Takiego pojazdu jeszcze nie było. Są już prototypy eVana
Samochód został dostosowany do chłodnego klimatu i jego baterie są chronione przed utratą wydajności zimą. "Zainstalowaliśmy odwracalną pompę ciepła, która w warunkach zimowych jest w stanie generować ciepło w bardzo wydajny sposób, ogrzewać baterie, w taki sposób, by te spadki zasięgów w okresie zimowym minimalizować" - mówi inżynier Szymon Dereń.
Cel: budowa fabryki motoryzacyjnej
Tworzący go zespół marzy o odbudowie polskiego przemysłu motoryzacyjnego i znalezienia zatrudnienia w Polsce dla wykształconych u nas inżynierów.
"Polska motoryzacja zaginęła. Wszyscy inżynierowie wyjechali za granicę. Ten jest za granicą w koncernie, ten jest w koncernie, a u nas nie ma nic obecnie. I chcemy to odbudować" - mówi Stanisław Smykowski, główny inżynier projektu eVan.
Marzeniem uczestników projektu eVan jest budowa fabryki motoryzacyjnej pod Zgorzelcem, gdzie w Trójcy prowadzą swe prace projektowe i koncepcyjne. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wsparło projekt kwotą około 20 mln złotych, a cały budżet przedsięwzięcia opiewa na 52 miliony złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.