Wrocław opóźni wprowadzenie Strefy Czystego Transportu

Joanna Jaros, GN | Utworzono: 2024-07-05 08:15 | Zmodyfikowano: 2024-07-05 08:20
Wrocław opóźni wprowadzenie Strefy Czystego Transportu - zdjęcie ilustracyjne: fot. RW
zdjęcie ilustracyjne: fot. RW

"Co do jednego zgodzili się wszyscy uczestnicy konsultacji, że potrzebne są dalsze rozmowy. Potrzebują na przykład więcej informacji od naukowców, jak to ze strefą jest. Same konsultacje nie wskazały konkretnego rozwiązania" - wyjaśnia Tomasz Sikora z Urzędu Miasta.

Dolnośląski Alarm Smogowy o konsultacjach: W pierwszej fazie wkurzono ludzi

Krzysztof Smolnicki z Dolnośląskiego Alarmu Smogowego uważa, że miasto przeprowadziło te konsultacje nieprawidłowo:

"To znaczy wpierw rozjuszyło ludzi, w pierwszym etapie konsultacji, nie mówiąc im o problemie, tylko mówiąc im o ograniczeniach, że musimy je wprowadzić, że jest taki rozkaz. Jeśli w pierwszej fazie ludzi wkurzono, to w drugiej fazie głównie wkurzeni się zgłosili" - uważa Krzysztof Smolnicki.

Prezydent Sutryk mówi o uchwale radnych

Prezydent Jacek Sutryk chce, aby to radni miejscy teraz przejęli temat i przygotowali w tej sprawie stosowną uchwałę.

"Prezydent poprosi radnych o stworzenie takiej ponad klubowej, szerokiej, albo jedna z komisji, może komisja transportu się tym zajmie. Teraz na radnych spoczywa kwestia podjęcia uchwały, jak Strefa Czystego Transportu miałaby wyglądać" - dodaje Tomasz Sikora.

"Decyzja, że prezydent się wycofuje z procesu, czy go wstrzymuje, pokazuje brak profesjonalizmu w konsultacjach społecznych, ale też brak rozsądku we wprowadzeniu Strefy, która jest potrzebna dlatego, że jest to w trosce o zdrowie i życie mieszkańców" - uważa Krzysztof Smolnicki.

Kiedy ma powstać Strefa Czystego Transportu?

Według znowelizowanych przepisów termin dla Wrocławia na wprowadzenie Strefy Czystego Transportu to połowa 2026 roku.

Raport z konsultacji: TUTAJ


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zrx2024-07-05 21:49:24 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
SCT to przywilej dla bogatych a nie żadne dbanie i zdrowie.Skoncz pier... panie Smolnicki.Auto benzynowe na wtrysku, z katalizatorem, spalające 4litry nie będzie mogło wjechać,ale SUV spalający 15litrow już tak, bo jest nowy.W czasie pandemii kiedy ludzie siedzieli w domach smog był dalej,mimo kilkukrotnie mniejszego ruchu samochodowego.Bo on powstaje z pieców,nie z aut. Ściema i tresowanie ludzi.Stop takim zachowaniom!
~Ślad Węglowy2024-07-05 12:27:13 z adresu IP: (2a01:112f:622:7e00:b4be:x:x:x)
Metodą gotowania żaby najpierw będą wpuszczali auta powyżej normy euro 3, jak ludzie się przyzwyczają do będą podkręcać normy. Po wielu latach obudzicie się niewolnikami jak chłopi pańszczyźniani. Oni też na początku mieli jeden dzień pańszczyzny, na końcu mieli do odrobienia więcej dni pańszczyzny jak jest dni w tygodniu i zakaz opuszczania gruntu do którego byli przywiązani.
~Dr Prozac 2024-07-05 10:25:49 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Po wprowadzeniu SCT we Wrocławiu stworzę stronę z listą radnych którzy będą ZA. Wpiszę jakimi autami jeżdżą i w jakich piecach palą. Przed każdymi wyborami będę o nich przypominał. Problemem rynku jest hałas głośnych wydechów a nie spaliny. Do rynku w ciągu ostatnich dwóch latach stare samochody miały blachy banderowskie. Czy może oni byliby wpuszczani tak nak zostali wpuszczeni bez badań, szczepień i kwarantanny?
~L-S2024-07-05 09:22:50 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Strefa podatku transportowego to zawsze zły pomysł który nigdy się nie sprawdza. Jedyna akceptowalna sct to pierścień obejmujący kazimierza wielkiego, nowyy świat, grodzką, piaskową.