Korzenne ciastko jako marka miasta? Wrocław stawia na pierniki
Ekspozycja znajduje się tuż obok Opery na Świdnickiej. Jesteśmy gotowi promować ten produkt, mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta:
- Jeżeli będzie się cieszył dużą popularnością (to jest zawsze kwestia) marketingu tego, żeby był dostępny dla tych, którzy go szukają. Trzeba pamiętać, że piernik jest takim ciastkiem, które może trochę leżakować i czasami im twardszy, tym lepszy, ma swój klimat, kiedy troszkę z nami zostanie dlatego te pierniki były tak bogato zdobione.
Ekspozycja związana jest z promocja tej słodyczy jako wizytówki stolicy Dolnego Śląska, dodaje Michalski:
- To dla mnie wystawa produktowi kojarzonemu ze świętami. Niedługo zapach tego produktu wypełni nasze domy. Mówimy o wrocławskich piernikach kojarzonych z korzennym ciastkiem, które zapisało się w naszej kulturze i tradycji. Wrocław i Gdańsk były miastami, które zapisały się w tej historii.
Wystawę poświęcona tradycji wrocławskiego piernikarstwa można będzie zobaczyć do 21 grudnia . A czy "piernik miejski" będzie nową marką Wrocławia przekonamy się w ciągu kilku miesięcy.
Przeczytaj też: We Wrocławiu można zobaczyć jak ubierali się Kresowiacy. Nowa wystawa
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.