Koniec bezkarności motocyklistów, którzy rozjeżdżali lasy w Karkonoszach

GN | Utworzono: 2024-08-13 09:27 | Zmodyfikowano: 2024-08-13 09:29
Koniec bezkarności motocyklistów, którzy rozjeżdżali lasy w Karkonoszach - fot. użyczone
fot. użyczone

Straż leśna z nadleśnictwa Śnieżka zatrzymała grupę terenowych motocyklistów, którzy rozjeżdżali stoki Lasockiego Grzbietu w Karkonoszach. Jak mówi komendant straży, Mateusz Grębowicz, zatrzymani to mieszkańcy Wielkopolski, którzy przyjechali w zorganizowanej grupie, na nielegalnie wytyczone dla nich trasy. Tymczasem ministerstwo klimatu zwróciło się do dyrektora generalnego Lasów Państwowych o rezygnację z pouczeń i karanie grzywnami, a do ministerstwa sprawiedliwości o zwiększenie kar z kilkuset do kilku tysięcy złotych,a dla recydywistów również konfiskatę sprzętu.

"To dobry kierunek" - mówi komendant Grębowicz. "Obecne grzywny w mojej ocenie i nie tylko mojej, osoby która się tym na co dzień zajmuje, to są po prostu rażąco niskie i one nie odstraszają. Jeśli tego nie będzie to nie dojdziemy do do sytuacji w której będzie ta nasza praca przynosiła taki wymierny skuteczny efekt."

Motocykliści jeżdżą po nielegalnie wytyczonych trasach, w zorganizowanych grupach a sypiają w ośrodkach turystycznych, które się w ich obsłudze wyspecjalizowały. Sami motocykliści twierdzą, że nie mają gdzie jeździć, a ich próby organizacji legalnych torów terenowych spotykają się z protestami mieszkańców. To właśnie mieszkańcy regionu stali się ich przeciwnikami i zgłaszają służbom próby wjeżdżania do lasu, co zaczęło przynosić efekty.

"To jest problem. Raz, że powodują zagrożenie dla osób, które spacerują, chodzą po tym lesie, a poza tym hałasują. Ryczy się tymi silnikami. Przecież w tym lesie żyją zwierzęta" - mówią nam mieszkańcy.

Posłuchaj materiału:

00:00
00:00

 

 

Zdjęcia
Koniec bezkarności motocyklistów, którzy rozjeżdżali lasy w Karkonoszach - 4

Komentarze (40)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Legalna 2024-08-19 11:32:07 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:5916:x:x:x)
A czołgi sobie nadal będą lasy rozjeżdżać? Przez te motory są utrzymane ścieżki w lasach. A co z kleszczami?
~Enduro Świr2024-08-17 00:10:03 z adresu IP: (2a02:a314:8639:d80:d879:x:x:x)
Głupie gadanie ze crossy tak strasznie niszczą las ja proponuję wziąć się za maszyny leśne typu harwestery,forwardery,LKT,oni niby nie robią pobojowiska z drogi leśnej?Każda droga leśna jest zrytaa i oni niby zostawiają porządek tak? Hahaha bardzo śmieszne bo w lesie jest ku**a syf po maszynach,człowiek który robi piłą ręcznie zostawia większy porządek niż ta maszyna ,,ekologicznaaa”,crossy owszem hałasują ale nie robią takiego burdelu jak te maszyny,oni powinni sprzątać po sobie równać te pobojowiska
~Petycja 2024-08-19 11:32:41 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:5916:x:x:x)
Czas zlikwidować taki zakaz.
~Pawelenduro2024-08-15 22:05:45 z adresu IP: (37.225.xxx.xxx)
Dobrze ze mam prywatny las :D a część którą udostępniłem pod żółty szlak na hale krupowa i dalej na police od przyszłego roku nie udostepnie. Dziękuję do widzenia nie w moim lesie.
~Tomasz2024-08-15 10:33:32 z adresu IP: (2a00:f41:b0f4:8241:b0c5:x:x:x)
LP to mafia!!! Stop wyrzynanie lasów
~Tom2024-08-15 10:32:11 z adresu IP: (2a00:f41:b0f4:8241:b0c5:x:x:x)
Niech się wezmą za wyrzynkę lasów!!! Ludziom wody brakuje! LP to mafia nie lubi jsk im się na ręce patrzy
~Offroad2024-08-14 15:16:45 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
BZDURY ekoterrorystów. Na tej samej zasadzie należy ścigać rowerzystów a zwłaszcza tych na rowerach elektrycznych i terenowych hulajnogach. Dewastują sciółke a baterie w szczególnych warunkach wybuchają. Ścigałbym również pieszych turystów bo rozdeptują ściółkę buciorami i oddychając pozostawiają ślad węglowy. Prawdziwymi szkodnikami są deweloperzy i mobbyści którzy rokrocznie karczują miliony km lasów polskich pod tzw inwestycje by Janusz mógł sobie kupić upragnione mieszkanie za kredyt na 50 lat
~Wlad2024-08-14 23:02:50 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Mylisz chłopie h,,,ja z ogórkiem.Pieszy nie wyje jak silnik Krossa ,a rowerzyści jeżdżą po szlakach a nie po terenie zielonym i .Ja i większość nas jedzie w góry się wyciszyć a nie wyszumiec
~Janko Muzykant 2024-08-14 16:34:57 z adresu IP: (91.238.xxx.xxx)
Twój poziom intelektu rozjechał chyba w dzieciństwie mały motorek Zgodzę się z Tobą tylko w sprawie prymitywów deweloperów
~Yaro2024-08-14 12:24:19 z adresu IP: (2a01:113f:6e2:af00:4196:x:x:x)
~Yaro2024-08-14 12:23:09 z adresu IP: (2a01:113f:6e2:af00:4196:x:x:x)
Nie można wprowadzić opłat za wjazd czy przejazd przez drogę leśna nie udostępnioną do ruchu drogowego ? Rejestracja quada czy motoru na dany dzień. Można by te pieniądze przeznaczyć na zapewnianie itd.
~Luzak2024-08-14 09:09:34 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Co do terenów chronionych to się zgodzę, zakaz niszczenia..Ale nikt nikomu nie wcisnie takiej bredni że cross czy quady robią większe szkody niż ten mega ciężki sprzęt który przy wycince dewastuje i ryje wszystko i to na ogromną skałę i to na dodatek jeszcze w okresie legowym...To jest masakra.
~Yaro2024-08-14 12:17:52 z adresu IP: (2a01:113f:6e2:af00:4196:x:x:x)
~Albatros 2024-08-14 08:47:28 z adresu IP: (2a00:f41:70ee:b399:ecd4:x:x:x)
To jest ciepłe pier#enie bo rowery elektryczne mogą jeździć tak? A mają od 0 pełny moment i niszczą bardziej las. Więc jak. Polaka zjedzmy mandatem parę tysięcy a obcemu jak spadnie z płotu na granicy to dajemy odszkodowanie. To jest chore...
~Speed2024-08-18 08:10:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Sam miałem codziennie za płotem cudownego crossowca, zresztą kiepskiego żużlowca Malitowskiego. Dramat, hałas całymi godzinami, przy zwracaniu uwagi agresja. Won z tą patologią. Szukacie wrażeń to znajdźcie sobie pracę wymagającą wysiłku fizycznego.
~Monik2024-08-14 08:17:12 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Dziwi mnie fakt że osoby takie są mega karane a jak osttanio weszłam do lasu gdzie przez 40 lat uczęszczałam ścieżka i to nie tylko ja zobaczyłam pobojowisko po ścinanych drzewach i ciężkim sprzęcie. Ścieżka która dreptali tubylcy jak i przyjezdni jest tragiczna nie da się przejść, dlaczego firmy re też nie są karane za niszczenie i pozostawienie po.sobie brudy oraz śmieci po śniadaniach.
~Yaro2024-08-14 12:19:02 z adresu IP: (2a01:113f:6e2:af00:4196:x:x:x)
Święta racja.
~Olo2024-08-14 07:33:11 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Odnośnie harwesterów to prawda niszczą lasy pod pretekstem " zdrowej wycinki" ale pozostałości po nich są opłakane. Odnośnie motocyklistów są tacy którzy nie pchają się tam gdzie spacerują ludzie i nie przeszkadzają, ale są tacy którzy chcą się pokazać że próbują jeździć i ci właśnie są problemem tak samo ludzie organizujący jazdy off road dla obcokrajowców. Co do hałasu piły spalinowe hałasują tak samo jak motocykle harwestery też jakoś nikt nie krzyczy że harwester jezdzi po lesie i po singiel tracku ale jak motocyklista przejedzie to już przestępca ,jak spacerowicz zostawi niedopalone ognisko i śmieci to nic się nie stało ale jak motocyklista przejedzie las to go zniszczył i zasmrodził ...... ze skrajności w skrajność, popatrzcie na siebie i dopiero oceniejcie innych
~Zdzicho2024-08-15 10:10:07 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Za miedzą, ,, wymienili,, mi las ,ścięli stare sosny ( smutny widok) i posadzili dęby i brzozy. Harewster położył spory kawał lasy w jeden dzień, nie było żadnych kolein. Potem i tak ciągnik wykonywał rowki pod nowe drzewa. Widziałem też idiotę na quadzie który jeździł po lesie , dodawał gazu kręcił i wyrywał mech oraz niszczył jagodziny. Jazda motocyklem daje podobny efekt, nie jadą powoli ale robią popisy możliwości co powoduje trwałe szkody i spory hałas ,, bardzo pożądany w lesie szczególnie pożądany w okresie lęgowym ptaków i przyjazny dla zwierząt "
~Kstr2024-08-14 11:30:47 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
W lesie ludzie m.in. pracują i z tej pracy żyją. A z przyjemności, które szkodzą, można i trzeba zrezygnować. A grzeszkami innych nie usprawiedliwiajmy swoich.
~Leśnik2024-08-13 19:33:34 z adresu IP: (2405:8100:8000:5ca1::x:x:x)
Gonić ich z lasów - brawo! Niech na torze, albo swojej matce na podwórku smrodzą i hałasują.
~Cross2024-08-14 12:57:28 z adresu IP: (2a00:f41:70f9:7114:0:x:x:x)
"Lasy państwowe-dobro narodu" kiedys taki napis widniał na nadleśnictwie. Więc każdy niech użytkuje jak chce:)
~ubu2024-08-13 14:55:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wiosną przeszedłem single track rowerowy Rudka? w pobliżu Stronia. ścieżki przeorane harvasterami przy zrywce na 30- 50cm głębokości kolein. Tam gdzie traktor nie dał rady na konia poganiali na stromiźnie by ciągnął bale. nie przeszkadza to? Myśliwi z terenówkami , imprezujący też nie przeszkadzają.. Jelenie zrobiły ankiete by strzelać z tłumikami, ale przeszła be echa :P Oczywiście , że PARK Krajobrazowy to nie Tor crossowy. Ale skoro da sie zrobić single rowerowe, trasy narciarskie TO czemu Poza terenem chronionym NIE udostępnić pod warunkami a może i opłatą jakiś tras? A wiecie ile śmieci , grilli niedopalanych jest w lesie przy jeziorach, zbiornikach? To nie zostawiają ludzie na motorach..
~asdf2024-08-13 12:44:27 z adresu IP: (158.169.xxx.xxx)
Brawo! w koncu sie za szalencow wezma!!! Niech jezdza na wyznaczonych torach!!!
~Janek2024-08-14 13:51:51 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Wyznaczonych torach to znaczy konkretnie gdzie?
~Nick2024-08-13 12:34:36 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
Brawo, w końcu ktoś sie tym zajął. Jednozwojowcy na crossach i quadach to plaga wszędzie, nie tylko w Karkonoszach.
~Puk, puk-pusto2024-08-13 11:34:03 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Janku, dokup sobie legalne fajerwerki i paralizatory i ruszaj w miasto, żeby realizować swoje chore fantazje, skoro w lesie zabraniają ci grasować.
~Dr Prozac 2024-08-13 10:44:27 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Kupię sobie crossa i będę miał pretensje że nie mam gdzie jeździć. Jak kupię broń to państwo ma mi zapewnić jakiegoś człowieka żebym mógł go zastrzelić?
~Janek2024-08-13 13:41:23 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Dr Prozac gdzie to jest to pełno miejsc. Z moich obserwacji więcej szkody robią w lasach śmieciący turyści wystarczy pójść na Trójgarb i odwiedzić te wszystkie wieże widkowe i zoabczyć co się tam dzieje. Uważam, że w XXI w LP powinny wyznaczać ścieżki dla motorów skoro są dla turystów,pieszych rowerzystów koni. Lepiej niech jeźdżą w miejscach gdzie się prowadzi wycinkę i tak ten las jest zniszczony niż wszędzie.
~Dr Prozac 2024-08-13 11:13:58 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Janek, jest pełno miejsc gdzie można legalnie jeździć. Ty używasz argumentu że państwo nie pozwala, oczywiście, nie pozwala rozjeżdżać lasów i płoszyć zwierząt. I tabletce i to nie jednej ty zapomniałeś.
~Janek2024-08-13 10:51:12 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Państwo pozwala ci kupić crossa a później mówi, że nie możesz jeździć - Dr Prozac weź tabletkę
~Janek2024-08-13 10:03:43 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ciekawe co się stanie jak ludzie przesiądą się na motory elektryczne, które nie wydają hałasu i są eko.
~Janek2024-08-13 10:01:50 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Sami motocykliści twierdzą, że nie mają gdzie jeździć, a ich próby organizacji legalnych torów terenowych spotykają się z protestami mieszkańców - w końcu ktoś napisał gdzie leży problem gdzie ci ludzie mają jeździć.
~Janek2024-08-14 13:54:01 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Jak kupię sobie kulę armatnią i aramtę zakoszę z jakiegoś zamku to Państwo ma mi zapewnić miejsce do strzelania z armaty?.. - amunicja/broń podlegać w tym kraju reglamentacji i możesz nią się tylko posługiwać na strzelnicy chyba że jesteś komendantem Policji
~miki2024-08-13 12:23:07 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
To skoro wiedzą że nie mają gdzie jeździć to po co kupuja motocykle ? Żeby świadomie łamać prawo i uprzykrzać świat ludziom i zwierzętom niszcząc przyrodę ? Jak kupię sobie kulę armatnią i aramtę zakoszę z jakiegoś zamku to Państwo ma mi zapewnić miejsce do strzelania z armaty?...
~Janek2024-08-13 10:00:10 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Widać nagonka trwa. Co do tzw. pouczeń przecież SL może odstąpić od ukarania i pójść na drogę sądową problem polega na tym, że trzeba udowodnić tą stratę w środowisku i ją policzyć. Bo jeśli mamy wycinkę w lesie to są prace leśna a las wygląda jeszcze gorzej niż po przejeździe. Dziwnym trafem zawszę takie deb... przyjeżdżają do nas z Wielkopolski
~Nick2024-08-13 12:37:13 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
Janek, gdzie mieszkasz? Podjadę moim biorącym olej civikiem z uszkodzonym tłumikiem i będę cały dzień "gazował" ci pod oknem. Ciekawe po jakim czasie zrozumiesz w czym problem.
~Zolo2024-08-13 09:34:13 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Kiedy wezmą się za motocyklistów na ulicach miasta z ryczącymi tłumikami i popisywaniem cyrkowej jazdy?
~Mike2024-08-13 12:23:14 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Zolonja już się wziąłem za nich. Jednego na rynku nagrywałem i pogoniłem. Przyjeżdżał na oławskich blachach w niedzielę o 22 jeździć po uliczkach i hałasować. Od roku nie wrócił. Drugiego nagrałem i chciałem zatrzymać, u iekał przede mną, już się nie pojawia. Kierowców też nagrywam. Jeździ taki patafian zielonym Mustangiem D1 HULK i ryczy wydechem. Już ma bogatą kartotekę w internecie. Też go sobie "wypożyczę".
~Mieszczuch2024-08-13 10:21:37 z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Na nich też przyjdzie kolej.