 21:07:13 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Paniom z obsługi ślicznie dziękuję za słowa wsparcia. Tak pięknie panie jeżdżą po postach absolwentów udostępniających artykuł Radia Wrocław komentując że bzdury piszą, że jest lepiej.
~Do prypec2024-12-06 20:10:53 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Za poprzednich dyrektorów niczego nie było,suche pyski nawet wody na dusznej sali. Tak mocno dbali
~Prypeć 2024-12-06 20:00:26 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
~Marszałek, sama prawda i tylko prawda. PS. Wciąż mam przed oczyma Grześki, którymi częstował Cwiertniewicz na Dzień Kobiet. PS2. Na facebookowej stronie ośrodka proszę spojrzeć na fotorelacje z czerwca br. Kadra pedagogiczna otrzymała podziękowania w ośrodkowej sali konferencyjnej. Kadrze z obsługi zafundowano poczęstunek z podziękowaniami w restauracji.
~Do marszałek 2024-12-06 18:58:58 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Widocznie nauczyciele na tyle zasłużyli,źle uczą nie migają za co prezenty.
~Marszałek2024-12-06 17:19:10 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Proszę mnie nie rozśmieszać z tą domniemaną szczodrością pana dyrektora. Robi wokół siebie otoczkę oddanego sprawie dobrego wujka, któremu tak bardzo zależy na radości dzieci... To wszystko jest farsą. Pan dyrektor zrobił prezenty dla swoich lizusków - czyli osobom z biura i obsłudze - zapominając całkowicie o nauczycielach, którzy tyrają i jeszcze obrywają bęcki. Ćwiertniewicz wie, skąd wyciągać kasę, ma znajomości w urzędzie, gdzie panuje zwykłe kolesiostwo. A Pan dyrektor jest jednym z tego grona. Poprzednia dyrekcja nie miała chodów na wyższych szczeblach, odmawiano jej pieniędzy wielokrotnie. A mimo wszystko znajdowała pieniądze, by coś dla dzieci przygotować. Naprawdę? Markowe słodycze w reklamówce to taki wielki gest? A co z wiecznymi remontami Ćwiertniewicza, który remontuje swoją część biurową, wiecznie wyposaża w nowe sprzęty, meble, a żałuje kasy na podstawowe problemy zgłaszane przez nauczycieli? Ten człowiek to jedno wielkie zakłamanie. Pracownicy znają wiele historii na jego temat, popytajcie nauczycieli, co Ćwiertniewicz potrafi robić - jaki jest złośliwy wobec tych, którzy się mu sprzeciwiają...
~Inny Rodzic2024-12-06 16:51:31 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Nie pierwszy, bo drugi. O innych okazjach nie wspomnę. Wcześniej były czekolady z przeceny. Na komunię dzieci dostawały bombonierki z biedry, a w tym roku porządne prezenty. Zmiany widać gołym okiem. A kto nie widzi, udaje...
~Ania2024-12-05 17:13:42 z adresu IP: (2a02:a311:c5c7:5680:a0f1:x:x:x)
Też miałam kiedyś chodziłam na warsztatach , technik moda jak słyszącą pan i pani mówią od 6 lata i praktykach 3 razy co tygodniu co miesiąc tylko mówić i głośna to sytuację bez migają
~Głucha matka 2024-12-05 17:01:18 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Mój Tato i Teściu uczyli się w tej szkole, wspominaja bardzo dobrze. W czasie wakacji chcieliśmy posłać nasze dzieci do Waszej szkoły, to jedna z Was administracji nas uprzedzili, żebyśmy szukali innego ośrodka. Administratorko - kimkolwiek jesteś DZIĘKUJĘ!!!
~Absolwentka z roku 2013 2024-12-05 16:21:18 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Czytam różne komentarzy w sprawie kontaktu z gluchymi dziećmi dot. Komunikacji językowej. Historia z pokolenie na pokolenia lubi powtarza się gdzie panuje się dyskryminacja wobec Gluchych dzieciom i młodzieżom z powodu języka migowego w edukacji. Chodziłam do tej szkoły, nigdy tam nie czułam się dyskryminowana, były wspaniałe wspomnienie że szkolnych lat gdzie dobrze się uczyłam dzięki wśród wspaniałych nauczycielow którzy ci dobrze migają i dawali z siebie wszystko ile mogli aby gluche dzieci byli w przyszłości samodzielni do rozwoju zawodowego i dorosłego życia. Zmiana dyrektora którego nadal nigdy nie rozumie potrzeb i ułatwienia się w kontakcie z gluchymi dziećmi i młodzieżą dzięki temu języka migowego. Przepis to Przepis co się pisze a w praktyce wygląda inaczej. Język migowy i jezyk polski idą w tym samym kierunku dla lepszego rozwoju dzieci i młodzieży aby mogli radzic sobie bezstresowo. Zdrowie psychliczne jest ważne dla nauczycieli i dzieci aby wspólnie skontaktować się w języku migowym. Bez tego języka to jak ma wpływ na rozwój inteligencji mimo brak słuchu? Dobrze by było nagłaśniać w tej sprawie i tak trzymam kciuki!
~Bessy2024-12-05 15:44:29 z adresu IP: (185.51.xxx.xxx)
Dyrektor szkoły to hańba
~Uczeń 2024-12-06 20:05:45 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
To niesprawiedliwa obelga
~Do bessy2024-12-05 15:45:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Trole w akcji
~okay2024-12-05 15:14:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ta szkola ma same problemy i coraz wiecej, w mojej klasie jest osoba z wiele problemami i wszyscy mowia ze moja klasa ma z rym radzic sobie, ma to ignorowac, nauczyciel z wfu za cicho mowi, pani z historii dopiero nie dawno temu dostala tablice, brakuje sal w szkole, moja lekcja jezyka migowego to nawet nie ma sali, problem wielki jest ze nie mamy tej samej nauczycielki z angielskiego mamy nowa ktora nie jest taka dobra, nie mielismy dlugo dostepu to sali z naszego zawodu wiec nasza nauka byla i nadal jest owiele gorsza. i to sa tylko problemy ktore moge z glowy wymyslic bo sa wiecej.
~Rozalia2024-12-05 14:46:48 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Mam jedno pytanie: w jaki sposób skompletować kadrą posługującą się językiem migowym do ośrodka dla slaboslyszacych i niesłyszących? Jaki macie na to pomysł? Język migowy jest bardzo rzadki, a nauczyciele operujący nim to zazwyczaj pracownicy, którzy w trakcie swojej pracy uczą się języka. Taką jest struktura tej pracy. Po mojej stronie jedno pytanie: skąd tyle jadu i nienawiści w tych komentarzach? Agresywna jest taka postawa: mnie się należy i koniec kropka. Otóż zaręczam, że dla każdego człowieka, który pracuje z niepełnosprawnymi, taka praca jest ogromnym wysiłkiem psychicznym i emocjonalnym. Prócz tego każdy, nowo zatrudniony nauczyciel uczy się języka migowego trzy godziny tygodniowo. Dodatkowo kadra studiuje zaocznie surdopedagogikę. Owszem: kwestia komunikacji dla wszystkich jest trudna, jednak problem nie jest taki płytki. Wstyd mi za ludzi, którzy karmią się sensacją w tym temacie. Chciałam też napisać, że wstyd mi za atmosferę pełną niezrozumienia i wzajemnych ataków. Proponuję zamówić migających nauczycieli u Świętego Mikołaja, z pewnością spadną z nieba.
~Do Rozalii2024-12-09 16:53:55 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Rozalia vel Ćwiertniewicz, kursy PJM dla nauczycieli ruszyły 22 października br. Według pana słów zacytowanych w artykule w Wyborczej minie kilka miesięcy zanim będą na podstawowym poziomie. Trzy godziny tygodniowo – i to jeszcze 100% ZDALNIE – czyli najwcześniej późną wiosną. A dzieci, no cóż, niech siedzą jak tureckim kazaniu.
~bezpartyjny2024-12-09 06:07:59 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Oj samochwała dyrektorek Ćwiertniewicz vel Rozalia, Lena...w natarciu. Oj leczymy kompleksy .... I niedowartościowane życie maluczkiego czlowieczka
~PlaczacaZeSmiechu2024-12-08 11:25:18 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Brak nastawienia na współpracę, chyba się popłaczę ze śmiechu. Współpraca = bezwzględne wypełnianie poleceń i oklaskiwanie pomysłów i przejawów dobroci pana dyrektora. A jeśli pomysł nie spotka się z akceptacją i zachwytem, kadrę czeka zemsta.
~Rozalia 2024-12-08 10:46:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Moim jedynym szefem jest intuicja i doświadczenie. Dziś znam rzeczywistość Ośrodka, jutro, ze względu na panujące tu warunki, mogę oddalić się do innego miejsca. Nikt nie jest przywiązany do żadnej roli, ani dyrektor, ani nauczyciele, ani osoby odpowiedzialne za PR. Wszystko rozleci się jak domek z kart, jeśli zabraknie poczucia, że żyjemy pod tym samym niebem. Tak: największy wróg to najczęściej ten, który istnieje we własnej wyobraźni. Nauczyciele chcą się uczyć i w niczym nie odbiegają od osób, które wcześniej zostały zatrudnione w ośrodku. Decyzja dyrektora o tym, by nie przedłużać umów osobom w wieku emerytalnym: może być kontrowersyjna, nie oceniam, nie osądzam. Możliwe, że nie była trafiona: zgodzę się z tym, ze na zatrudnienie nowej kadry ośrodek powinien być lepiej przygotowany. W każdym razie paradoksem jest to, że zarówno nauczyciel, dyrektor, rodzic jak i niepełnosprawne dziecko: tak żyjemy pod tym samym niebem, oddychamy tym samym powietrzem, a podziały tworzą się tam, gdzie brak jest przestrzeni na kooperację i współpracę. Jad i nienawiść, czyli rosół polsko-polski. Gratulacje: wyszło z worka to, co w duszy gra: czyli marsze tragiczne. Brak nastawienia na WSPÓŁPRACĘ, bo przecież w naszym kraju wszyscy ze sobą walczą, a wrogość to naturalna mentalność. Więc niech i teraz zamiast serca i rozumu nasze powietrze zanieczyści jad i nienawiść. Tak, z pewnością wszystko się ułoży. Zaskarżajmy tych, którzy nam nie odpowiadają, nie rozmawiajmy ze sobą, atakujmy się wzajemnie, jak na kraj nasz przystało. Oczywiście mądre to i rozsądne….. na jak długo?
~Stefania 2024-12-07 15:40:42 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Rozalia, co Ty za brednie wypisujesz ze swojego zacisznego białego gabinetu? Chociaż w sumie to lepiej w ten sposób, bo wreszcie bierzesz kasę za marketing i PR, a nie tylko robienie klaki szefowi. Ale ad rem, pomogę Ci, bo znam rozwiązanie tego problemu - wystarczyło nie rozwiązywać umów z emerytowanymi nauczycielami, którzy nie tylko chcieli, ale przede wszystkim umieli pracować z uczniami i wychowankami niesłyszącymi. Dzięki strategii wyżynania starej kadry umiejętność migania stała się rzadkością. Kogo Ty bronisz? Tych dziewczynek co ledwo studia skończyły a traktują doświadczone koleżanki jak gorszy sort? Czy może tego bieda-literata, który Grześki rozdaje?
~Rozalia2024-12-06 16:50:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Szanowna Pani, Po pierwsze stanęłam w obronie nauczycieli, ponieważ ta perspektywa jest mi znana. Po drugie nie mam wiedzy, by odpowiadać na dane statystyczne. Praca z osobami niepełnosprawnymi i słabosłuszącymi i niesłyszącymi wymaga ogromnej odporności psychicznej. To trudne zajęcie ogromnie odpowiedzialne. Nauczyciele drżą o uczniów na każdym kroku, uczą się migowego. Naprawdę ten cały stan walki jest okrutny, okrutny dla tych, którzy przychodząc do Ośrodka nie mieli nawet grama złych intencji, a aktualnie są obrażani i znieważani. Naprawdę radzę przyjrzeć się historii Ośrodka i zbadać statystki dotyczące tego, ile migających nauczycieli było zatrudnianych w Ośrodku. Od razu mogę powiedzieć: niewielu. Nauczyciele przychodzą i w trakcie pracy uczą się migania. Dlaczego nowo przyjęci mają obrywać za zasady, których nie ustalali? O co toczy się ta walka? Jeśli takie komunikaty będą się pojawiać, a część kadry zrezygnuje i będą mieć Państwo trudności ze znalezieniem jakichkolwiek pracowników: wówczas być może przyjdzie czas na przebudzenie. Nie zamierzam udzielać większej ilości informacji, uważam, że oskarżenia względem nauczycieli są pełne agresji i niezrozumienia.
~Do Rozalii2024-12-06 15:39:10 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Do ~Rozalii Oczywistością jest, że samo ukończenie surdopedagogiki nie daje kwalifikacja do nauczania przedmiotowego – to funkcjonuje w każdej placówce oświatowej. I wynika z rozporządzeń ministra edukacji narodowej, a nie zachcianek kadr zarządzających. Proszę zwrócić uwagę, że odnoszę się do placówek specjalnych, a konkretniej ośrodków kształcących – jak wskazuje nazwa placówki – dla niesłyszących i słabosłyszących oraz z innymi niepełnosprawnościami. Rozmija się pani z tematem, także w odniesieniu do stwierdzenia o słabosłyszących nauczycielach, których pani zdaniem jest niewielu. Niezmiennie czekam na konkretne liczby, ile tych aplikacji Głuchych/słabosłyszących zostało odrzuconych i jakie były kryteria, według których te aplikacje zostały odrzucone. Wskazuję pani, że niektórzy zrezygnowali po pierwszym tygodniu pracy. Czy byli to nauczyciele Głusi/słabosłyszący, czy odnosi się pani do nauczycieli słyszących – w tym przypadku poproszę o wskazanie jakie posiadali kwalifikacje.
~Rozalia2024-12-06 14:59:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tutaj nie wystarczy surdopedagogika! Przecież uczniowie specjalizują się w rozmaitych kierunkach, uczą się zawodów. Z tego, co wiem trudno obecnie znaleźć jakiegokolwiek nauczyciela, a takiego, który jeszcze zobowiąże się do zdobywania kwalifikacji i nauki: że świecą można szukać. Zamiast roszczeń proponuję trochę szacunku do ludzi, którzy kilka godzin w tygodniu przeznaczają na naukę, by sprostać oczekiwaniom. Sama surdopedagogika nie daje kwalifikacji do nauki matematyki, polskiego, historii, czy przedmiotów zawodowych. Naprawdę, nauczyciele robią bardzo dużo, tyle samo co inni nowo przyjęci pracownicy w historii ośrodka. Tych, którzy od początku swojej pracy migali było zaledwie kilku. W związku z tym proponuję lepiej poznać realia przed ocenianiem. Co do słabosłuszących nauczycieli: jest ich niewielu….. Nie sądzę, by pojawiło się dużo odrzuconych aplikacji….Niektórzy zrezygnowali po pierwszym tygodniunpracy, bo było im zbyt trudno, Ci ktoś się uczą naprawdę mogą być szanowani za trud, jakiego się podejmują.
~Do Rozalii2024-12-06 14:45:59 z adresu IP: (2a00:f41:7056:b052:f148:x:x:x)
Do ~Rozalii Czy uczniowie słabosłyszący nie wymagają języka migowego? Dlaczego czytając wpisy na Facebook, widzę komentarze słabosłyszących – absolwentów i obecnych uczniów – stwierdzających konieczność edukacji w języku migowym? Twierdzenie, że żadne studia nie dają kwalifikacji, by uczyć później osoby głuche jest wbrew rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. Czy Kuratorium oraz Ministerstwo Edukacji podzieją ten pogląd? Po trzecie – na rynku pracy były osoby Głuche z kwalifikacjami z surdopedagogiki. Proszę o wskazanie ilu Głuchych nauczycieli jest w gronie nowo przyjętych nauczycieli, także – ile podań od Głuchych z kwalifikacjami z surdopedagogiki zostało odrzuconych? Dziwi mnie postawa piętnująca tych co walczą o pełne uczestnictwo w edukacji, a jednocześnie pobłażającą sytuacjom, gdy odmawia się jej, zwalając to na karb nauczycieli nie radzących sobie z presją, której nie mogła podołać ze względu na to, że uczy się języka. Rolą kadry zarządzającej jest dobór pracowników, szczególnie w tym aspekcie umiejętności stałego uczenia się i rozwijania własnych kompetencji.
~Rozalia2024-12-06 07:51:55 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Proszę zauważyć, że Ośrodek przyjmuje uczniów niesłyszących, słabosłyszących oraz tych z innymi niepełnosprawnościami. Średnio na jedną klasę przypadają dwie osoby niesłyszące, bywają też grupy, wśród których są jedynie słabosłyszący. To prawda- byli potrzebni nauczyciele, ponieważ aktualna kadra była przeciążona nadmiarem nadgodzin. Nowo przyjęty nauczyciel ma obowiązek skończenia studiów zaocznych z surdopedagogiki oraz nauki migowego. Za rok ten migowy na pewno będzie bardziej rozpowszechniony, aniżeli w sytuacji obecnej. To, co napisała nauczycielka na tablicy może być odebrane jako prowokacja, owszem, jednak możliwe, że nie poradziła sobie ona z presją, której nie mogła podołać ze względu na to, że uczy się języka. Prócz tego w historii szkoły byli nauczyciele, którzy początkowo nie chcieli migać, jednak w trakcie pracy zmienili swoje nastawienie. Żadne studia nie dają kwalifikacji, by uczyć później osoby głuche! Gdyby takie osoby były dostępne na rynku pracy sytuacja wyglądałaby zgoła odmiennie. Te ataki i wzajemne niezrozumienie to dla mnie sprawa zbędna. Zamiast tego proponuję zrozumienie dwóch stron: uczniów i nauczycieli, którzy przychodząc do takiej placówki nie mieli doświadczeń z niesłyszącymi i każdy kolejny miesiąc uczy ich specyfiki takiej pracy. Często są wyczerpani kursami, nauka, a jednak uczą się, by być dla niesłyszących wsparciem.
~Nick2024-12-05 19:14:16 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Jasne i zaraz będzie atak że w internacie nie migają albo lepszy pomysł wszystkich w internacie zwolnić i zatrudnić nowych.
~Uczeń2024-12-05 19:00:11 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
A w jaki sposób w innych ośrodkach np. w Warszawie kadra posługuje się językiem migowym? Wystarczy tylko, tak jak pani dyrektor wspomniała wysłać pierw nauczycieli do pracy w internacie, by nabrali kontaktu z językiem. Proponuję pani nabrać empatii w stosunku do osób niepełnosprawnych, bo owszem, im się należy. Myślę, że pani też byłaby sfrustrowana gdyby nie miała pani dostępu do edukacji w szkole specjalnej.
~Obi2024-12-05 17:15:20 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Problem chyba w tym, że nauczyciele, którzy zaczynali pracę bez znajomości języka migowego, uczyli się go, a nie pisali na tablicy komunikaty "ja nie muszę do ciebie migać ".
~Nauczyciel 2024-12-05 16:24:37 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Kadra nie została wymieniona. Nikt nie został zwolniony. Wręcz przeciwnie - doszło 20 nowych nauczycieli, żeby wszystkie zajęcia mogły być realizowane i żeby odciążyć tych, którzy narzekali, że są zmęczeni z powodu nadmiaru obowiązków (w tym godzin ponadwymiarowych). Praktyka zatrudniania nauczycieli, którzy nie posługują się migowym i którzy opanowują go, pracując już w Ośrodku, stosowana była/jest od lat. To nie jest sytuacja nowa. Podobnie wygląda kwestia uzupełniania kwalifikacji o surdopedagogikę. W czym więc problem? Tak postępowała p. Dobrowolska, tak postępował p. Kowal, tak postępuje p. Ćwiertniewicz. Ważne, żeby ludzie chcieli się dokształcać itd. Nie róbcie zadymy.
~Cal2024-12-05 15:47:06 z adresu IP: (2a00:f41:1c56:4a23:0:x:x:x)
Z artykułu wynika, że ogromna ilość kadry została wymieniona w krótkim odstępie czasu, pytanie dlaczego? Owszem, znajomość języka migowego to absolutna podstawa przy uczeniu osób Głuchych. Nazywanie tego karmieniem się sensacją to okrucieństwo. Nauczycielka i dyrektor zasłaniając się prawem w takiej sytuacji, pokazują się od najgorszej strony i to wzbudza uzasadnioną krytykę.
~A. R.2024-12-05 14:58:59 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Jak ma głuchą osobę w rodzinie też coś takiego powiedzieć? Głucha osoba w dorosłym wieku zerwie kontakty z rodziną...Tak ja kiedyś zerwałam kontakt z niektórymi po takim podobnym komentarzu.
~omg2024-12-05 14:32:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
akurat rodzice uczniow z autyzm bez problemow wchodza do szkoly
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 14:40:49 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
A inni rodziców z uczniami nie mogą, ale Osoby z autyzem ich rodzice mogą wstąpić?. Co za niesprawiedliwość!!.
~Klawisz bez nogi.2024-12-05 12:43:46 z adresu IP: (82.177.xxx.xxx)
90 procent tych pożal się boże pedagogów poszło do takiej pracy tylko dla karty nauczyciela. Większość z nich to ludzie leniwi i roszczeniowi oraz z manią wyższości i chęcią dokuczenia uczniom.
~Majapo2024-12-05 12:26:57 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kontrola Niku pomoże. Zgłosić do ministerstwa i Niku
~Maja2024-12-05 12:25:55 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kontrola Niku pomoże
~Gość 2024-12-05 11:22:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W nagraniu dyrektor mówi, że nowi nauczyciele uczą się migowego, super. Tutaj problemem jest arogancja nauczyciela, który tak napisał do ucznia oraz to, że dyrektor nie chce rozmawiać z rodzicami.
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 14:29:55 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Nauka j. migowego troche casu zajmuje aby nauczyc się. PROSTE PYTANIE jak mają zrozumiec eduakcje co sie dzieje na lekcji gdy nauczyciel/ka tłumaczy czy mowi, a osoby niesłyszące nie beda w stanie zrozumieć. Jak bedą przygotowani do matur czy do egzaminu????
~Inka2024-12-05 11:33:09 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szczera prawda,ale znając życie nie chodzi wcale o problem i rozwiązanie tylko trzeba dymić poza , szkoła. Polska rzeczywistość.
~Brak słów 2024-12-05 11:05:47 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Słowo w słowo to jest AUDYZM-dyskryminacja osób niesłyszących! Chodziłam do tej szkoły i nigdy nie spotkałam się z czymś takim. Nauczyciele współpracowali z nami i uczyli z chęcią języka migowego. Zmiana Dyrektora zmieniła wszystko! Wprowadzono nie tylko brak języka migowego ale także zakaz wchodzenia na teren ośrodka-nawet rodzice nie mają wstępu. Zatrudniono nowych nauczycieli którzy nie mają zielonego pojęcia o życiu Głuchych. Moim zdaniem nauczyciel który podejmuje pracę w takim ośrodku musi być z powołania-bez powołania jest nikim!
~Ktoś 2024-12-05 10:50:43 z adresu IP: (2a00:f41:7069:7947:4a1:x:x:x)
Poprostu paranoja szkoła niesłysząca to szkoła nie słysząca jak mają słuchać nauczycieli jak nie słyszą i wymagają migowy
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 14:31:39 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
DOKŁADNIE, O TO W TYM CHODZI. Ale nikt nie rozumie, śmieję sie z dyrekotra głównego ze powiedzial ze nie ma obowiązku j. migowy. CO ZA DYSKRYMINACJA
~Kasia2024-12-05 10:42:34 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Byłam kiedyś na praktykach w tej placowce i podobna sytuacja:(. Pani nie chciała używać pętli indukcyjnej, nie pozwoliła mi przeprowadzić zajęć, bo zaczęłam migać. Przecież nie można ich przyzwyczaić, bo mają nauczyć się mówić;( krzyczała jak ktoś niewyraźnie mówił...dobrze, że wreszcie zrobiło się o tym głośno.
~szkoła 2024-12-05 10:35:35 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
szkola niesłysząca obowiązuje migowy uczniów i nauczycieli żeby się porozumieć a nie że nauczyciele wyzywają uczniów i nie szanują.....brak słów!
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 14:33:43 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
PRAWDA, ale niech ta sprawa bedzie glośna. Niech ktos zrozumie zamiast GŁÓWNY DYREKTOR.
~Zdziwiony2024-12-05 10:02:34 z adresu IP: (2a00:f41:7077:4193:c94f:x:x:x)
Oj tam.Kto by sie przejmował, że dzieci nie rozumieją treści przekazanych na lekcji. Ważne, że zgodnie z obowiązującym prawem..
~Uczeń 2024-12-05 09:07:52 z adresu IP: (2a00:f41:7089:98e3:c096:x:x:x)
Głusi posługują się rękami przy używaniu języka migowego, ale to nie znaczy, że podnoszą pięści. Tylko ignorant może tak interpretować podniesienie rąk - a to w Ośrodku dla Niesłyszących raczej nie wypada, co nie ?
~Qwer2024-12-05 11:23:52 z adresu IP: (2a00:f41:7056:b052:d9d0:x:x:x)
Do ~STOP PRZEMOCY – pełna zgoda co do tego. Także nie ma zgody na to aby w Ośrodku dla Niesłyszących – Wrocław, tak brzmi nazwa placówki na Facebookowym fanpage, była na jakakokwiek przemoc w tym i językowa, której doświadczają uczniowie do których kierowane są słowa na tablicach: NIE MUSZĘ DO CIEBIE MIGAĆ; NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU. Niepokój budzi także ignorancja próśb rodziców o zapewnienie dostępności językowej dla swoich dzieci.
~STOP PRZEMOCY!2024-12-05 10:34:56 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Nie ma zgody na pięści pod żadną postacią i w żadnym kontekście! Nie ma zgody na przemoc!
~Do student 2024-12-05 09:42:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Warto odróżniać miganie od atakowania
~Student2024-12-05 08:56:33 z adresu IP: (2a00:f41:7089:98e3:c096:x:x:x)
Głusi posługują się rękami w języku migowym - tylko ignorant potraktuje to jak podnoszenie pięsci.To brak znajomości Kultury Głuchych prowadzi do takich głupich wniosków.
~TATO2024-12-05 06:45:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Z tego, co wiem, dyrektor zapytał nauczycieli na zebraniu o to czy powinna powstać strefa dla rodziców i wszyscy byli ZA. Pani Jabczyk, która była w tamtym roku przewodniczącą Rady Rodziców również poparła ten pomysł. Twierdziła, że bezpieczeństwo jest najważniejsze. Już nie jest? Słyszałem też, że niedawno niesłyszący nauczyciel rzucił się z pięściami do słyszącej nauczycielki. Zresztą rodzic ucznia tej szkoły. Dlaczego o tym nie wspominacie?
~Kto pyta, nie błądzi 2024-12-05 11:31:25 z adresu IP: (2a00:f41:7056:b052:d9d0:x:x:x)
Do ~Tato, wspomnisz może o kontekście zdarzenia? Jakie kroki podjął naczelny w opisanej sytuacji? Czy zapoznał się z okolicznościami zdarzenia i wysłuchał pracowników, którzy dopuścili się agresji oraz ewentualnych świadków?
~~Sent2024-12-05 10:12:00 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Ja też znam tego "słyszałem". Gość jest dosyć popularny, lubi żeby go "wspominać" i chce uchodzić za źródło wiarygodnej wiedzy. Wygląda z tego, że ten "słyszałem" to nie tylko nie lubi dzieci niesłyszących, ale i nauczycieli Głuchych nie rozumie. Jak dla mnie: śliski gość i chyba mało wie o Głuchych, skoro takie głupoty rozsiewa.
~Ewe2024-12-04 23:49:32 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Proszę Państwa, brak nauczycieli i za takie marne pieniądze. Rozumiem, że ośrodek dla dzieci niesłyszących ale kto kształci tych nauczycieli na kierunkach gdzie brak nauki języka migowego. Wymagania i wymagania czas cenići dobrze opłacać ten zawód a może nadejdą zmiany.
~okay2024-12-05 14:36:27 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
teraz jest wiecej nowych nauczycieli niz starych i jest za brakuje sal
~KMW2024-12-04 22:37:18 z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
W końcu ktoś zajmie się ta szkoła ,bo juz zrobili więzienie dla dzieci specjalnych ,ta szkoła zeszła na psy ,odkąd odeszła pani dyrektor dobrowolska
~Bez znaczenia2024-12-05 08:03:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Słusznie napisane akurat to nazwisko z małej litery :P
~Pasjonat Samorozwoju 2024-12-04 22:34:24 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Złego słowa nie powiem na Pana Dyrektora Manadżera i nieprawdą jest,że z sufitu kapało,zwłaszcza że prawie nie padał deszcz!
~Misiu2024-12-05 11:52:56 z adresu IP: (2a00:f41:7056:b052:d9d0:x:x:x)
Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszej szkoły, naczelny manager, naszego ośrodka. Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!
~Bracia Mroczki2024-12-05 10:08:07 z adresu IP: (2a00:f41:7077:4193:c94f:x:x:x)
Łubu dubu Łubu dubu Niech żyje nam prezes naszego klubu Niech żyje nam
~Uczennica_z_szkoły2024-12-04 22:14:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
TYPOWY DYREKTOR MOWI ZE NIE MA OBOWIAZKU J. MIGOWY. Każdy i kazdy nauczyciel ma obowiązek przygotowywać uczniów jak i również osoby niesłyszące do Egzaminu także i do MATUR A MATURA to już poważna sprawa jak uczniowie mają zdać jak nie rozumieją co nauczyciele mówią do osoby Niesłyszących, chociaż żeby była komunikacja to potrzebny do tego j. Migowy, żeby chociaż uczniowie wiedzieli i zrozumieli o co chodzi w CAŁEJ EDUKACJI. Ciekawe co dyrektor Grzegorz jeszcze wymyśli, oczywiście ma władze a co jesczze dyrektor Grzegorz nie wie co się dzieje na lekcji, jak również co nauczyciele wyrabiają. Nawet są nauczyciele którzy nie traktują sprawiedliwie osób Niesłyszących między osobami którzy mają autyzm czy może zespół aspergera. Typowa sytuacja gdy uczeń/uczennicą przypadkiem lub nie chciała skrzywdzić inna osobę to juz typowy alarm dostaje minusy punkty (wiadomo powinno byc) ale osoby które mają autyzm robią to częściej i NIE RAZ, NIE DOSTAWAJĄ MINUSY PUNKTY. Gdzie ta sprawiedliwość ?! Nauczyciele uważają ze to jest okej, gdy uczniowie pytaja czemu tak jest albo dyskutują, nauczyciele już sie denerwują i mowią ze przesadzamy za abrdzo albo tlumaczą swoimi wymówkami. CZYŻBY TO NORMALNE? OCZYWISCIE ZE NIE. A chociaż powinien być dyrektor który chociaż zna troszeczkę j. Migowy by porozmawiać itp, PRZECIEZ SZKOLA MA OBOWIAZEK BY DAC BEZPIECZEŃSTWO ALE W TEJ SZKOLE NIGDY NIE JEST. Gdy to zgłaszamy nauczycielom jak również pedagoga lub psychologa, mówią że pomogą i że to się zmieni. PRAWDA WYCHODZI TAK ZE WCIAZ TO SAMO. GDZIE TA BEZPIECZEŃSTWOŚC, SPRAWIEDLIWOŚĆ, SZACUNEK? Czyżby dyrektor nie ma szacunku? Sorry ale widać że nie
~O-J-C-I-E-C2024-12-06 21:47:34 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Do ~okay Nowy bus to właśnie bezpieczeństwo. Stary się rozwalał, a jakoś poprzednicy pozwalali, żeby jeździły nim dzieci.
~okay2024-12-05 14:39:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
dlaczego ma byc bezpieczenstwo jak jest nowy bus szkolny!
~Absolwentka 2024-12-04 22:11:41 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Czytając te wszystkie komentarze i jestem w szoku… pierwsze pytanie - to Szkoła dla Niesłyszących i Słabosłyszących - sama nazwa wskazuje, że pracują tu ludzie którzy są specjalistami w tej dziedzinie. I nie ma miejsca dla takich, którzy nie umieją migać bo bo bo! Czy lekarz chirurg może nie umieć operować? Czy osoba nie mająca prawo jazdy może kierować busem? No pewnie, że nie! To dlaczego w Państwie Polskim dopuszcza się do takich czynów jak nauczyciel pracując zaznaczam „specjalista” nie musi migać?! Serio… ci nauczyciele nie mają sumienia, pójść do domu i żyć normalnie wiedząc że wzięli nieuczciwe pieniądze! Ci co uczą na studiach - o kierunku surdopedagogika też popełniają błąd! Nie uczą jak trzeba, nie naciskają że głównym ważnym aspektem jest umieć komunikować się biegle a dopiero potem nauczać! Przeważnie jest tak, że osoby Głuche nie mają głosu, nie mają jak się przebić często zamykając się w swoim świecie - bo przecież nikt nas nie zrozumie, bo nikt nas nie usłyszy, nie poda ręki… to ma się skończyć! Niech każdy usłyszy Was! Niech każdy zobaczy jaka jest Prawda! Nie tylko we Wrocławiu się tak dzieje… Sama byłam uczniem „tłumaczem” na zajęciach, na uczelni - teraz jestem nauczycielem i patrząc na to wszystko to Boli! Trzeba głośno o tym mówić. Nie ma zgody na takie traktowanie dzieci Głuchych! Nauczyciele, dyrektorzy wstydźcie się.
~była uczennica2024-12-04 22:01:02 z adresu IP: (2a01:112f:a17:8e00:ede6:x:x:x)
To, że nauczyciel w szkole dla głuchych odmawia komunikowania się w języku migowym, jest niedopuszczalne. Dzieci, które zmagają się z utratą słuchu, zasługują na pełne wsparcie i zrozumienie. Nie mogą być skazane na naukę w takiej sytuacji. To, że nauczyciel nie chce wykonywać swoich obowiązków, jest krzywdą dla uczniów i odbiera im szansę na pełny rozwój. Przede wszystkim pokazuje brak szacunku dla ich potrzeb i godności.
~Rocznik20162024-12-09 22:45:47 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:d880:x:x:x)
Do wątpiąca a dlaczego nie była uczennica? Jest wiele byłych uczniów uczennic, które ukończyły naukę w ośrodku z zdana matura i są po studiach część nawet pracuje w zawodzie. Są to osoby i Głuche i slaboslyszace. Jedni umieją pisać tak ładnie i poprawnie polszczyzna, drudzy słabiej. Ale jest to możliwe :) Ktoś tu napisał, że osoby slaboslyszace na Fejsie piszą, jaki to język migowy ważny. No jest ważny, ja dołączyłam do ośrodka mając 15 lat gdzie wcześniej byłam w szkole masowej, wychowywana wsrod słyszących i nie znałam świata Głuchych. W związku z tym, że nie radzilam sobie w szkole - między innymi brak dostępu do pełnych informacji lekcyjnych gdzie nauczyciele dyktowali notatki, opowiadali chodząc po całej klasie. Gdy trafiłam do ośrodka, po 3 miesiącach się nauczyłam migać. Jest to możliwe, ale trzeba chcieć i najlepszymi nauczycielami są oczywiście GŁUSI. Dzięki temu miałam duża pomoc w zrozumieniu lekcji dzięki temu, że nauczyłam się migać. Obecnie pracuje w zakładzie gdzie mamy tłumacza języka migowego- więc dla mnie absurd jest, że w szkole dla SŁABOSŁYSZĄCYCH I NIESŁYSZĄCYCH spora część nauczycieli nie komunikuje się w ich języku, ani nie zagwarantowano tłumacza dopóki nauczyciele nie nauczą się i nie skończą kursu pjm.
~Wątpiąca2024-12-05 20:45:44 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Taką ładną polszczyzną posługuje się "była uczennica" jednej z ośrodkowych szkół? Niewiarygodne. Stawiałabym raczej, że to komentarz napisany przez jej "byłą nauczycielkę" lub "byłego nauczyciela".
~Zoska2024-12-04 21:47:40 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Mój syn niedosłyszący tam chodzi do szkoły już kilka lat i są wszyscy nauczyciele którzy byli nikogo nie brakuje.A że są nowi jeszcze no tak skoro więcej dzieci innych to tak trzeba.
~Uczeń niedosłyszący 2024-12-04 21:45:27 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
„Ja nie muszę do ciebie migać”,”nie ma takiego obowiązku”, a TiU (dodatkowe pieniążki)??? Może też nie są potrzebne skoro uważacie że do uczniów nie trzeba się dostosowywać, czyli pracujecie jak zwykli nauczyciele w masowej szkole którzy mają o połowę mniej od Was. Nie potrzebujemy zwykłych nauczycieli. Przecz od nas! Krzywdę nam robicie! My Mamy Polski Język Migowy! My za Was nie będziemy wykonywać pracę tłumacząc innym uczniom bo my tylko niedosłyszymy - to Wy specjaliści i wasza praca - więc pokażcie na co was stać! A Dyrektor nie widzi i nie słyszy problemu, jakie to jest powszechne.
~Wkurzony2024-12-04 21:34:26 z adresu IP: (2a0e:c980:57bc:0:cc9c:x:x:x)
To tylko w Polsce coś takiego jest. Rząd nic nie robi w tym kierunku, żeby ułatwić życie takim osobom które mają problem ze słuchem i mową. Pracę nie mogą dostać a renta im się też nie należy. To z czego mają żyć.? W innych krajach jest inaczej. Mogą studiować z uczniami słyszącymi i mówiącymi bo mają przydzielonych tłumaczy języka migowego, którzy tłumaczą im na wykładach. Mają też możliwość dostać rentę , przyjmują ich do pracy. Mają przyznanego opiekuna lub opiekunkę, którzy znają język migowy i jak potrzebują coś załatwić czy u lekarza czy w Urzędach itd to zgłaszają się do swojego opiekuna i im pomagają. A u nas w Polsce to muszą sami szukać tłumacza i jeszcze dużo płacić .to takie niesprawiedliwe. Rząd nie myśli o osobach głuchoniemych, a to są ludzie tak jak inni. Jak się szuka pracy to jak pracodawca wie, że to osoba głucha nie nie chce przyjąć . Pomimo, że jest wykształcona i ma dużo wiadomości i zna też język angielski. Nawet alkoholicy dostają renty socjalne a osoba głuchoniema nie moźe dostać. Jakie to niesprawiedliwe.
~Swoj2024-12-04 21:42:43 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
To prawda w Polsce jest dużo do zmiany.
~Student surdopedagogika2024-12-04 21:14:25 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Masakra biedne dzieci, ta „szkoła” nie uczy dzieci skoro nie ma komunikacji. Powinni zostać za to karani nauczyciele a zwłaszcza dyrektor! Bo dzieci są naprawdę poszkodowani to tak jakby dzieci z Niemiec na przykład i przerzucić do Polski „szkoła” tylko w języku polskim zero niemieckiego i zero wyjaśnienia. Wstyd i Hańba! Do tych nauczycieli i dyrekcji jesteście ODPOWIEDZIALNI za KAŻDE POSZKODOWANE DZIECKA
~Do student surdpo2024-12-04 21:56:07 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No student pewnie już biegle migasz w PJM skoro surdopedagogika ,,
~MyWrocław2024-12-04 21:11:21 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Nauczyciele z Ukrainy zostali zatrudnieni jeszcze przed poprzednią Dyrekcję - p. E. Dobrowolska, p. K. Kowal. I byli przez poprzednich Wicedyrektorów zachwalani i rekomendowani.
~Ada2024-12-04 21:36:22 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
W tekście nic nie ma o nauczycielach z Ukrainy, czytaj ze zrozumieniem. Może na początku pracy nauczyciel nie będzie się efektywnie komunikował, skoro dopiero zaczął uczyć się migowego. Tu chyba problemem jest zarządzanie i brak pokory nowego nauczyciela? Sama pracuję w szkole podstawowej, chociaż nie specjalnej, ale nie wyobrażam sobie napisać czegoś takiego na tablicy...
~What?2024-12-04 21:13:15 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Nauczyciele z Ukrainy znali język migowy i uczyli się naszego Języka Polskiego. Nie rozumiem tego porównywania. Co ten komentarz miał odnieść?
~absurdami polskiej edukac2024-12-04 21:06:57 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
To nie pierwszy raz, gdy jestem zaskoczony i zmęczony absurdami polskiej edukacji. Traktuje się osoby niesłyszące gorzej, niż można sobie wyobrazić. Cała sytuacja przypomina mi raczej 'Szkołę Cyrkową
~Uczennica_z_szkoły2024-12-04 21:06:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tym bardziej głupota to przyjąć nauczycielkę która pochodzi z Ukrainy i uczy bzdurnych słów jak i niezrozumiałe słowa albo mówi po Ukraińsku. Uczniowie nie rozumieją dlaczego nauczycielka uczy uczniów biologię lub geografię jak komunikacji wogule nie ma, pytanie brzmi ( Jak uczniowie mają zrozumieć temat tym bardziej ta cała edukacja???) To dla mnie straszne jest chore i przykre
~Uczennica_z_szkoły2024-12-04 20:58:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
TOTALNY BRAK SZACUNEK DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH, Z PRZYJEMNOŚCIĄ bym dyskutowała z kimkolwiek. Brak komunikacji i zrozumienia to totalny szok,. Jak dzieci mają się uczyć? Wielka prośba dla nauczycieli o zrozumienie i starać znac j. Migowy dla osob Niesłyszących. A potem są egzaminy czy matury nikt nie będzie w stanie zrozumiał ponieważ uczniowie niesłyszące nie ogarniają co się dzieje na lekcji i co nauczyciele mówią a choć to wielki problem dla osób Niesłyszących jak nie słyszą ani cokolwiek. Podczas zebrania rodziców w czw 28.11.2024r NIE BYŁO pana Dyrektora Grzegorza
~Absolwentka 2000 rok2024-12-04 20:53:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Brak słów! Dyrektor do dymisji! Niech wrócą poprzedni! U nowego dyrektora brak empatii, szacunku,zrozumienia i wsparcia.Kiedyś było lepiej, teraz mamy XXI wiek i komuna! Jak rozumiem że wszystko jest po znajomości i rządzi PO. Drodzy rodzice walczcie aż do skutku i nie poddawajcie się dla dobra niesłyszących dzieci! Zgłoście się do radia,gazet i telewizji. Trzymam kciuki za Was drodzy rodzice!
~Były uczeń 2024-12-04 20:25:18 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Dyrektorze weź się zastanów się co robisz, serio brak szacunku do niesłyszących, nie powinieneś już tam pracować, nie wiesz jak żyją niesłyszący.. najpierw naucz języka migowego i dopiero możesz zostać dyrektorem, później w końcu będziesz wiedział jak to jest. Widzę ty w ogóle tam się nie nadajesz do niczego. Życze ci powodzenia. Naprawdę współczuję uczniów którzy nie potrafią w ogóle zrozumieć co nauczyciele mówią..
~Bez komentarza2024-12-04 20:20:24 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Widzę tu wielkie obrończynie swojego „Pana” Grzegorza. Wy jako osoby słyszące nic nie wiecie o życiu osób niesłyszących więc nie powinniście się wypowiadać :) Idźcie kopać rowy a nie pracować z niepełnosprawnymi ludźmi
~Matka2024-12-04 20:16:49 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Mój syn autysta chodzi do tej szkoły,szkoła jest super i dyrektor też konkretny wie co robi.
~Głucha matka 2024-12-05 17:06:33 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
No przecież wiadomo autyzm ma więcej subwencji od głuchy stąd macie super wsparcie
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 16:44:24 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Też nigdy nie wiadomo co osoby które mają autyzm wyrabiają w szkole, zaczynają się czepiać wszystkim bez powodu, gdy inny ktoś czepia wielka afera a gdy osoba ma autyzm to wszytsko mu wolno, a my żyjemy z ograniczeniami a im wolno wszystko naert czepiać, czy bić?
~Uczennica_z_szkoły2024-12-05 16:42:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Niestety osoby które mają autyzm mają wielkie wsparcie od nauczycielów, osoby niesłyszące i slabosłyszace nie mają nigdy wsparcie od nauczucielow jak i słyszące osoby. Sprawiedliwość wogule nie ma, wielka hańba. Co za nie fair, a jeżeli uczniowie potrzebuja wsparcia to co kompletnie zero. Bo niestety dla nich to może afera. A to że niby główny dyrektor wie co robi? Pff interesujące.
~Zew2024-12-05 05:48:31 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
To ma do tego że to szkoła też dla dzieci z innymi niepełnosprawnościami.
~Do ~do Mamy2024-12-04 20:52:44 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Pytanie kieruję do użytkownika ~Do Mamy. Dobrze, że jesteśmy przy liczbach. Proszę o rozwianie wątpliwości czy podana liczba 60-70 na ponad 200 odnosi się wyłącznie do niesłyszących czy obejmuje wszystkich, którzy w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego mają wpis dotyczący głuchoty/niedosłuchu, lub mają orzeczenia o niepełnosprawności w kodzie 03-L?
~Do Mamy 2024-12-04 20:31:28 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Dobrze, że "Mama" napisała ten komentarz. Wychowankami tego Ośrodka są nie tylko dzieci niesłyszące. Jest ich (tylko!) 60-70 na ponad 200! Pozostali wychowankowie to dzieci z innymi potrzebami. Rolą dyrekcji jest troszczyć się o wszystkich. I tak się dzieje.
~???2024-12-04 20:24:53 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Co ma autysta do osób niesłyszących w tym artykule? Proszę czytać ze zrozumieniem
~Szok 2024-12-04 20:07:15 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Zastanawiam się jak dzieci nieslyszace mają napisane w orzeczeniach. Przecież żyjemy w 21 wieku.....
~Bejtlich 2024-12-04 20:04:48 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Obowiązki !!!!!! Jest mam orzczenia o kształcie że jest pismo o wymaga język migowy za nauczyciele PJm kurs !
~Pytajnik2024-12-04 19:59:24 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Kuratorium wyraziło zgodę na zatrudnienie nauczycieli nieposiadających wymaganych kwalifikacji. Argument był taki, że występowały braki kadrowe nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami. Czy sprawdzono ile podań CV z kwalifikacjami odrzucono z powodu „zakończenia procesu rekrutacji na stanowisko” – jeszcze wiosną bieżącego roku?
~Zdziwiona2024-12-04 19:58:29 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Najciekawsze jest to ,że najbardziej oburzeni są rodzice słyszący mający głuche dziecko którzy nigdy nie czuli potrzeby komunikacji z nimi w PJM i go nie znaja. Pani Jabczyk chyba jest też tego przykładem.
~Pola2024-12-08 15:25:59 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Nie urodziliśmy się wczoraj Olu, na szczęście firma rodzinna nie wypaliła, może innej rodzinie uda.
~Lew2024-12-05 05:50:20 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Chyba o innej pani mowa
~Zirytowana2024-12-04 22:47:24 z adresu IP: (2a00:f41:5871:781b:7db6:x:x:x)
Co to w ogóle za uwaga?! I w dodatku pudło, bo Pani Jabczyk akurat świetnie zna pjm.
~Do ~Ola2024-12-04 20:28:54 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Do -Ola, obecny kandydował w wyborach parlamentarnych oraz samorządowych z listy partii, która zarządzała jednostką będącą organem prowadzącym ośrodka, tak?
~~Gaja2024-12-04 20:25:22 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Argumenty ad personam. Co za poziom! Zanim kogoś skrytykujesz, powinienes przejść milę w jego butach. Problemu nie widać, ale uderzyć w Matkę - oo... jak łatwo, nie? Czy jak zagłuszysz Matkę, problem zniknie?
~Ola2024-12-04 20:14:51 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Pani Jabczyk jest "psiapsiółą" pani Ewy Dobrowolskiej. Zależało im, żeby nowym dyrektorem został syn odchodzącej dyrektorki. Tak jak to w rodzinnych firmach bywa. Nie udało się. Tak naprawdę wcale nie przejmują się losem dzieci, ale tym, że skończyło się ELDORADO i dojenie krowy, snucie się po kątach i udawanie, że coś się robi. Ludzie, czy Wy się urodziliście wczoraj?!
~Znajoma2024-12-04 20:08:15 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Dokładnie oburzony uważam że sprawa powinna trafić do uwagi
~Oburzony2024-12-04 20:06:29 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Oburzeni są także głusi rodzice mający głuche dziecko, ale ich głos zdaje się być niezauważalny. Dziwi deprecjonowanie głuchych i wskazywanie na tych, którzy ośmielają się stanąć po stronie głuchych.
~Znajoma2024-12-04 20:02:21 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Wcale nie, znam rodziców głuchych którzy się bardzo oburzaja całą tą sytuacją bo nie są w stanie pomóc swoim dzieciom. Akurat dzięki Pani Jabczyk tacy głusi rodzice mają wsparcie
~Absolwentka 2024-12-04 19:52:53 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Przez tyle lat nauczyciele uczyli dzieciom posługując językiem migowym, a tu zmiana Dyrektora zniszczyła to wszystko. Przykro mi jest na to patrzeć… Język migowy jest bardzo potrzebny dla osób głuchych. Jak osoba głucha ma ukończyć szkołę jeśli z tego nie zrozumie co mówi nauczyciel. Gdy Pani Dobrowolska rządziła to było o wiele wiele lepiej, a obecny Dyrektor może z przeproszeniem głęboko w nos wsadzić
~12342024-12-04 20:22:06 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Braki kadrowe? Brak chętnych z kwalifikacjami? Proszę nie być śmiesznym. Chętni z kwalifikacjami otrzymywali lakoniczny komunikat o „zakończeniu procesu rekrutacji na stanowisko” jeszcze na długo zanim ogłoszenia znikły ze strony kuratorium
~Absolwentka2024-12-04 20:09:23 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Wystarczy po prostu zwykły nauczyciel który jest chętny do nauki języka migowego. Jak chodziłam do tego ośrodka to przychodzili nowi nauczyciele z chęcią do nauki języka migowego i my ich uczyliśmy migowego. Tacy zachwyceni byli i chętni do współpracy a teraz co???? Tekst „ja nie będę do ciebie migać” no błagam
~Ifjd2024-12-04 20:03:50 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Skoro są braki kadrowe i brak kandydatów z językiem to powinni być tłumacze zatrudnieni na okres wykształcenia nauczycieli w kierunku migowego
~Oburzona na dyskryminację2024-12-04 19:42:18 z adresu IP: (31.41.xxx.xxx)
Jak nauczyciele bez znajomości PJM zostali zatrudnieni to szkoła ma obowiązek zatrudnić tłumacza PJM żeby dostosować naukę do potrzeb Głuchych dzieci
~Uczennica_z_szkoły_2024-12-04 20:43:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Właśnie, edukacja jest obowiązkowa ale również jest ważne aby to zrozumieć ale jak nie ma komunikacji to dzieci nie mają przyszłości mam na myśli zawód, nie będą w stanie zbudować czy uczyć się czegoś.
~Jgnfb2024-12-04 19:21:37 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Nauczyciele powinni spróbować postawić się na miejscu uczniów z zatyczkami i niech ktoś im poprowadzi lekcje ciekawe czy będą tak świetnie rozumiec ;)
~okay2024-12-05 14:48:08 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
do ~Uczennica_z_szkoły, to nastepny apel moze byc w 100% w jezyku migowym
~Uczennica_z_szkoły2024-12-04 20:46:52 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zgadzam się, ale niestety Dyrektor główny i pozostali nie rozumieją jak jest ciężko uczniów Niesłyszących.
~Zatroskana 2024-12-04 19:20:55 z adresu IP: (2a00:f41:7086:bafc:0:x:x:x)
Pani Ewa Dobrowolska... Hmm... Od początku września siedzi na zwolnieniu lekarskim, zamiast zajmować się dziećmi w internacie. Taka jej troska. Pani Ewo, skoro ma Pani siłę na kontakty z radiem, to może wróci Pani łaskawie do pracy?! Po co, jeśli można mieć i emeryturę, i fajną pensję i jeszcze posiedzieć w domu.
~Filip2024-12-05 05:31:44 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No dobro dziecka głuchego ważne,zenada
~Kaja2024-12-05 05:28:45 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No sorry tu nie chodzi o jechanie ale to nie jest ok siedzieć w domu chory niby po radiach latać i zadymę robić.Polska rzeczywistość.
~2342024-12-04 20:50:44 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
No tak to się dobrze żyje,każdy by tak chcial
~~ Gaja2024-12-04 20:31:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
I co? Jak pojeździsz sobie po pani Ewie, to problem niekompetentnej dyrekcji i nowego narybku bez kwalifikacji zniknie? Trochę logiki by się zdało
~~~EssKa2024-12-04 18:50:13 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nauka języka.. do września.. i będzie OK. Przez rok uczniowie na tureckim kazaniu. I co? Za rok to już będą umieli nauczać w obcym języku? Taka jest wiedza dyrektora tej szkoły? No gratki...
~Smerfetka.2024-12-04 18:49:03 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Smerfetka Wchodzenie do szkoły w sposób zorganizowany to nie zakaz.Kazda szkoła ma dbać o bezpieczeństwo dzieci i jestem szczęśliwa że ta szkoła dba.A nowy nauczycieli musi mieć czas aby się nauczyć języka migowego,cenne że chcą i się uczą.Na pewno za chwilę będą świetni.
~Do smerfetki.2024-12-05 12:00:15 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
W takim razie zachęcam, by do polskiej szkoły masowej zatrudniać nauczycieli z Ukrainy, którzy nie znają języka. Myślę, że taka przykładowa nauczycielka j.polskiego z Ukrainy (bez znajomości języka) doskonale przygotuje uczniów do egzaminu dojrzałości, bo przecież chce i się uczy, i na pewno za chwilę będzie świetna.
~Ola2024-12-04 21:19:34 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
~Do smerfetki 2024-12-04 20:17:01 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Szkoła to nie miejsce na eksperymenty na żywej materii. Czy nauczyciele składając podanie do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Uczniów Niesłyszących i Słabosłyszących oraz z innymi niepełnosprawnościami nie mieli pojęcia z jakimi dziećmi przyjdzie im pracować? Mieli świadomość o konieczności respektowania wskazań wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne? Tak jakby nauczyciel nie znający angielskiego został przyjęty do pracy w placówce z wykładowym językiem angielskim. Wystarczy że zdeklaruje chęć przystąpienia do kursu zdalnego. Tak, zdalnego. Nauczyciele o których mowa w artykule przystąpili w ostatnim tygodniu października na kurs języka migowego w formie zdalnej.
~Była uczennicą 2024-12-04 19:17:31 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Zanim taki nauczyciel przyjdzie do takiej szkoły powinien chociaż być po kursie i znać podstawy języka migowego. Inaczej szkodzi dzieciom które w inny sposób się nie skomunikuja poza językiem migowym. Widać że komentarz jest pracownika tejże oświaty bo żaden rodzic nie chciałby by jego dziecko miało zaległości w nauce bo zwyczajnie nie rozumie nauczyciela. Język polski dla dziecka Głuchego jest nie zrozumiały bo jego pierwszym językiem jest pjm język migowy a nie Polski. Więc takie dziecko ma ogromne braki później w nauce.
~Kasia2024-12-04 18:27:12 z adresu IP: (2a00:f41:70b6:bf23:0:x:x:x)
Przykra sytuacja. Brak empatii i szacunku. U osób niesłyszących mają dużo barier, walczą. Rozumiem oburzenia rodziców. Nie dziwię się.
~Shitstormhunter2024-12-04 17:48:44 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Pani Beato, autorko, proszę czytać swoje teksty przed publikacją. Cytuję, dla ułatwienia: "Grzegorz Ćwiertniewicz, nowy dyrektor placówki, podkreśla, że według prawa nauczyciele nie muszą znać języka migowego, ale wszyscy nowoprzyjęci pracownicy ośrodka uczęszczają już na kurs. I dodaje, że według prawa nauczyciele nie muszą znać języka migowego, ale wszyscy uczęszczają na kurs"
~Dr Prozac 2024-12-04 17:24:06 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I tak chcieliście pis obalać ( pis i po jedno i to samo). Tłuczono wam do głowy że PO pod nową nazwą KO szanuje wszystkich ludzi a szczególnie niepełnosprawnych. Kto żył i miał prawo głosu w czasie jak rządziło PO dwie kadencje, wiedział co będzie jak znowu wygrają. Dla rodziców dzieci niepełnosprawnych: jeśli chcecie żeby wasze dzieci były traktowane jak CZŁOWIEK to przefarbujcie im głowy na kolorowo, chłopcom wmówcie że są dziewczynkami i na odwrót. Wtedy na pewno uśmiechnięta koalicja zajmie się waszymi dziećmi.
~Dr Prozac 2024-12-04 17:22:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I tak chcieliście pis obalać ( pis i po jedno i to samo). Tłuczono wam do głowy że PO pod mową nazwą KO szanuje wszystkich ludzi i niepełnosprawnych. Kto żył i miał prawo głosu w czasie jak rządziło PO dwie kadencje, wiedział co będzie jak znowu wygrają. Dla rodziców dzieci niepełnosprawnych: jeśli chcecie żeby wasze dzieci były traktowane jak CZŁOWIEK to przefarbujcie im głowy na kolorowo, chłopcom wmówcie że są dziewczynkami i na odwrót. Wtedy na pewno uśmiechnięta koalicja zajmoe się waszymi dziećmi.
~Mikołaj2024-12-04 17:22:12 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Nie ma tłumaczenia.tylko uczeń tłumaczyć.Kto platne?Nauczycieli tylko mówić.
~A.H.2024-12-04 17:10:05 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A czy rodzic dziecka gluchego ma nie pracować, tylko tłumaczyć lekcje w szkole dla nieslyszacych?
~Mikołaj2024-12-04 17:08:07 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Zwalnia dyrektor Grzegorz Cwiertniewicz
~Justa2024-12-04 17:05:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przepraszam, a to obowiązek rodziców, żeby migać na lekcji? No nie. Poza tym zarządzeniem dyrekcji, rodzice nie mają wstępu na teren szkoły kiedy odbywają się lekcje.
~Nik2024-12-05 05:57:10 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Tu wyraźnie widać że trole uruchomione i dymić trzeba
~Zaprem2024-12-04 16:31:16 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A ci rodzice, co mają problem, to nie mogą po prostu przyjść z dzieckiem siedzieć na lekcji i tłumaczyć co mówi nauczyciel, migac do swojego dziecka?
~okay2024-12-05 14:54:01 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
mam nadzieje ze to jest sarkazm, rodzice nie przjda z tego samego powodu co twoje rodzice nie przyjda do twojej klasy lub pracy
~rodzic2024-12-05 05:45:34 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Rodzicom nie wolno wchodzić na teren szkoły, nowy "dyrektor" wprowadził zakaz wchodzenia na teren szkoły osób postronnych i postawił ochroniarza na wejściu. Na drzwiach jest stosowną tabliczka ... tak, tak, wbrew obowiązującemu w Polsce prawu, każdy rodzic w tej w szkole jest traktowany jako osoba postronna a dzieci są "wydawane" przez drzwi rodzicom jak towar przez okienko ... od września to jak więzienie i rodziców w ogóle już nikt nie słucha, niestety a kuratorium "nie widzi nieprawidłowości" - na priv mogę udostępnić moje pisma i do kuratorium i do wojewody ...
~Rodzic 2024-12-04 22:18:27 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Przecież rodzice mają swoją pracę, nie mogą być darmowymi tłumaczami. Po to wysyła się dziecko do szkoły, żeby się uczyło od nauczycieli.
~Absolwentka 2024-12-04 19:20:33 z adresu IP: (2a02:a31e:82af:7500:34b2:x:x:x)
Uczyłam się w tej szkole, jestem osobą slaboslyszaca i przeniosłam się z placówki integracyjnej do ośrodka bo miałam ogromne problemy w nauce i nie rozumiałam nauczycieli, dzięki temu ośrodkowi miałam duże wsparcie w dostępności na lekcji nauczyciele migali mówili i pisali na tablicy. Skończyłam szkołę 9 lat temu i pani Ewa Dobrowolska była świetna dyrektorka