Już nie tylko baterie do samochodów. LG Energy Solution rozwija działalność o inne typy baterii

Mirosława Kuczkowska, PL | Utworzono: 2024-11-25 09:08 | Zmodyfikowano: 2024-11-25 09:21
Już nie tylko baterie do samochodów. LG Energy Solution rozwija działalność o inne typy baterii - Yong Girl Lee - dyrektor departamentu External Relations z LG opowiada o planowanych zmianach. Fot: Mirosława Kuczkowska / Radio Wrocław
Yong Girl Lee - dyrektor departamentu External Relations z LG opowiada o planowanych zmianach. Fot: Mirosława Kuczkowska / Radio Wrocław

Jeszcze niedawno pisaliśmy na portalu Radia Wrocław o tym, że LG Energy Solution zmuszone jest przenieść część produkcji do Stanów Zjednoczonych. Wysokie ceny energii i zmiany na globalnym rynku wymuszają na firmie wdrażanie nowej strategii. Szczegóły tłumaczy Yong Girl Lee, dyrektor departamentu External Relations z LG:

- Kryzys, każda trudna sytuacja, która wynika, może dać nam szansę. My skupiliśmy się mocno na samochodach elektrycznych, ale teraz jest czas [na] inne e-mobilności. To oznacza, że właśnie nasze profile muszą się zmienić. Wtedy nasi klienci dostaną inne produkty od nas – mówi Yong Girl Lee, dyrektor departamentu External Relations z LG.

Ważne: Nowy dyrektor Opery Wrocławskiej na początku roku? Wiemy, który kandydat ma największe szanse

Nowa strategia obejmuje poszerzenie portfolio produktowego np. o baterie cylindryczne i baterie słoneczne, oraz wprowadzenie nowych materiałów w produkcji. Obecnie trwa przystosowywanie linii produkcyjnych do nowych zamówień. 

- Na pewno będzie rosła sprzedaż samochodów eletrycznych, ale z którego kraju, czy chińskiego, czy europejskiego? Trzeba to budować właśnie, żeby to było europejskie. 

Rozwój rynku przewiduje również Krzysztof Leszczyński, ekspert ds. elektromobilności z Volkswagen Financial Services Polska, który zaznacza, że unijne regulacje, które zaczną obowiązywać w ramach zielonej transformacji, będą wymagały od firm i instytucji zmierzenie śladu węglowego i przedstawienia strategii na jego obniżenie:

- To właśnie oceniane jest przez instytucje finansowe. To, że startują z wysokiego progu węglowego nie jest jeszcze dyskwalifikujące. Ci, którzy nie mają strategii na jego obniżenie, będą gorzej oceniani a w związku z tym, będą miały droższy koszt kapitału.

Łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych i hybryd wynosiła nieco ponad 74 tysiące sztuk. Ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do niemal 8 tysięcy. W Polsce niemal 90 procent samochodów elektrycznych rejestrowanych jest przez firmy i instytucje.

Posłuchaj o tym: Oszczędności powodowały roztapianie się lodowiska w Legnicy. Od tego sezonu ma być lepiej


Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.