Na Zwycięskiej bez zmian. Pociąg przejechał tuż przed maską samochodu [WIDEO]

Radio Wrocław | Utworzono: 2024-11-27 11:28 | Zmodyfikowano: 2024-11-27 11:30
Na Zwycięskiej bez zmian. Pociąg przejechał tuż przed maską samochodu [WIDEO] - Samochód stojący za rogatkami to codzienność na ul. Zwycięskiej, fot. Radio Wrocław
Samochód stojący za rogatkami to codzienność na ul. Zwycięskiej, fot. Radio Wrocław

Do uszkodzenia rogatek na ul. Zwycięskiej dochodzi kilka razy w miesiącu. Kierowcy stojący w korku zatrzymują się na czerwonym polu tuż przed przejazdem kolejowym nie myśląc o tym, że zamykane automatycznie rogatki mogą uszkodzić ich samochód, a przy okazji zablokować ruch samochodowy i kolejowy na długie godziny. Nierzadko też pociąg kursujący między Wrocławiem a Świdnicą przejeżdża zaledwie kilkadziesiąt centymetrów przed maską samochodu stojącego za rogatkami.

Polecamy: Mieszkańcy mają dość: "Tu się stoi w korku cały czas". Gdzie jest "Pakiet dla Południa"?

Jak się okazuje, kierowcy nie wyciągnęli żadnej nauki i wciąż wjeżdżają na przejazd kolejowy stwarzając niebezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu. Do takiej właśnie sytuacji doszło we wtorek po południu. Samochód stojący w korku wjechał za zamykające się rogatki, a chwilę potem tuż przed nim przejechał pociąg. Niestety, takie sytuacje w tym miejscu są nagminne, a rozwiązań póki co nie widać.

Zakorkowana ulica Zwycięska jest jednym z zagadnień poruszanych przez mieszkańców w ramach projektu Pakiet dla Południa. Plany inwestycyjne zakładają budowę czterech pasów na tej ulicy, co ma zdecydowanie zwiększyć przepustowość i zmniejszyć korki. Do marca 2025 roku miasto zleci opracowanie projektu poszerzenia Zwycięskiej.

Czytaj także: Urząd Miejski chce odkorkować południe Wrocławia. Rozpoczął konsultacje


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Gienia2024-11-28 09:35:33 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Michalak z Przybylskim reaktywowali tę śmieszną kolejkę tak jak Niemiec ją 100 lat , kiedy jezdzily dorożki temu zbudował. Może po ciężkim wypadku przyjrzy się tej dziadowskiej "reaktywacji" prokurator. A faktycznie kolejka przewozi dziennie ok2000 pasażerów, co stanowi znikomą ilość wobec 65 000 wjeżdżających samą Karkonoską pojazdów, autobusow pelnych ludzi. Ten przejazd jest niebezpieczny i należy go jak najszybciej ubezkolizyjnić.
~Alicja2024-11-27 17:03:01 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
To skrzyżowanie jest zbyt rozległe.Kierowcy skrecajacy z Karkonoskiej nie są w stanie przewidzieć czy się zmieszczą przed szlabanem czy też zdążą opuścić skrzyżowanie .Tlok i krótka faza światła zielonego robią swoje.
~Marek2024-11-27 16:27:55 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
UM Wrocław myśli zaściankowo. Zamiast zapewnić szybki tramwaj (miejsce jest - skoro mają być 4 pasy), jeszcze większe korki. A radio powtarza przekaz miasta bezkrytycznie, gdyby to była jedyna opcja.
~Bolox2024-11-27 16:40:56 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Tramwaj ok, ale niczego tam nie rozwiąże, bo korkują nie mieszkańcy Partynic, tylko przejezdni z dalszych osiedli
~Artur Adamski2024-11-27 14:19:54 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tak samo, jak i w przypadku Grota - Roweckiego Zwycięska powinna mieć dwie jezdnie. Na Borowskiej i Roweckiego miejsca starczyłoby też na tory i linię tramwajową. W stu procentach problemu by to nie rozwiązało, ale korki byłyby przynajmniej dwa razy mniejsze. Jak można było wydać tak kolosalne pieniądze na przebudowę tych ulic ani trochę nie zwiększając ich przepustowości??
~Fred2024-11-27 13:02:34 z adresu IP: (37.4.xxx.xxx)
To skrzyzowanie jest nieprawidlowe, linie kolejowa odnowiono niskim kosztem bez przerobienia skrzyzowania. W taki sposob buduje sie dojazd na bocznice, ale nie kolej mieska! Winni niecierpliwi kierowcy? A mooze jednak wspolwinni projektant i inwestor?
~Hmmm2024-11-27 16:49:09 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
Czy linie kolejową odnowiono niskim kosztem wątpię... to jednak są grube miliony licząc całą trasę. Jeden aspekt jest taki że linia kolejowa przejęta jest przez Urząd Marszałkowski a ulica Zwycięska należy do miasta. Po drugie dlaczego Urząd Marszałkowski ma wykładać potężną kasę kosztem całego województwa (nawet nie wiem czy go na to stać) na podniesienie linii, a miałoby to służyć tylko Wrocławiowi. Potrzebne są duże pieniądze rządowe albo unijne żeby takie inwestycje robić w wieloletnim planowaniu - problem tego że kolej korkuje miasto nie dotyczy tylko tego skrzyżowania. Wciąż mamy mnóstwo we Wro rozwiązań z połowy 19go wieku gdzie tory i drogi są na jednym poziomie. PS Myślę że ludzie stojący codziennie w korku mogliby choć wspomnieć "cieplutko" w duszy ;) na mieszkańców Wysokiej którzy zablokowali na grube lata budowę wschodniej obwodnicy, w rezultacie podnosząc koszty jej budowy wielokrotnie (ceny usług i materiałów wzrosły), a ludzie tkwią w gignatycznych korkach. Obwodnica byłaby alternatywną trasą a tak mamy co mamy....
~gośćź2024-11-27 15:17:53 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
No to trzeba było starać się o podniesienie toru na nasyp od Buforowej aż do Zwycięskiej, a nie brylować w mediach i opowiadać głupoty o skrzyżowaniach torów tramwajowych z kolejowymi. Linię zrobiono tak jak ona była . Następny knot to tor koło Factory - tam dopuszczenie było warunkowe i kwestia legalności jest dyskusyjna. W przypadku Zwycięskiej bez podniesienia toru żadne ronda i wiadukty na Karkonoskiej nie pomogą.
~Janek2024-11-27 12:05:53 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Wystarczyło wybudować rondo z estakadą tak jak mówił o tym radny Robert Grzechnik ale radni Sutryka, KO, Lewicy mieli inne pomsyły tak więc uwagi to teraz do nich
~Tomek2024-11-30 07:02:00 z adresu IP: (95.214.xxx.xxx)
Na to już nie ma miejsca - projekt z estakada był wykonany przez świetnego architekta Prof Zipsera - jednak było to wiele lat temu i żeby można to było zrobić to ta estakada musiałaby być w miejscu dzisiejszego salonu BMW - Teraz już tego projektu nie można wykonać (a i swoją drogą - byłby to ogromny koszt, na który pieniędzy nie ma). Przy okazji rażąco mocno tutaj dziennikarz naciąga te centymetry - kilkaset tutaj jest ich… ale cóż ważne że kliknięte przez ludzi a rzetelność nie potrzebna