W centrum Wrocławia będzie mniej aut kurierskich

Mateusz Florczyk, MC | Utworzono: 2024-07-17 17:07 | Zmodyfikowano: 2024-07-17 17:08
W centrum Wrocławia będzie mniej aut kurierskich  - fot. Mateusz Florczyk
fot. Mateusz Florczyk

Grupa robocza pracuje teraz nad Mikrohubem Wrocław w parkingu NFM, gdzie towary będą przeładowywane z samochodów na rowery cargo i pojazdy elektryczne. Dzięki temu spalinowe auta nie będą wjeżdżać do centrum, a dostawy staną się bardziej ekologiczne i niskoemisyjne. 

"Ten projekt tak naprawdę się toczy. Jesteśmy już bardzo zaawansowani i mamy nadzieję, że pierwszy rower po przeładunku wyjedzie z parkingu jeszcze w tym roku. Będzie on zorganizowany w pewnej przestrzeni wydzielonej na potrzeby tego mikrohuba" - mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności. 

Wrocław będzie testował takie rozwiązanie jako pierwsze miasto w Polsce

Do tej inicjatywy udało się zaprosić 7 największych firm kurierskich w kraju, które zadeklarowały chęć korzystania z mikrohuba. To pierwszy taki projekt w Polsce. "Dzięki temu rozwiązaniu kurierzy będą mogli dostarczać towary przez cały dzień, pozostając niemal niezauważalni dla mieszkańców Wrocławia" – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent miasta.

"Chcieliśmy, aby to centrum było zeroemisyjne, abyśmy niekończenie powodowali właśnie ten ruch tych samochodów dostawczych, w szczególności tych godzinach porannych w tych slotach, żebyśmy wyznaczyli dla nich miejsca, żebyśmy wprowadzali rozwiązania, z których jesteśmy dumni" - dodaje wiceprezydent. 

Pierwszy polski mikrohub przeładunkowy miałby znajdować się w parkingu podziemnym Narodowego Forum Muzycznego, który stałby się sercem logistycznym centrum.

 

 


Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~tutejszy2024-07-18 14:24:24 z adresu IP: (2a01:112f:460b:5f00:1564:x:x:x)
Zeroemicyjnosc i to całkowita zapewni tylko wygonienie z tych stref pierdzacych w stolki aktywiszczy
~A ku ku2024-07-18 08:21:19 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Pomysł sprzed 2 dekad, zrealizowany w Barcelonie i innych miastach. Ale u nas hit "innovation", że tak powiem "pażałsta widły i wio ". No ale Wrocław, piękny, nowoczesny, wspaniały....aż słów brak.
~Gość2024-07-18 00:12:46 z adresu IP: (2a00:f41:70bb:7d9d:d859:x:x:x)
Dostawy do takich stref powinny mieć specjalną taryfę - koniec z przerzucaniem kosztów zachcianek na pozostałych klientów.
~Felek2024-07-17 18:43:40 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
I to wszystko oczywiście w sosie naszego dobra! A to dobro, to: rowery, pojazdy elektryczne, dodatkowe osoby do ich obsługi, dodatkowe osoby do przeładunku, wydłużony czas dostawy zamówienia. Teraz pytanie. Kto za to zapłaci??? Rzecz jasna My! Ale, ale będziemy mieli przesyłki ekologiczne, zrównoważone coś tam, coś tam...Zwykły bełkot, ekologiczny za który zapłacą konsumenci.
~Gość2024-07-18 08:47:33 z adresu IP: (2a00:f41:706d:6d48:9943:x:x:x)
Powinni zapłacić klienci z tej strefy specjalnej troski.
~Dr Prozac 2024-07-17 18:08:45 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
"Chcieliśmy, aby to centrum było zeroemisyjne, abyśmy niekończenie powodowali właśnie ten ruch tych samochodów dostawczych, w szczególności tych godzinach porannych w tych slotach, żebyśmy wyznaczyli dla nich miejsca, żebyśmy wprowadzali rozwiązania, z których jesteśmy dumni" - dodaje wiceprezydent. Przetłumaczy ktoś to na polski?