Pociągi wrócą do Kowar. DSDiK wybrało wykonawcę remontu
Jak informuje rzecznik prasowy UMWD - Michał Nowakowski, wykonawca będzie miał 9 miesięcy na wykonanie prac rewitalizacyjnych. „Na dystansie około 4km zostanie ułożone całkowicie nowe torowisko, umocnione podłoże, wykonane zostaną zadania związane z odwodnieniem, budowa przystanków w Kostrzycy wraz z małą infrastrukturą".
Pełną funkcjonalność ta linia kolejowa zyska jednak dopiero po remoncie następnego odcinka – z Kowar do Kamiennej Góry, co pozwoli na przywrócenie pociągów trasą przez Ogorzelec.
To jednak będzie bardziej skomplikowane i droższe przedsięwzięcie, bo obejmie również remont tunelu pod Przełączą Kowarską.
Remont linii z Mysłakowic do Kowar jest realizowany w ramach środków unijnych, a odcinek do Kamiennej Góry będzie finansowany z KPO.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.