Remont ul. Pułaskiego coraz bliżej

Mateusz Florczyk, BT | Utworzono: 2024-08-25 09:21 | Zmodyfikowano: 2024-08-25 09:23
Remont ul. Pułaskiego coraz bliżej - fot. Wrocławskie Inwestycje
fot. Wrocławskie Inwestycje

Prace nad projektem właśnie się rozpoczęły i będą kosztować 1,9 mln zł, z czego większość pokryje gmina Wrocław. "Projektant w ramach zadania będzie musiał wpisać w przekrój ulicy wszystkie niezbędne elementy infrastruktury transportowej dzisiejszego Wrocławia, ale nie tylko, ponieważ przebudujemy także wszystkie sieci podziemne w tym miejscu. Będziemy mieli do wymiany kilkadziesiąt kilometrów kabli - jest to gigantyczne zadanie" - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Projekt będzie gotowy w sierpniu 2025 r., a prace terenowe mogą rozpocząć się najwcześniej pod koniec 2025 lub na początku 2026 r.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~sata2024-08-25 14:01:52 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Śródmiejska Trasa Południowa - Zaczynałaby się na pl. Strzegomskim i biegła przez ul. Szpitalną, Zaporoską, Szczęśliwą, Radosną, Dyrekcyjną, Pułaskiego aż do pl. Społecznego, ale kamienica, która miała być rozebrana dla drugiego pasa ruch pozostaje i plany nie do realizacji
~sata2024-08-25 13:59:30 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Warta trzy miliardy złotych Śródmiejska Trasa Południowa to na razie pieśń przyszłości. Miałaby prowadzić estakadą nad torami dworca Świebodzkiego, następnie Zaporoską do okolic Sky Tower. Stamtąd tunelem i nową drogą do obecnej ul. Dyrekcyjnej, Pułaskiego, aż do pl. Społecznego, który miałby być kompletnie przebudowany. Zniknąć miały estakady, samochody miały zostać skierowane pod ziemię. Zwana też Aleją Południową inwestycja na razie pozostaje wymysłem. Wyremontowano fragment ul. Pułaskiego, a w ramach budowy galerii w miejscu dworca PKP zostanie przebudowana Dyrekcyjna, ale to na razie wszystko. Terminów na realizację całości i deklaracji, że powstanie – brak. Gdybyśmy w nieokreślonej przyszłości zechcieli tą trasą pojechać dalej, ul. Kromera lub al. Brücknera w okolice CH Korona, moglibyśmy dostać się na Łącznik Pawłowicki. Nim z kolej dojechalibyśmy w okolice miejsca, gdzie droga S8 Wrocław – Warszawa dobiega do Łącznika Długołęka. Ułatwiłoby to znacznie zadanie tym, którzy chcieliby się dostać do Warszawy, a nierzadko na ekspresową "ósemkę" zjeżdżają dopiero na obwodnicy Oleśnicy.
~Gość2024-08-25 17:45:17 z adresu IP: (2a00:f41:702c:e77c:89f2:x:x:x)
Zapomnij o jakiejś dwupasowej trasie, już przy samym pl.Strzegomskim zrobiono za wąski wiadukt po którym jeżdżą tramwaje na drogę jednopasową. Przejście do Tęczowej i Zaporoskiej łatwiej wykonać w wykopie niż budować bardzo wysoki wiadukt. O wiele bardziej krytyczne jest dokończenie obwodnicy śródmiejskiej i spięcie od północy Żmigrodzkiej z Koroną , a od południa Alei Wielkiej Wyspy z Koroną poprzez nową przeprawę. Poza tym autor tej informacji nie odróżnia pojęć remont i przebudowa- ta zapowiedź nie jest remontem.