Wagony znają od podszewki. Teraz grozi im utrata pracy

Bartosz Szarafin, GN | Utworzono: 2024-09-05 17:43 | Zmodyfikowano: 2024-09-05 17:44
Wagony znają od podszewki. Teraz grozi im utrata pracy - fot. RW
fot. RW

Ponad sto osób może stracić pracę w wyniku restrukturyzacji PKP Cargotabor w Jaworzynie Śląskiej. Zakład remontujący wagony należy do spółki zależnej od PKP Cargo, które w ostatnich miesiącach przechodzi poważny kryzys.

Mieszkańcy Jaworzyny z niepokojem patrzą na rozwój zdarzeń. Zaledwie kilka miesięcy temu ponad 200 osób straciło tam pracę w fabryce porcelany. Niektórzy z nich odnaleźli zatrudnienie w kolejowej spółce. Teraz obawiają się powtórzenia czarnego scenariusza. W Jaworzynie Śląskiej był Bartosz Szarafin:

00:00
00:00

Ostateczne decyzje wciąż nie zapadły. W toku są 20-dniowe konsultacje ze związkami. Rozmowy toczą się w centrali w Warszawie. Kolejne spotkanie zaplanowano na 10 września.

Dla pracowników sekcji w Jaworzynie Śląskiej utrata pracy będzie ogromnym ciosem. W ostatnich latach do firmy dołączyło też kilka osób, które straciły pracę w Zakładach Porcelany Stołowej. To właśnie przez pryzmat sąsiedniej restrukturyzacji z niepokojem obserwują sytuację w PKP Cargotabor. Nawet jeśli dojdzie do przejęcia zakładu przez prywatną firmę - kolejarze stracą charakterystyczne dla kolei świadczenia, na które pracowali całe życie.

Przedstawiciele firmy nie mogą udzielać informacji mediom. Dlatego o komentarz zwróciliśmy się do biura prasowego spółki. Gdy tylko go otrzymamy - wrócimy do sprawy.

 


Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wagony znają od podszewki2024-09-09 01:37:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
a teraz w trybie ekspresowym poznają jak działa rynek i jakie są skutki politycznego zarządzania spółką. Przy okazji niech pozdrowią "prezydentów" swoich związków, którzy zasiadali przez ostatnie lata w Radzie Nadzorczej spółki.
~Artur Adamski2024-09-08 16:46:59 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
PKP Cargo zwalnia a Deusche Bahn zatrudnia, bo ma przejąć polskie firmy kolejowe. I niech nie robią ludziom g...a z mózgu ględzący o "zadłużeniu". Gdyby Deutsche Bahn działało wg rachunku ekonomicznego to nie istniałoby już od kilkudziesięciu lat. Niemieckie koleje zawsze były, zawze są i zawsze będą na straszliwie wręcz ogromnym deficycie. A rząd RFN dotuje je ZAWSZE. I zawsze mając gdzieś wszelkie unijne zakazy. Bo tam się uważa, że koleje i wszystko, co po torach jeżdzi to STATEGICZNY KRWIOBIEG PAŃSTWA i jego gospodarki. Dlatego w wielu landach jeżdżą pociągi puste niemal, ale nikt nigdy tam niczego nie likwiduje. Bo być może za rok, za dwa - będą te linie kolejowe potrzebne. Bo może być jakiś kryzys, wybuchnąć wojna, bo może zabraknąć paliwa do samochodów (po to konserwuje się trzynane w hangarach setki parowozów - na wszelki wypadek). W RFN - niczego takiego NIGDY się nie likwiduje, nie sprzedaje, nie "urynkawia". Koleje są tam państwowe a niczego, co państwowe, nie likwiduje sięnigdy. Likwiduje się w Polsce - robią to likwidatorzy Polski wynajęci przez niemieckie władze.
~Zbi2024-09-07 07:22:08 z adresu IP: (95.50.xxx.xxx)
Co niektórzy piszących są smieszni, Pis zasłużył Przedsiębiorstwa ( im premie, oraca w radach nadzorczych , sie nalezalo ) a teraz to wina Tuska. W 2026 roku mozna przypisywac wine Tuskowi.
~Kolej2024-09-06 21:52:38 z adresu IP: (143.58.xxx.xxx)
Chcieli Polacy mieć Tuska to teraz mają , zapomniało się rządy Tuska ? To teraz wam się przypomni tylko że to będzie jeszcze gorsza opcja niż wcześniej. Importerów będziecie mieć kilka milionów a macie już Ukraińców, teraz zapierniczać na nich wszystkich . PŁAĆ I PŁACZ . LOL podatki do góry , mieszkania i domy dla importerów, darmowe leczenie , transport , żywność itd. to koszt jest ogromny . W UK koszt roczny utrzymania importera to 2 miliony funtów ,Polacy będą płacić tyle co w UE . Brawo barany
~@Kolej2024-09-09 01:31:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
w latach 2016-2020 wartość PKP Cargo spadła o 90%. Wtedy rządził Tusk ??
~Kolej2024-09-06 21:44:44 z adresu IP: (143.58.xxx.xxx)
Zwolnienia za zwolnieniami w PL . Uśmiechamy się Polacy
~Michał2024-09-06 17:15:11 z adresu IP: (2a00:f41:70fe:dba:2854:x:x:x)
A czy wszystkie wagony musiały jechać po węgiel. Wiecie co stało do naprawy, wystarczyło przedłużyć rewizje o trzy miesiące i kolejny pociąg by się znalazł. Jeden obrut pociągu to trzy dni.
~Cargo2024-09-06 12:29:54 z adresu IP: (193.19.xxx.xxx)
Czyli 60% na obecną władze?
~Kto wykończył Cargo?2024-09-05 19:54:28 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Proszę iść protestować na ul. Nowogrodzką w Warszawie. PS Tak dla informacji - w wyborach 15 X 2023 r. prawie 40% mieszkańców gminy Jaworzyna Śląska głosowało na PiS.
~@Itak2024-09-09 01:33:13 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
PKP Cargo to spółka prawa handlowego. Czy jak w normalnych warunkach rynkowych upada inna spółka, to ktoś się tym przejmuje? Jak się nie potrafi zarządzać spółką, to potem takie tego mamy skutki. Z pretensjami to na Nowogrodzką i Żoliborz.
~Itak2024-09-05 21:33:23 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nie ma co teraz szukać kto do tego doprowadził PIS czy PO. Szkoda ,że teraz nikt nie myśli o pracownikach dla których jest to dramat, a są to wyborcy i jednych i drugich