Spędzili noc na wrocławskim lotnisku — w końcu dolecieli na wakacje

Martyna Czerwińska, MC | Utworzono: 2024-07-01 10:20 | Zmodyfikowano: 2024-07-01 11:13
Spędzili noc na wrocławskim lotnisku — w końcu dolecieli na wakacje - fot. Słuchacze
fot. Słuchacze

"Utknęliśmy na lotnisku, pozostawieni bez opieki i wprowadzani w błąd" - napisał do nas jeden z słuchaczy rozgoryczony swoją sytuacją.

Jak nieoficjalnie ustaliło Radio Wrocław 200-osobowa grupa turystów wyleciała z Warszawy do Turcji w niedzielę wieczorem. Z powodu usterki technicznej samolot został jednak przekierowany na wrocławskie lotnisko. Pasażerowie zostali przetransportowani do terminalu, a przewoźnik zaczął szukać maszyny zastępczej.

Turyści byli zmuszeni nocować na lotnisku, nikt nie zaoferował im hotelu. "Ludzie spali na bagażach" - opowiadają i podkreślają, że wśród nich były dzieci i osoby niepełnosprawne. Jak mówią Radiu Wrocław -pierwszy posiłek (kanapki) zaproponowano im dopiero przed południem. Naprawiona maszyna miała wystartować w poniedziałek o 9:30, następnie 11:00, ale i ten odlot został przełożony. Ostatecznie samolot odleciał w południe, ale dotarł na miejsce dopiero we wtorkowe popołudnie...

Jak wygląda sytuacja polskich turystów w Turcji?

"Do Turcji dotarliśmy we wtorek o 16:20. Na lotnisku zostaliśmy skierowani do autobusu przez pracownika biura podróży i tu kontakt znowu się urwał. Do dziś (środa, 3 lipca), do godziny 13:00, zero zainteresowania. Obecnie na własną rękę zdobyliśmy telefon do rezydenta, została mu przekazana wiadomość o sytuacji jaka zaszła. Czekamy na odpowiedź" - napisał do Radia Wrocław jeden z podróżnych, Pan Grzegorz. 

Dodajmy, że za komfort podróżnych odpowiada przewoźnik i biuro podróży, a nie Port Lotniczy Wrocław. Mimo podejmowanych prób, nie udało nam się na razie uzyskać komentarza organizatora wycieczki. Pasażerowie zapowiadają walkę o odszkodowania.


Komentarze (40)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zulka2024-07-03 10:11:23 z adresu IP: (2a00:c020:40fe:1456:5d17:x:x:x)
Co za ludź zadzwonił do radia o pomoc. Chyba za dużo seriali się naoglądał. Hahahahahahha. Leje z niego.
~Podróżniczka2024-07-02 17:29:17 z adresu IP: (77.252.xxx.xxx)
nasz samolot z Wro do Side też był zepsuty, później miedzyladowanie w Poznaniu, kolejny samolot zepsuty i zero pomocy od Coral Travel...
~1232024-07-02 16:39:51 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Obojętnie co się stało to odrazu powinna być zapewniona opieka, jedzenie, noc w hotelu no i oczywiście odszkodowanie…
~Tmrmrm2024-07-02 15:03:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Lepiej spędzić noc na lotnisku ale lecieć sprawna maszyna niz ryzykować życie, ale turyści mają problem z tym chyba
~Jan772024-07-02 11:41:34 z adresu IP: (41.224.xxx.xxx)
Bo odszkodowanie powinno biuro razem z przewoźnikiem beż żadnego ale odrazu wypłacać w tedy by się to szybko skończyło. Nam Ent Air zaproponował ugodę na 150euro za 8godzin opóźnienia do Turcji śmiech na sali.
~floating points2024-07-02 10:55:00 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
kolejne histeryczki,z kolesiem w zoltej koszulce lidera histerii na czele. Czy cale miasto musi byc informowane o ich zalosnym urlopie? Takie sytuacje sie zdarzyly mi i moim znajomym i nikt nie żalił sie w radiu na Bogu ducha winnym Porcie Lotniczym. Skoro maja telefon mogli dzwonic na info linie lub czat bota lini lotniczych. Oby nie wrocili z tego urlopu i zostali tam na zawsze w swojej insta - fb - reality bańce
~Tedi2024-07-02 20:31:57 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Chłop zwiastował
~fala2024-07-02 08:14:23 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
PRW dajcie spokój, jaki news takie media. Kogo to obchodzi po trzech dniach, a dalej wisi na stronie. Nie ma ważniejszych i ciekawszych tematów?
~Tacolata2024-07-01 22:24:40 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Samemu trzeba sobie ogarnąć hotel i jedzenie a potem bez problemu uzyskać odszkodowanie od linii lotniczej. Jazda z biurem podróży nie zwalnia od tego by umieć o siebie zadbać.
~Enter srenter2024-07-02 10:43:26 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Zwłaszcza, gdy nie masz pojęcia, o której odlot. Gdyby ktokolwiek im powiedział, że lecicie następnego dnia o 11, spora część pewnie pojechałaby do hoteli się wyspać i tyle, akurat biuro Coral nie jest operatorem dla gołodupców, daliby sobie radę.
~vfvfv2024-07-01 15:02:45 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Że też jeszcze ktoś chce latać zepsutymi samolotami entera
~Mecenas2024-07-01 14:59:49 z adresu IP: (173.15.xxx.xxx)
Pretensje do lotniska ze nie dali jedzenia w srodku nocy? Przeciez lotnisko nie odpowiada za pasazerow tylko linia lotnicza i biuro turystyczne.
~Fred2024-07-01 14:16:52 z adresu IP: (2a02:8070:d85:e920:2d5c:x:x:x)
Ja tam nie lubie takiego stresu i uzalanie sie na forach nic nie zmieni. Mialo byc tanio wiec bylo jak zwykle. I trzeba sie pogodzic z taka jakoscia obslugi.
~Alf2024-07-02 10:39:42 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Akurat Coral i "tanio" to oksymoron. To dość drogie biuro wysyłające do stosunkowo drogich hotelo
~Miko2024-07-01 12:31:55 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Koniec afery, polecieli
~Dawid2024-07-01 11:57:33 z adresu IP: (2a00:f41:18ed:ad24:9d48:x:x:x)
Żadnych voucherów nie dostaliśmy
~Ola2024-07-01 11:33:39 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Oszuści!!!
~Oleksy35 2024-07-01 11:33:25 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Będzie duze odszkodowanie dla pasażerów
~Miko2024-07-01 11:25:09 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Zawsze możecie zostać, zwiedzić Wrocław, kebaba też tu da się zjeść, po co do Turcji latać
~Camil2024-07-01 11:22:00 z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
Czy uczestniczy wycieczki zamierzali mnie o tym poinformować?
~JuanPabloSecundo 2024-07-01 11:19:14 z adresu IP: (2a02:a312:613e:6d80:88b6:x:x:x)
Niech postawiają maszynę szybciej, bo jutro wtorek i chce iść na automaty do Turcji
~Pasażer 072024-07-01 11:16:00 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Organizacja na lotnisku we Wrocławiu to jakiś żarty, nic nikt nie wie, zero pomocy w zaistniałej sytuacji! Maszyna podobno nie powinna być wypuszczona z Warszawy, taka informacje nie oficjalnie otrzymaliśmy od straży granicznej. Awaria nie nastąpiła w trakcie lotu, przed startem otrzymaliśmy informację, że lecimy do Wrocławia w celu zmiany załogi, ponieważ skończył im się czas pracy.
~Wrocławianin2024-07-02 02:44:03 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tu możesz sobie zdecydowanie więcej się dowiedzieć całodobowo nt. lotniska we Wrocławiu i oni wiedzą dobrze wszystko: 71 358 11 00 (informacja ogólna) 71 358 13 81 (informacja przylot i odlot) 71 358 14 45 (Straż Ochrony Lotniska). Oni Cię ze wszystkim poinformują bdb. :)
~///2024-07-01 17:08:40 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
PAJACYKU , JAK KAPCIA ZŁAPIESZ NA AUTOSTRADZIE TO PRETENSJE MASZ DO PARKINGOWEGO NA MOPIE ?? A JAK ŻRESZ NOCAMI TO BYŁO 24H W OKOLICY POSZUKAĆ A NIE MIAUCZEĆ ŻE CI ŹLE !!!
~Natalia2024-07-01 11:15:07 z adresu IP: (2a00:f41:70db:c51:0:x:x:x)
Niestety nie otrzymaliśmy żadnych voucherów! Pozostawieni sami sobie, bez żadnych informacji i jeszcze wprowadzeni w błąd, że mają być vouchery. Lot opóźniony z 9.30 na 11 a teraz na 11.30. Rezydent Firmy Coral wprowadził nas w błąd,że czeka na nas ciepły posiłek- po całej nocy spędzonej na lotnisku bez jedzenia! Nic nie dostaliśmy
~Pasażerowie 2024-07-01 11:14:02 z adresu IP: (2a00:f41:70fb:a978:a4ac:x:x:x)
Już wylot znowu przesunięty, na 11.30, ale do samolotu jeszcze nie wpuszczają.
~Uczestnicy 2024-07-01 11:13:55 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie wylecieliśmy o 11. Nadal nie ma załogi. Zero informacji kiedy wylot
~Pasażerka 2024-07-01 11:10:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Żadnych voucherów , pozostawieni sami sobie, z małymi dziećmi śpiącymi na podłodze całą noc. Zero informacji co się stało, z jakich przyczyn znaleźlismy się we Wrocławiu i jaka usterka spowodowała, że musieliśmy opuścić samolot. Żadnych konkretnych informacji co dalej. Koszmar
~Pasażer 2024-07-01 11:04:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wsiadając na pokład zostaliśmy poinformowani, że będziemy mieli miedzylądowanie we Wrocławiu z powodu zmiany Załogi samolotu...
~Uczestnik2024-07-01 11:01:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jakie vouchery? Nikt nic nie dostał... Lotnisko zaoferowało wodę i batonika. To wszystko..
~Pasażer2024-07-01 11:01:54 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
My niestety żadnych voucherów nie otrzymaliśmy. Dostaliśmy wodę i batonika około godz 1 w nocy, ale to inicjatywa raczej lotniska.
~Artur Adamski2024-07-01 10:58:42 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A przypomnijmy, że częścią CPK miał być hotel z pokoikami do wynajęcia na nawet kilka godzin. Tak, żeby czekając na przesiadkę można się było zdrzemnąć czy nawet porządnie wyspać w pościeli, wziąć przysznic itd. I miały być baseny kąpielowe, żeby sobie popływać między jednym samolotem a drugim itd. itp. No ale przyszło PO z Tuskiem, więc tego już NIE BĘDZIE. Tego i mnóstwa innych rzeczy. Ciekawe, co zostanie? Poza biedą, likwidacjami czego się da, ogólną degradacją Polski, rugowaniem polskości i wszystkim, czego sobie Berlin zażyczy.
~Ktoś 2024-07-02 03:09:37 z adresu IP: (148.252.xxx.xxx)
Masz złe informacje.
~MGEe2024-07-01 15:45:30 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Winiarnia Tuska!
~pasażer 2024-07-01 10:57:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ciekawe gdzie te vouchery??? Po 15 godzinach dostaliśmy po kanapce na głowę i butelce wody! Skandal
~Olena2024-07-01 10:57:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie było żadnych voucherów na jedzenie , godzina 10:56, nadal nie jesteśmy choć by nawet na pokładzie samolotu . Wodę dostaliśmy od lotniska.
~Dawid2024-07-01 10:56:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Potwierdzam, nie otrzymaliśmy żadnych voucherów
~Karolina 2024-07-01 10:56:39 z adresu IP: (2a00:f41:707b:7783:5a6b:x:x:x)
W nocy nie było żadnego jedzenia!!! Żywność w postaci kanapki zostaje właśnie rozdawana (10:55), po 14 godzinach- zamiast boardingu.
~Ursus 2024-07-01 10:56:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jako pasażer twierdzę że to tylko pół prawdy
~Tina2024-07-01 10:55:31 z adresu IP: (2a00:f41:70fb:a978:a4ac:x:x:x)
Jakie vouchery? Nic nie dali. Dopiero o godzinie 11 następnego dnia po jednej kanapce