Miasto planuje przebudowę pl. Powstańców Śląskich

Mateusz Florczyk, WK | Utworzono: 2024-07-01 15:31 | Zmodyfikowano: 2024-07-01 15:33

Z uwagi na zabytkowy charakter na jezdni ronda zostanie zachowana kostka kamienna, ale będą to zupełnie nowe granitowe bloki. "Zakładamy, że jeszcze we wrześniu powinniśmy mieć rozstrzygnięty przetarg i zawartą umowę z biurem projektowym. Proces projektowy nie skupi się wyłącznie na jezdni, chodnikach i infrastrukturze drogowej, ale obejmie również wyspę środkową z mini parkiem, przystankiem tramwajowym oraz małą gastronomią" - mówi Tomasz Staruchowicz, dyrektor ZDiUM.

Celem remontu placu będzie przede wszystkim przywrócenie komfortu jazdy kierowcom, ale również rewitalizacja miejskiego skweru czyli pięknego mini parku wewnątrz okręgu" – podkreślił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Co z kostką brukową?

Charakterystyczne rondo powstało pod koniec XIX wieku. Mijają je m.in. kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony południowej, np. z autostrady A4. W przeciwieństwie do dużej części okolicznych osiedli, na pl. Powstańców Śląskich w dużej mierze zachowała się historyczna zabudowa.

O ile proste odcinki Powstańców Śląskich będą miały nawierzchnię asfaltową to po konsultacjach z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków z racji otaczających rondo zabytkowych kamienic musimy zachować na rondzie tę historyczną nawierzchnię. Natomiast poniemiecką, nierówną kostkę na jezdni zastąpią nowe, równe granitowe bloki" - podkreślił prezydent Wrocławia.

Zdaniem niektórych kierowców remont jest potrzebny, ale pozostawienie kostki to zły pomysł:

ZOBACZ TEŻ: FOTOSPACER - Plac Powstańców Śląskich

Urzędnicy szacują, że projekt remontu placu będzie kosztował kilkaset tysięcy złotych.


Komentarze (22)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zrx2024-07-03 17:00:05 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jeśli już ma być zostawiona kostka, to dlaczego nie stara?Tylko na nowo, równo ułożona?Po co taka rozrzutność?Za czyje pieniądze?
~Lowe Granit2024-07-02 23:51:54 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Pomysł kiepski. Uwielbiam wrocławską kostkę, ale... jest ona niepraktyczna. Hałas, niszczenie zawieszenia aut, bezpieczeństwo - to leży. Nowa kostka? Jakoś nie wierzę, że będzie tak dobrze położona jak przez niemieckich wykonawców sprzed 100 lat. Będą wyboje gorsze niż obecnie. A jeśli się uda? To za dwa lata kostka się wyszlifuje i będzie naprawdę śliska przy równej nawierzchni.
~sata2024-07-03 06:13:48 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Zapraszam na Prusa. Szyny, nikt nie naruszał wykopami, jeżdżą pojazdy od 100tu lat i stan niemal idealny. Czyli można ale takich fachowców już nie ma. Oczywiście kostka jest śliska mokra i zaśnieżona .
~obłęd2024-07-02 22:00:49 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
Kto będzie płacił za ustawiczne remonty kostki? chyba nie nie DWKZ...prawda? Oczywiście za uszkodzenia zawieszeń kierowców też nikt nie zapałci opórcz nich samych bo DWKZ umywa ręce. Trzeba być szalonym wpychając nawierznie z kostki na remonotwane drogi - w całym mieście są setki przykładów że to nie działa, nie ma obecnie technologii żeby przy takim obciążeniu kołowym kostka w krótkim czasie nie uległa rozpadowi i się nie pozapadała.
~xx22024-07-02 21:14:17 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
kostka jest głośna, sliska i niebezpieczna.
~Onson2024-07-02 20:30:51 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Kostka musi zostać najpierw dokładnie policzona, a następnie nic nie wolno z nią zrobić. Legenda głosi, że jeżeli ktoś pokusi się zerwać kostkę, to nad Wrocław nadciągną ciemne lata i ogrom nieszczęść.
~Worek2024-07-02 21:45:22 z adresu IP: (77.20.xxx.xxx)
Trudno uwierzyć, że może być gorzej :)
~Holit2024-07-02 20:12:17 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Nie ma już fachowców od układania kostek - widać to w całym mieście - zwłaszcza zatoczki autobusowe. Pozostaje tylko nawierzchnia betonowa, bo bitumiczna - zwłaszcza przy torach tramwajowych nie sprawdza się i nagrzewa w upale.
~Pif -paf strzały z nikąd 2024-07-02 17:30:20 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Zdanie kierowców nie ma żadnego znaczenia bo większość kierowców nie rozumie co to przestrzenne założenie architektoniczne. Zdium i Um zrobi jak uznają.
~Wrocek krasnal 2024-07-02 17:09:37 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ta niemiecka kostka jeszcze się okaże lepsza od tej nowej co zostanie położona znając naszych fachowców :)
~ekoeko2024-07-02 09:36:16 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Do Andrzejek: Poczytaj sobie: Czasopismo Wiedza i Życie z listopada 2023 strona 11 artykuł pod tytułem „Zbawienny cień i ocieplenie klimatu”. Notka pod artykułem: „Artykuł ten jest częścią cyklu poświęconego wynikom badań realizowanych przez naukowców Uniwersytetu Warszawskiego.” Pod spodem logo UW i podpis Uniwersytet Warszawski. Artykuł ten przypomniał mi się gdy przeczytałem, że „Wykonawca będzie musiał uwzględnić potrzeby kierowców, pasażerów MPK, pieszych i rowerzystów.” Pominięto tu żywotne potrzeby okolicznych mieszkańców. To że „„Celem remontu placu będzie przede wszystkim przywrócenie komfortu jazdy kierowcom, ale również rewitalizacja miejskiego skweru czyli pięknego mini parku wewnątrz okręgu" – podkreślił prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.” to mydlenie oczu w wykonaniu $utryka. Było tak już wiele razy. Przy Placu Powstańców Śląskich od południowo zachodniej strony był kiedyś park z kilkudziesięcioletnimi drzewami. Chodziłem nim na skróty do Córki i Wnuczki. Któregoś dnia teren ten otoczono wysokim parkanem zakrywającym to co było w środku i cichcem wycięto wszystkie drzewa.
~ekoeko2024-07-02 08:37:56 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego prowadzili badania co nas czeka w perspektywie ocieplenia klimatu. Kwintesencję wyników badań zawarli w lapidarnym 3-30-300. Należy z okna mieszkania widzieć 3 drzewa, 30 % powierzchni ma być zacienione przez drzewa, 300 m ma być do terenu zielonego. Tam gdzie mieszkam Wrocławska Spółdzielnia Mieszkaniowa zadbała o te 3 drzew, 30 % i 300 m. Miasto planuje przebudowę pl. Powstańców Śląskich. Oby ta przebudowa odbyła się zgodnie z 3-30-300. $utryk nie spapraj tej przebudowy.
~Andrzejek2024-07-02 09:08:17 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
Nie ściemniaj na antenie bajek. Plany adaptacyjne do zmian klimatycznych opracowuje ministerstwo na kilkanaście lat wczesniej dla każdego miasta osobno(wojewódzkie). Uwzględnia taki plan zmiany temperatur, wód opadowych i wód podziemnych, w tym wytycza parametry i definicje zieleni izolacyjnej
~Gość2024-07-02 00:08:00 z adresu IP: (2a00:f41:701c:51f0:dda5:x:x:x)
Już widzę to nowe równe ułożenie. Bez betonu pod spodem zostanie to rozjeżdżone tak samo jak fragmenty buspasów wykonane w tej technologii.
~Jan2024-07-01 21:57:45 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
W Rzymie, mieście bardzo zabytkowym, główne arterie wykonano z asfaltu. We Wrocławiu, w którym nikt nie potrafi jej równo ułozyć musi być kostka....czy leci z nami pilot?
~mra2024-07-01 18:43:15 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
PROJEKT remontu będzie kosztował kilkaset tysięcy, a nie remont. Chodzi o samą dokumentację.
~///2024-07-01 18:34:42 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
następny konserwator i następny d.e.b.i.l.n.y pomysł na pozostawienie kostki .
~Pol2024-07-01 18:02:26 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Czy będzie zwężenie do 1 pasa? I progi zwalniające?
~Andrzejek2024-07-01 15:52:41 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Remont placu kilkaset tysięcy, to chyba jakoś tanio prawda ? Może Pani Mirka po nowym placu będzie teraz jeździć elektrykiem i nagrywać nowego klipa xD
~Andrzejek2024-07-02 07:55:58 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Aaaass projekt :))
~mra2024-07-01 18:43:34 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
PROJEKT remontu będzie kosztował kilkaset tysięcy, a nie remont. Chodzi o samą dokumentację.
~Ktos2024-07-01 17:44:30 z adresu IP: (2a00:f41:702b:2cc:45c7:x:x:x)
Chyba czytanie ze zrozumieniem to twoja słaba strona.