Jak dobrać gadżety reklamowe odpowiednie do Twojej branży? Poznaj 5 najważniejszych czynników
1. Specyfika branży
Dostosuj gadżety reklamowe do specyfiki swojej branży. Dostarczasz produkty lub usługi dla gastronomii? Przygotuj dla swoich klientów promocyjne deski do krojenia, noże czy zestawy akcesoriów. Działasz w branży finansowej? Zainwestuj w biurowe gadżety z logo jak długopisy, notesy czy kalendarze. W przypadku branży technicznej dobrym wyborem będą zestawy narzędzi, kluczy czy wielofunkcyjne scyzoryki. Jeśli prowadzisz biznes w sektorze sportu i rekreacji, to postaw na odzież (koszulki, softshelle) oraz akcesoria (bidony, saszetki, plecaki).
2. Charakter firmy
Wybierz gadżety reklamowe spójne z profilem działalności Twojej firmy. Prowadzisz biuro turystyczne? Zainwestuj w wagi do bagażu, kosmetyczki, torby podróżne, okulary przeciwsłoneczne czy etui na dokumenty. To gadżety reklamowe bezpośrednio związane z realizowanymi przez Ciebie usługami. Jeśli oferujesz przewozy międzynarodowe, to idealnym upominkiem tożsamym z Twoją działalnością będą poduszki podróżne. A może prowadzisz salon kosmetyczny? Zainwestuj w lusterka, pilniki czy szczotki do włosów.
3. Przesłanie marki
Gadżety z logo powinny być tożsame ze strategią komunikacji firmy. Jakie jest przesłanie Twojej marki? Jeżeli dostarczasz sprzęt IT, to z pewnością promujesz innowacyjne rozwiązania. I takie gadżety z nadrukiem powinieneś uwzględnić w działaniach marketingowych. Dobrym przykładem są bezprzewodowe ładowarki indukcyjne oraz nowoczesne nośniki danych. A co jeśli Twoja marka promuje proekologiczne postawy? Wybierz zatem gadżety reklamowe wykonane z naturalnych surowców. Mogą to być podkładki bambusowe, bawełniane torby czy korkowe długopisy. Jeśli Twoja marka jest wierna tradycyjnym wzorcom, to postaw na klasyczne gadżety reklamowe jak kalendarze w formie notesu, wizytowniki czy eleganckie pióra wieczne.
4. Potrzeby odbiorców
Gadżety z nadrukiem mają być nie tylko efektowne, ale także praktyczne. Dlatego powinny odpowiadać na potrzeby konkretnej grupy odbiorców. Pamiętaj, że gadżety reklamowe możesz wręczyć nie tylko potencjalnym czy obecnym klientom, ale także pracownikom i partnerom biznesowym. Najlepiej pokazać to na konkretnym przykładzie. Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z artykułami biurowymi. Dla swoich pracowników z biura obsługi klienta przygotujesz podkładki pod mysz z podpórką na nadgarstek, bezprzewodowe słuchawki lub piłeczki antystresowe. Klientom możesz wręczyć notesy reklamowe, breloki na klucze czy kubki do kawy. Dla kontrahentów przygotuj eleganckie zestawy piśmiennicze, kalendarze w eleganckiej oprawie czy skórzane aktówki. Zaspokajaj potrzeby odbiorców, ułatwiaj codzienne funkcjonowanie i jednocześnie eksponuj markę poprzez gadżety z logo.
5. Cele marketingowe
Wszystkie cele marketingowe sprowadzają się do sprzedaży. Zanim jednak dojdzie do finalizacji transakcji, czeka Cię długa droga. Jej kolejne etapy to budowanie rozpoznawalności, zdobywanie zaufania, zacieśnianie więzi z odbiorcami i kształtowanie wizerunku profesjonalisty w branży. Na różnych etapach Twoich działań potrzebne Ci będą dopasowane gadżety reklamowe. Chcesz dać się zauważyć podczas dużego eventu? Zainwestuj w baloniki i chorągiewki reklamowe. Planujesz zaistnień podczas wydarzeń sportowych? Zamów czapeczki i koszulki reklamowe z logo. Wybierz praktyczne gadżety z nadrukiem, jeśli chcesz zbudować pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
Wiesz już, jakie czynniki uwzględnić przy wyborze gadżetów reklamowych. Odnieś je teraz do swojej branży, profilu firmy, komunikacji marki, potrzeb odbiorców i celów marketingowych. Z pewnością łatwiej Ci będzie określić, które gadżety z nadrukiem najlepiej wypełnią założone przez ciebie funkcje.
Wysokiej jakości gadżety reklamowe znajdziesz na stronie: https://promoshop.pl/