Utrudnienia są, robotników brak. Co się dzieje na AOW?

Justyna Kościelna, GN | Utworzono: 2024-06-12 11:21 | Zmodyfikowano: 2024-06-12 11:22
Utrudnienia są, robotników brak. Co się dzieje na AOW? - fot. RW
fot. RW

Jednak kierowcy skarżą się na korki i to, że nie widać żadnych postępów, ani nawet robotników:

"Tam się nic nie dzieje. W różnych porach ja jeżdżę. Na miesiąc zamykać taką drogę przelotową, gdzie się stoi później godzinę w korkach, a nic się nie dzieje, to dla mnie to jest chore. Nie ma żadnych pracowników, którzy by coś tam robili." - skarży się nasz słuchacz.

GDDKiA odpowiada

Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że fragment drogi między węzłami stadion i lotnisko w kierunku Warszawy został zamknięty interwencyjnie - bo stan dylatacji zagrażał bezpieczeństwu kierowców. "Przewidzieliśmy, że dylatacja ulegnie awarii, dlatego w kwietniu ogłosiliśmy przetarg. Mieliśmy nadzieję, że do czasu remontu jezdnia wytrzyma, przez duże natężenie ruchu jest jednak mocno obciążona i stało się niestety inaczej"

Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość - remont rozpocznie się dopiero za miesiąc. "Dylatacja nie leży na półkach w sklepie - to elementy konstrukcji mostu, które trzeba zamówić i wyprodukować" - dodaje Magdalena Szumiata.

Prace powinny zakończyć się w połowie sierpnia

Niestety punktowa naprawa dylatacji nie jest możliwa i dylatację musimy wymienić w całości. Dobra wiadomość jest taka, że umowa z wykonawcą została już podpisana i wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze. Docelowa organizacja ruchu zostanie przywrócona dopiero po wykonaniu naprawy, co zgodnie z umową planowane jest w pierwszej połowie sierpnia bieżącego roku." - tłumaczy Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.

Kierowcy zniecierpliwieni

Kierowcy denerwują się, że na wyłączonym fragmencie drogi nic się nie dzieje, a koniec utrudnień jest jeszcze dalszy niż pierwotnie zakładano. Komunikaty z początku miesiąca mówiły bowiem o 5. lipca. 


Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mario2024-06-25 23:24:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wroclaw słynie z bubli drogowych. Kilkuletnie drogi we Wrocławiu wymagają juz napraw, zamiast zrobić to raz a dobrze.
~ZBROJA2024-06-13 03:04:03 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Państwo PO nie radzi sobie nawet z naprawą autostrady :-)
~Toja2024-06-22 10:39:28 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Bo twoje, mafijne państwo pis nie pomyślało żeby to zrobić gdy się drogą zaczęła rozp...dalać, prawacki pustaku.
~xx22024-06-12 19:39:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
klasyka, podobnie było z dworcem brochow. Rok! beż zadnych prac ale tor zamknięty i mega problemy. bo przetarg nie wypalił ale planowo zamkneli.
~cera2024-06-12 17:02:46 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Dylatacje asfaltowe są rodzajem przekrycia dylatacyjnego. Wykonane są z mieszanki mineralno-asfaltowej, ułożonej na metalowym stabilizatorze, który przykrywa szczelinę dylatacyjną. Konstrukcja ta pozwala na przenoszenie odkształceń.
~MRK2024-06-12 13:21:36 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Przecież to jakaś groteska.