Nowy tramwaj na Klecinę bliżej realizacji. Miasto proponuje dwie możliwe trasy
W listopadzie Wrocławskie Inwestycje ogłoszą przetarg na zaprojektowanie nowej trasy tramwajowej prowadzącej na "Klecinę". Projektanci przyjrzą się dwóm wariantom trasy, która ma zakończyć się przy ul. Kupieckiej. Pierwszy z nich biegnie wzdłuż rezerwy terenowej przy ul. Krzyckiej od ul. Przyjaźni, a drugi omija zabudowaną część Kleciny, prowadząc bliżej rzeki Ślęzy od pętli "Klecina", mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:
- Projektant będzie musiał przeanalizować pod różnymi aspektami społecznym, przyrodniczym, ekonomicznym, komunikacyjnym te warianty, a następnie wybrany zostanie jeden wariant i dla tego jednego wariantu przygotowywana będzie koncepcja, a następnie projekt.
Szacowana długość trasy w zależności od wybranego wariantu to od 2 do 2,2 km. Większość zapytanych mieszkańców nie zwraca uwagi na wariant, a na to, że w końcu powstanie przedłużenie do Oporowa:
- To ja myślę, że to jest bardzo dobry pomysł, nawet nie tylko dobry. Bo jeżeli chodzi o połączenia tramwajowe, no to sam pan widzi, siódemka i siedemnastka co nas do centrum gdzieś tam prowadzi, a tak poza tym, no tylko te autobusy.
- Dla ludzi wygodniej będzie, tak mi się wydaje. Ja akurat nie w tamtym kierunku, ale na pewno.
Trasa ma być dostosowana do potrzeb mieszkańców, a także rozbudowane zostanie torowisko z jednego do dwóch torów na ul. Przyjaźni. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w 2027 roku, a tramwaje ruszą najwcześniej w 2028 roku.
Jesteśmy blisko Waszych spraw: Składowiska odpadów nie będzie. Mieszkańcy Starego Julianowa wygrali bitwę
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.