Z Wrocławia do Warszawy w 102 minuty? Tak ma to wyglądać w 2032 roku
Poseł Michał Jaros zaznaczył, że kolej dużych prędkości to ważny temat, o którym rozmawiamy w Polsce od początku tego wieku. Podkreślił, że to czas na realne działania - nie tylko w kontekście budowy lotniska w Baranowie, ale przede wszystkim kolejowego połączenia Wrocławia z Warszawą.
"To połączenie jest dla nas priorytetowe i priorytetowe jest też dla rządu. Dlatego, że to połączenie nie jest dzisiaj alternatywą dla innych połączeń, gdzie możemy po prostu szybciej dostać się do Warszawy. Zależy nam na tym, żeby skrócić ten czas" - powiedział Radiu Wrocław Michał Jaros.
Uczestnicząca w konferencji prasowej posłanka Jolanta Niezgodzka poinformowała, że zakończono etap studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla odcinka Wrocław — Warszawa. Jednocześnie trwają konsultacje dotyczące przyszłego rozkładu jazdy, które mają określić zapotrzebowanie wśród pasażerów.
"Teraz trwa pozyskiwanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Wrocław — Łódź, taką decyzję ma już odcinek Łódź — Warszawa. Trwają też prace projektowe odcinka z Łodzi do Wrocławia i ten etap będzie podzielony na mniejsze odcinki - Łódź — Sieradz, Sieradz — Kępno, Kępno — Czernica i Czernica — Wrocław" – informowała posłanka Jolanta Niezgodzka.
Politycy Koalicji Obywatelskiej zapewniają, że Dolny Śląsk może liczyć na koleje dużych prędkości. Pierwsze połączenie, które powstanie już w 2032 roku, ma ułatwić podróż pasażerom z Wrocławia do Warszawy i skrócić czas ich podróży. Po zakończeniu inwestycji podróż ma trwać 102 minuty. Jednocześnie trwają konsultacje dotyczące przyszłego rozkładu jazdy, które mają określić zapotrzebowanie wśród pasażerów.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.