MPK Wrocław nie chce podwykonawcy. Kursowanie kilkunastu linii zagrożone? Tylko u nas!

Mirosława Kuczkowska, PP | Utworzono: 2024-11-19 07:50 | Zmodyfikowano: 2024-11-19 07:50
MPK Wrocław nie chce podwykonawcy. Kursowanie kilkunastu linii zagrożone? Tylko u nas! - W sierpniu MPK ogłosiło, że rezygnuje z przedłużania umów z podwykonawcami - fot. archiwum radiowroclaw.pl
W sierpniu MPK ogłosiło, że rezygnuje z przedłużania umów z podwykonawcami - fot. archiwum radiowroclaw.pl

MPK Wrocław w sierpniu ogłosiło, że chce przejąć całą obsługę linii autobusowych w mieście, a więc zrezygnować z usług podwykonawców. Aktualnie tego typu usługi świadczą dla wrocławskiej spółki firmy Michalczewski i Mobilis. Jednocześnie ogłoszono przetarg na dzierżawę 200 nowych autobusów. Dla bezpieczeństwa przetarg podzielono na dwa zadania. - Na dostarczenie 100 autobusów zgłosił się jeden oferent - mówi Daniel Misiek z MPK:

- Oczywiście ostateczna decyzja jeszcze przed nami, musimy sprawdzić wszystkie techniczne kwestie zamówienia, natomiast jest duża szansa na to, że jeszcze w tym roku podpiszemy umowę z Daimler Polska. To jest umowa, która opiewa na sto autobusów w różnej konfiguracji. Wybrany wykonawca będzie miał około roku, żeby dostarczyć pierwsze maszyny z tego zamówienia – wyjaśnia Daniel Misiek z MPK.

Rezygnacja z usług podwykonawców będzie prawdziwą rewolucją, bowiem oprócz samych autobusów zapewniają oni też kierowców i pełną obsługę pojazdów. - Posiadamy 33 autobusy przegubowe, 20 solo, 7 pojazdów marki Solaris. Ponadto zatrudniamy 150 osób i zapewniamy pełną obsługę, tzn. mamy stację paliw, serwis sprzątający, dyspozytorów, czyli pełną zajezdnię, która przygotowuje autobusy do wyjazdu - wyjaśnia Krzysztof Kotarba, dyrektor oddziału firmy Michalczewski we Wrocławiu.

MPK Wrocław nie chce podwykonawców

W sierpniu MPK ogłosiło, że rezygnuje z przedłużania umów z podwykonawcami, firmami Michalczewski i Mobilis, które dostarczają miastu nie tylko autobusy, ale i kierowców. Jednocześnie do przetargu na dzierżawę 200 nowych autobusów zgłosiła się tylko jedna firma, która zaproponowała dzierżawę 100 maszyn. I nawet jeśli ta oferta zostanie przyjęta, to oferent będzie miał ponad rok na dostarczenie nowych autobusów. - To nie powinno się odbić na jakości obsługi pasażerów - uspokaja Daniel Misiek z MPK:

- Współpraca z Michalczewskim i z Mobilisem nie zakończy się zero-jedynkowo. My nie możemy dopuścić do sytuacji, w której mieszkańcy Wrocławia w którymkolwiek momencie mieliby mieć mniejszą obsługę przewozową. Dlatego jeżeli będziemy wygaszali czy zmniejszali zakres naszej współpracy, będziemy to robili stopniowo i w pełnym porozumieniu z naszymi dotychczasowymi współpracownikami.

MPK wtóruje Krzysztof Kotarba. Dyrektor wrocławskiego oddziału firmy Michalczewski deklaruje, że najważniejsze w tej chwili jest zapewnienie ciągłości transportu:

- Ostateczne decyzje podejmuje zarząd spółki. Myślę, że firma będzie otwarta na dalsze rozmowy. Priorytetem jest zapewnienie ciągłości transportu. Czy będziemy to my, czy będzie to inna firma, ciężko w tej chwili powiedzieć.

Wiadomo, że rozmowy między MPK a Michalczewskim i Mobilis oraz analizy różnych scenariuszy trwają, ale choć umowa z Mobilis wygasa już w lutym, a Michalczewskiego w czerwcu – szczegółów brak. Łącznie podwykonawcy obsługują 15 linii, w tym m.in. 125 kursujące na trasie Oporów - Brochów.

Podwykonawcy MPK Wrocław, Michalczewski i Mobilis obsługują linie: 100, 112, 113, 120, 125, 133, 136, 147, 148, 107, 114, 115, 116, 118, 119.

POSŁUCHAJ MATERIAŁU MIROSŁAWY KUCZKOWSKIEJ:

00:00
00:00

ZOBACZ TEŻ: Autobusy wodorowe we Wrocławiu? MPK testuje kolejny model!


Komentarze (62)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bieńkowiczanie2024-11-23 13:32:02 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
My pasażerowie też nie chcemy podwykonawców a w szczególności Mobilis i tych ich dziadowskich Isuzu z piekła rodem. Błagam zabierzcie od 1 marca linie od Mobilisa a w szczególności 114 bo już mamy dość tego złomu w postaci Isuzu.
~Gra#2024-11-21 15:42:11 z adresu IP: (2001:4c3c:3600:1100:9c99:x:x:x)
Trzeba przesiąść się na rowery
~Ja 812024-11-21 06:55:57 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jagodno należy do Wrocławia dłużej niż większość waszych nowo pobudowanych wniosek wiec może do was nie powinna jeździć żadną komunikacja I to wy powinniście chodzić z "buta"?
~Ja 812024-11-21 06:30:57 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A Co ci jagodno wadzi? Takie opinie pewnie piszą ludzie którzy przyszli do wrocławia z buta z wiochy I się rządzą jak by całe życie tu mieszkali.
~Hela2024-11-21 00:15:41 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mobilis i Isuzu żegnajcie i do Wrocławia już nigdy nie wracajcie!
~Tom2024-11-22 16:13:29 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
I tak dwie frakcje Michalczewskiego i Mobilisa udając mieszkańców Wrocławia piszą na siebie paszkwile by oczernić się a głównie Michalczewski bo wie że jego skóra już sprzedana i nic go nie uratuje dlatego oczernia Mobilisa jak może, co nie twierdzę że Mobilis to ideał ale bardziej niezawodny.
~Hela2024-11-22 09:37:22 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Do Tomasza Założę się że jesteś kierowcą Mobilis który narozrabiał już w MPK i boisz się że jak Mobilis się zwinie z Wrocławia to ciebie nikt nie będzie chciał przyjąć do pracy stąd Twoja desperacja i próba wychwalania Isuzu które obiektywnie rzecz biorąc są gratami z najniższej półki czego nawet nie ukrywa wielu kierowców Mobilisa którzy mówią o nich jako o imitacji autobusów. Przecież wystarczy posłuchać wycia silnika Isuzu to już od tego uszy bolą.bdo tego dochodzi smród paliwa, bardzo niska i kiepska jakość wykonania tuvj autobusów w których podczas kazdy wszystko się telepie i trzesię włącznie z szybami w oknach. Plastik też już w wielu miejscach odchodzi i pęka co widać gołym okiem a to dowodzi i jak marnie one są wykonane. Prawdy nie zakrzyczysz. Pasażerowie ich nienawidzą. Trzeba być naprawdę zdesperowanym żeby pracować w Mobilis i prowadzić taki złom jak Isuzu i jeszcze udawać, że są one komfortowe chociaż to autobusy z najniższej półki. Mam nadzieję, że za 99 dni kiedy skończy się Mobilisowi obecna umowa we już ich nie będzie na ulicach Wrocławia a linie takie jak 107 czy 114 w końcu zaczną obsługiwać jakieś normalne i komfortowe autobusy od MPK. Mobilis i Isuzu do widzenia.
~Tomasz2024-11-22 05:46:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Akurat Isuzu to dobre autobusy, świetne przyspieszenie, tania eksploatacja i dostępny serwis mimo że autobus jest japońsko turecki - Isuzu są lepiej poskręcane niż mercedesy MPK,mobilis to dobra firma ale niech Michalczewski opuści to piękne miasto to ile padła u nich pracuje, w jakim stanie są autobusy to jest masakra w poważnie zarządzanym mieście Michalczewski każdego dnia płaciłby parę tysięcy kary za ; niesprawne wyświetlacze, brak klimatyzacji w gorące dni, brak ogrzewania w zimne dni itd dodatkowo kierowcy jeżdżą szybko, niebezpiecznie i są chamscy.
~Paty2024-11-20 22:22:35 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Isuzu od Mobilisa to katastrofa i porażka. Oby zniknęły z ulic Wrocławia wraz z końcem umowy. Nie przedłużajcie umowy Mobilis!!! Nie pozdrawiam.
~Wropol2024-11-20 21:17:08 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
W komunikacji bylo, jest i będzie źle. A w dzisiejszej gazecie sutrykowej można wyczytać, że z 8 mld na 2025 r. aż 1% przeznaczyx chcą na "Bezpieczeństwo publiczne", "Oświata, wychowanie, edukacja..." 36%, "Transport i łączność " 19 %itd. Proporcje szokują. A do tego Siemoniak dziwi się broszurkami o samoobronie w Skandynawi, bo u nas będą edukować. Może więc na Jagodnie też wystarczy edukacja zamiast transportu.
~Eko2024-11-20 17:26:37 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:89e4:x:x:x)
Kiedy autobusy będą jeździć 70 km/h by usprawnić transport na Jagodno czy Rędzin?
~Tomasz2024-11-22 05:49:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W przypadku autobusów 70km to maksymalna prędkość ustawiona elektronicznie i autobus nigdy tyle nie pojeździe bo nie ma do tego warunków zwłaszcza na Jagodnie gdzie wiecznie jest korek a są buspasy są zabudowane słupkami zwalniającymi tym bardziej na Rędzin gdzie kostka brukowa pamięta Stalina.
~Kasa2024-11-20 17:20:27 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:89e4:x:x:x)
Ciekawe dlaczego zmieniają zdanie osoby które pracują w MPK i dlaczego znowu Mercedes wygra?
~Tomasz2024-11-22 05:52:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
MPK za czasów Budwajzers podpisało umowę o długoterminowej współpracy z Dainleren - w dużym skrócie, Evobus Daimler czyli firma działająca w Polsce jako przedstawiciel Mercedesa w Polsce oferuje MPK lepsza cena za autobus niż np Solaris i autobusy dla MPK są produkowane szybciej niż np dla Zielonej Góry. MPK zawsze zmienia zdanie jeśli nie wygrywa Mercedes, przetarg na 40 solowych autobusów i 70 przegubowych w 2021 wygrał MAN a jakoś autobusów nie widać bo się nagle wycofali i wygrał Mercedes. Mercedesy elektryczne to nie jest bezpieczny model podobnie jak MAN ma problem z bateriami które lubią się zapalić w Berlinie było sporo tego typu przypadków.
~Janek 2024-11-20 16:59:49 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Rok po wyborach,a pisowska trzoda dalej wyje do księżyca oderwana od koryta,auuuuuuu,auuuuuuu wyjcie,wyjcie tylko tyle Wam zostało.
~Lilianna2024-11-20 21:27:48 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Tyś zapewne z Jagodna. Na Jagodno nie powinny jeździć żadne autobusy. Tam wy uśmiechnięci idioci kupcie sobie rowery i na rowerach zapieprzajcie. Zabrać wam linie 110 i 145 i te autobusy skierować w inną stronę.
~Antiblur2024-11-20 17:19:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
@Janek, właśnie przez takie Gądki jak Twoja jest tak źle - w Polsce i we Wrocławiu. W jednym masz rację, rok od wyborów, a Wy (bo nie identyfikuje się z ludźmi którzy chcą rozliczać poprzedników, i wszelkie niepowodzenia zwalają na nich) dalej skupiacie się na jednym.
~Remek2024-11-20 14:36:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mobilis to naprawdę mały gracz we Wrocławiu. Jeżeli MPK nie będzie w stanie od 1 marca 2025 przejąć tych 3 linii po Mobilis, to oznacza, że MPK nie jest w stanie przejąć żadnej linii. 3 linie po Mobilis to jest naprawdę bardzo mało. I nie zgodzę się z tym, że wszystkie brygady wyjeżdżają w Mobilis, bo już wielokrotnie czekając na jedną z linii obsługiwanych przez Mobilis potrafiły nie przyjechać aż dwa autobusy pod rząd.
~Heniu2024-11-20 14:13:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Michalczewski obsługuje linie w dni powszednie: 100, 112, 113, 120, 125, 133, 136, 147, 149, 150 i 152 czyli aż 11 linii. Mobilis w dni w powszednie ma tylko 3 linie: 107, 114 i 148. Przejęcie linii po Michalczewskim będzie raczej niemożliwe w przyszłym roku patrząc na ich dużą ilość. Natomiast Mobilis to zaledwie 3 linie więc z tego podwykonawcy powinni już zrezygnować. Przedłużanie umów obu podwykonawcom po prostu będzie nieopłacalne ekonomicznie zwłaszcza, że już do tej umowy dzierżawy 100 autobusów trzeba będzie dopłacić wiele milionów.
~Trzeźwomyślący2024-11-20 13:43:54 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Mobiilis jako podwykonawca zapewnia raptem 30 autobusów i tyle, a nawet więcej ma przecież MPK w swojej rezerwie na zajezdni. I związku z tym nie ma podstaw żeby przedłużać umowę Mobilis. Owszem pasażerowie linii 148 będą się musieli przestawić na to, że będą jeździć autobusami krótkimi solówkami, ale przecież nawet w dniu dzisiejszym na takich liniach jak np D aż na 3 brygadach, N, 144, 145, 146 też obsługują dane brygady autobusy solówki i też musi być. Zresztą na 148 nie jeździ aż tak dużo osób i tutaj solówki też wystarczą. Ważne, żeby na początek MPK pozbyło się przynajmniej jednego podwykonaecy czyli Mobilisu którego umowa kończy się najwcześniej, bo już z końcem lutego 2025.
~hołota pisowska 2024-11-20 10:31:13 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A co wam mieszkańcy Jagodna zrobili? Bo poszli na wybory?
~Smog2024-11-20 17:23:55 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:89e4:x:x:x)
Jagodno ma zniszczone drogi bo prawie całe z prędkością poniżej 30 km/h plus brak parkingów by ludzie mogli walczyć z wykluczeniem?
~Uśmiechnięci idioci 2024-11-20 13:26:23 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Poszli na wybory i połakomili się na kawałek pizzy
~Jaga452024-11-20 08:55:32 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jagodzianie niech sobie chodzą z buta na Jagodno
~Stary wrocławianin2024-11-20 08:45:04 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Wiochę Jagodno z Wrocławia wykluczyć, połączenie autobusowe zlikwidować. I wstydu Wrocław będzie miał mniej i wiochy mniej będzie do miasta docierać i autobusy teraz na wiochę jeżdżące mogłby prawdziwym wrocławianom służyć.
~Farmaceutka2024-11-20 08:59:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ja bym im zabrała te autobusy na Jagodno i te przegubowce dała na linię 114 która potrzebuje na tej linii przegubowców.
~Jaga2024-11-20 08:56:47 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Popieram. Niech sobie chodzą z buta na swoje osiedle. Albo niech im ryży kupi autobusy.
~Martuś2024-11-20 08:13:24 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Też czekam na inne lepsze autobusy na linii 114, bo te isuzu to jakaś wielka porażka.
~Martuś2024-11-20 08:37:12 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Do Lekarz psychiatra. To lecz się wariacie w Tworkach. Nie jesteś żadnym lekarzem tylko zwykłym burakiem bez szkoły i wykształcenia.
~Lekarz psychiatrii2024-11-20 08:19:16 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przecież jesteś tą samą osobą wiec jakie też? Schizofrenię należy leczyć.
~Mgr Ewa2024-11-20 07:59:04 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Jak MPK tak bardzo chce to proszę bardzo niech zostawi sobie Mobilis ale niech zabierze do siebie przejmie od nich linie 114, bo mam już po dziurki w nosie tych ich Isuzu. I niech da na tę linię autobusy przegubowe. Przecież to jest porażka że w godzinach szczytu jest tłok a oni dają krótki autobusik i do tego takie graty.
~Elwira2024-11-20 07:55:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Już będę dłużej wolała poczekać sobie na 114 byle tylko nie jeździć już tym koszmarnym Isuzu do Mobilis. Przez te kilka lat jeżdżenia tymi Isuzu z wyjącym silnikiem nabawiłam się bólów głowy. Nie mówiąc już o smrodzie paliwa w tych pojazdach.
~Menelica z bieńkowic2024-11-20 07:59:59 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To raczej ból d**y, a nie ból głowy.
~Do menelicy z Bieńkowic2024-11-20 07:31:16 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Czemu kłamiesz że na Bieńkwicach mieszkają menele skoro nie jest prawdą. Bieńkowice a Brochów to dwa inne osiedla. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Na Bieńkowicach mieszkają ludzie na poziomie w miażdżącej większości w willach i na nowych osiedlach deweloperskich więc po co kłamiesz?! Na Bieńkowicach menele nie mieszkają bo nawet nie mieliby gdzie mieszkać bo nie ma tam żadnych mieszkań socjalnych a takie żulki mieszkają tylko w takich mieszkaniach. Nie kompromitui się człowieku i nie kłam. Na mieszkania na nowym osiedlu deweloperskim na Bieńkowicach nigdy nie byłoby cię stać. Menele mieszkają w tym tzw hotelu socjalnym ale na Brochowie. Kierowca nie powinien ich wpuszczać do autobusu ale wpuszcza ich bo ci z Mobilisa mają na wszystko wywalone. Kierowcy od MPK to krótko trzymają takich problemowych pasażerów a ci z Mobilisa przez to 4,5 pozwolili takim menelon z Brochowa z tego hotelu socjalnego przy Koreańskiej że mogą robić co chcą.
~Ciekawska2024-11-20 06:38:54 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tylko, że MPK ma obowiązkowy język polski, także bez zmiany tego warunku mało kto ich zasili od podwykonawców ;) ale już czekam bardzo na zmianę 148 czy 107, autobusy podwykonawców są już bardzo niesprawne co chwilę jakiś zatarty silnik, problemy z GPS, że w aplikacji nie sprawdzisz, czy grat dojedzie itp.
~JanuszKlucznik2024-11-20 07:48:54 z adresu IP: (2a00:f41:3857:96d0:fcfa:x:x:x)
Bzdura, zatrudniają ukrow którzy nic nie ponimaju...
~Emma2024-11-20 07:17:49 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Ja czekam na 114 bo to podobnie jak 107 i 148 również Mobilis. Autobusy od nich to dramat szczególnie te wyjące Isuzu.
~Komasz Tozak2024-11-20 05:40:11 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To teraz podwykonawcy, a szczególnie mobilis u którego wszystkie brygady wyjeżdżają i obsluga jest na przyzwoitym poziomie powinni wypiąć się na MPK i zostawić ich z ręką w nocniku. Kierowcy gdyby chcieli, to by już odeszli do MPK więc nie rozumiem skąd ta pewność, że "MPK przejmie kierowców" którzy nie chcą tam pracować. Pomysł, że przyjdą, bo nie będą mieli alternatywy uważam za zbyt prostolinijny i kompletnie przeszacowany. Organizacyjnie MPK nie jest w stanie unieść tego co nieubłaganie się zbliża, a więc zapaść komunikacji autobusowej we Wrocławiu. Są na etapie podejmowania decyzji, która już dawno powinna zostać podjęta. Dalej nie wiadomo co z zadaniem I, które daimler oszacował na prawie 30mln więcej niż zakłada budżet. Oczywiście ma to związek z polityką, po prostu osoby decyzyjne by się nie narażać nie podejmują praktycznie żadnych decyzji, w szczególności tych PR-owo niekorzystnych, lecz koniecznych dla funkcjonowania komunikacji autobusowej we Wrocławiu. Rok 2025 będzie rokiem bardzo ciężkim dla pasażerów komunikacji autobusowej we Wrocławiu.
~Gieroje z Brochowa 2024-11-20 08:08:47 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Taka bogata i oświecona, a podróżuje z plebsem zamiast choćby zamówić taxi albo kupić sobie auto.
~Paulina 2024-11-20 08:06:18 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
No co ty nie powiesz?! Mieszkam w willi na Bieńkowicach od lat i zapewniam, że żadnego kredytu nie spłacam. Skończyłam studia i oczekuję, że na linii 114 będą jeździć pojazdy komfortowe, a Isuzu to zaprzeczenie komfortu jeżeli chodzi o jazdę. Przecież te autobusy Isuzu jeżdżą tylko jako pojazdy miejskie we Wrocławiu, bo inne miasta gdzie Mobilis obsługuje linie nie dałyby sobie wciśnąć takich szrotów.
~Bieńkowice menelice2024-11-20 07:55:38 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dość ma jedna stara prukwa z bieńkowic co myśli, że jak się zakredytowała pod korek dla gównianego domku to będą się jej kłaniać w pas, że w ogóle jaśnie prukwisko zaszczyciło plebs swoim jestestwem.
~Karolina 2024-11-20 07:37:47 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
A niech się wypną ludzie mają już dość mobilis i tych ich złomów isuzu. W ogóle to wstyd dla Wrocławia, że taki złom jak isuzu jeździ po ulicach Wrocławia. Mobilis wcisnął wrocławianom autobusy budżetowe isuzu z najniższej półki cenowej. Pasażerowie nie chcą już mobilisa więc dobrze że zniknie z Wrocławia. Wątpie też ten złom isuzu wciśnie do jakiś innych miast na linie i pewnie je albo sprzedadza niemal za friko albo zezłomują.
~Podpowiadacz2024-11-20 01:07:59 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Mobilisowi jako pierwszemu podwykonawcy kończy się umowa więc uważam, że z tym podwykonawcą MPK powinno się pożegnać już za 3 miesiące. Mobilis to ten mniejszy podwykonawca który w zdecydowanej większości obsługuje linie autobusami typu solo, których akurat MPK ma na tyle w nadmiarze, że bez problemu będzie miała pokrycie żeby zastąpić większość linii Mobilisa. Natomiast linie 148 którą Mobilis obsługuje przegubowcami może jeszcze np na rok czy 10 miesięcy zostawić Mobilisowi do momentu pojawienia się tych 100 nowych autobusów. Może też spróbować odkupić te przegubowe mercedesy od Mobilisa. Gorszy problem będzie z Michalczewskim bo ten podwykonawca odwrotnie do Mobilisu obsługuje większość linii autobusami przegubowymi a takich w MPK jest deficyt. Dlatego tutaj może umowę przedłużyć o pół roku do końca roku 2025 lub zaproponować, że za za bezcen odkupią od Michalczewskiego te Many które będą jeździć aż do momentu dostarczenia tych nowych 100 autobusów z dzierżawy. I jeszcze inna opcja to zakup używanych pojazdów od innych państw europejskich z tej puli pieniędzy z której miały być dzierżawiona ta druga setka autobusów MPK i jeszcze by pewnie dużo z tej kasy zostało. Kierowcy się znajdą jeżeli MPK zaproponuje lepsze zarobki kierowcom. No i podejrzewam, że jakieś 2/3 albo i więcej kierowców podwykonawców i tak ostatecznie przejdzie do MPK.
~Obcy2024-11-19 21:54:44 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To w końcu chcesz, żeby kierowcy przeszli z Mobilisa, czy ich krytykujesz? Pomyśl. Czemu teraz nie pracują w MPK? Przecież spółka ciągle szuka kierowców. Kłosok nie zastąpi, bo obecne MPK chce wszystko jeździć same. Tylko przetarg nie pyknął i zostaną bez taboru. Na miejscu podwykonawców wypiąłbym się na nich i nie przedłużył żadnego kontraktu za to jak ich teraz oczerniają.
~Kacper2024-11-20 01:15:39 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Pomyśl przedłużenie kontraktu podwykowcom to też duża kasa, a jak poczują że MPK jest w podbramkowej sytuacji to mogą wtedy jeszcze więcej zaśpiewać za przedłużenie kontraktów. Czy nie lepiej szukać jakiś używanych kilkuletnich autobusów np od Niemców, Holendrów czy Włochów, które można by tanio kupić a pojeżdżą jeszcze nawet 8-10 a w międzyczasie MPK stopniowo i tak będzie wymieniać tabor na zeroemisyjny więc używane pojazdy które pojeżdżą 8-10 lat wystarczą na taki okres.
~Psażer 2024-11-19 21:46:16 z adresu IP: (2a00:f41:7024:6a28:fd30:x:x:x)
Czas zakończyć współpracę z Michalczewskim. Coróż jakieś problemy awarie autobusów itp. Stoisz czekasz i nie możesz się doczekać. Linia 133 to jest jakieś nie porozumienie
~Izka2024-11-20 01:17:35 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Czas zakończyć z końcem lutego umowę z Mobilis bo od tego wycia ich silników w tych okropnych Isuzu nabawiłam się bólów głowy.
~PASAŻEROWIE 1142024-11-19 21:33:29 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
MY PASAŻEROWIE LINII 114 KTÓRA OBSŁUGIWANA JEST PODWYKONAWCĘ MOBILIS NIE CHCEMY JUŻ DŁUŻEJ MOBILISA I ICH AUTOBUSÓW TYCH GRATÓW Z NAJNIŻSZEJ PÓŁKI ISUZU. JAZDA TYMI POJAZDAMI TO KOSZMAR NIE DOŚĆ ŻE SILNIK W NICH RYCZY JAK SYRENA ALARMOWA OD CZEGO PUCHNĄ I GŁOWA BOLI TO JESZCZE PODCZAS JAZDY WSZYSTKO W NICH SIĘ TRZĘSIE I TELEPIE JAK Q JAKIŚ 20 LETNICH AUTOBUSACH A MAJĄ ONE NIESPEŁNA 5 LAT. MPK NIECH ZABIERZE LINIE MOBILISA DO SIEBIE LUB PODZIELI JE POMIĘDZY INNYCH PODWYKONAWCÓW CZYLI DLA I KŁOSOKA KTÓRYCH UMOWY OBOWIĄZUJĄ JESZCZE PRZEZ KILKA LAT. TO JEST BARDZIEJ SENSOWNE. ZRESZTĄ MPK MOŻE ODKUPIĆ OD MOBILISA TE PRZEGUBOWE MERCEDESY CONECTO A KRÓTKICH MA W ZAPASIE WYSTSRCZAJĄCO ŻEBY PRZEJĄĆ LINIE 114 I 107. KIEROWCY PRZEJDĄ Z MOBILISA BO PRZECIEŻ GDZIEŚ BĘDĄ CHCIELI PRACOWAĆ. PONADTO NA RAZIE MPK MOŻE KUPIĆ ZA GROSZE JAKIEŚ WOZY UŻYWANE TAK JAK TO ROBI LEGNICA CZY INNE MIASTA A TAKIE POJAZDY MOGĄ KUPIĆ TANIO ZA GROSZE. TROCHĘ KREATYWNOŚCI. NATOMIAST PRZEDŁUŻANIA UMOWY PODWYKONAWCY JEST BEZ SENSU. A MOBILIS TO DRAMAT NIE TYLKO JEŻELI CHODZI O ICH ISUZU ALE KIEROWCY TEŻ POZOSTAWIAJĄ WIELE DO ŻYCZENIA JEŻELI CHODZI O JAZDĘ I NIE TYLKO.
~Bieńkowiczanka2024-11-20 07:41:31 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Do Menelica z Bieńkowic No popatrz mieszkam na Bieńkowicach już tyle lat, ale nigdy jakoś żadnego menela czy menelki tam nie widziałam. Pisząc o menelach z Bieńkowic to tak jakbyś pisała bajeczkę o mchu i paproci.
~Menelica z bieńkowic2024-11-20 05:56:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Odważnie jest się wypowiadać w imieniu zaszczanych meneli jakich większość stanowi przekrój pasażerów 114. W dniu w którym, MPK przejmie 114 w mobilisie będą strzelać korki od szampana. Szkoda jedynie sprzątaczek, bo być może już nie będzie potrzeba kilku, a może jedynie dwie, bo nie trzeba będzie sprzątać autobusów z moczu i g**na po każdym zjeździe ze 114.
~Mpk2024-11-20 03:49:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To proszę się przejechać linią 800 do 820 mysli pani że mają lepsze autobusy i proszę zobaczyć na kierowców którzy siedzą na telefonach palą papierosy w czasie jazdy omijają stałe przystanki a o przystankach na życzenie już lepiej nie wspominać zobaczymy i wtedy porozmawiamy.
~Tom2024-11-19 20:16:46 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Z MPK uciekają kierowcy do podwykonawców bo są to już emeryci, lub w wieku przed emerytalnym (to ok.70 %) takich kierowców. Panowie z brzuchami że ledwie wychodzą za kierownicy autobusu , są na różnych umowach bo na stan zdrowia w mpk lekarz by ich nie przepuścił a tu prywatnie pójdą wpłata i lekarz przepuszcza. Strach z takimi kierowcami jeździć, niby wszyscy o tym wiedzą ale temat zamiatany pod dywan bo kierowców brak. Strach.
~Obcy2024-11-19 21:57:48 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To informacja ważna dla tych, których optymizm ponosi, że wszyscy od podwykonawców zasilą mpk.
~Norbert292024-11-19 21:38:25 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Dokładnie tak jeden kierowca od Mobilisa to dziadek wyglądający na 80 lat. Nawet jeżeli ma mniej bo staro wygląda to na pewno jest już po 70-tce. A jeszcze ten złom ISUZU od Mobilisa to prawdziwy koszmar. Nie mówiąc już o tym że na 114 w godzinach szczytu powinny jeździć pojazdy przegubowe a nie krótkie że tak jak dzisiaj w 114 ludzie stali ściśnięci w drzwiach. To chore.
~Kierowca były 2024-11-19 11:33:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Który to już dyrektor w Michalczewski?
~Artur Adamski2024-11-19 08:29:59 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Wrocław ma komunikację miejską o parę rzędów gorszą niż np. Warszawa. Nawet, jeśli nie uwzględniać tego, że stolica ma metro. Co prawda jakiś czas temu po stolicy jeżdziły autobusy w stanie gorszym od wrocławskich, ale częstotliwość kursowania, ilość linii (możliwość dojazdu do różnych zakątków), punktualność, zatłoczenie (w stolicy o wiele mniejsze) - pod każdym względem o wiele wiele tam jest lepiej. A może być we Wrocławiu jeszcze gorzej??! DRAMAT!!
~pasażer2024-11-19 13:58:35 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jakoś nie zauważyłem żeby było aż tak źle z wrocławską komunikacją, chyba dawno nie jeździł Pan po Warszawie. Zawsze można się tam przeprowadzić, albo najlepiej od razu do Moskwy, metro mają ponoć bardzo sprawne.
~Pasażer2024-11-19 08:29:25 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Ciekawe, skąd MPK wzięłoby tylu kierowców?
~Edyta2024-11-19 22:50:23 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Przejdą w większości od Michalczewskiego i Mobilis.
~Wesoly 2024-11-19 19:18:07 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Już nie będą pracownicy uciekać do innych firm. Proste.
~pasażer 2024-11-19 13:59:45 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A myślisz, że Michalczewski sprowadza kierowców z Radomia? Polecam włączyć myślenie
~mra2024-11-19 13:59:03 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
A ci, którzy nie będą już jeździć dla Michalczewskiego i Mobilisa wyparują z rynku?