100 metrów przed dworcem w Kowarach. W tym miejscu będą kończyć się tory

BM | Utworzono: 2024-05-20 07:24 | Zmodyfikowano: 2024-05-20 07:26
100 metrów przed dworcem w Kowarach. W tym miejscu będą kończyć się tory - Fot: Piotr Słowiński
Fot: Piotr Słowiński

POSŁUCHAJ CAŁEGO MATERIAŁU:

100 metrów przed dworcem w Kowarach. W tym miejscu będą kończyć się tory (Załadowano: 0%)
00:00
00:00

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na remont czterech kilometrów torów z Mysłakowic do Kowar. Prace mają się zakończyć ok. 100 metrów przed dworcem w Kowarach, a nowe tory do stacji... nie zostaną doprowadzone.

„To trzeba być chorym, żeby zaprojektować tory, które kończą się przed dworcem kolejowym. A gdzie ten pociąg zawróci? Po co ten dworzec PKP? Jazda bez trzymanki” - krytykuje pomysł Burmistrz Kowar, Elżbieta Zakrzewska.

Dolnośląski Urząd Marszałkowski odpowiada

Władze zapewniają, że to chwilowe zamieszanie. Jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na drugi odcinek, który obejmie przystanki w Kowarach i w sąsiednich miejscowościach.

„Oba zadania będą w pewnym momencie przebiegały równocześnie. Prace prowadzone na odcinku z Mysłakowic do Kowar będą uzupełnione przez prace na odcinku z Kowar do Kamiennej Góry” - dodaje Radiu Wrocław Michał Nowakowski, rzecznik prasowy urzędu.


Komentarze (24)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Marcin 2024-05-25 14:26:15 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Będzie przystanek , Kowary Przedmieście z zakończony ,kołem oporowym A od kozła oporowego, starymi torami będzie można, puścić Drezynowa Kolej Dojazdową, do stacji te 100 metrów Atrakcja dla turystów, jak trza ! ha,ha,ha
~Jacek2024-05-25 14:17:02 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Może tam wybudować ,parking dla rowerów i tymczasowy peron ,dla pasażerów A te 100 metrów, da się przecież przejść Czy rowerem przejechać Szkoda tylko ,wyremontowanego budynku stacji Te 100 metrów torów, to sami mieszkańcy by ułożyli sami I to prawie ,za darmo A tak będą czekać, aż od Kamiennej Góry nitka torów, dotrze do stacji Tylko kiedy ,to nastąpi ? ha,ha,ha
~LKK2024-05-22 20:44:46 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Lini do Kamiennej Góry, szybko nie zobaczycie Tu mają problem ,aby dociagnac do stacji A tam to ,dopiero pełno wyzwań ha,ha,ha
~Konrad 2024-05-23 10:35:46 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Kowsrtylokowary
~kolejarz2024-05-22 20:38:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Jeżeli tor ,dotrze do stacj To będzie to ,jeden główny i ewentualnie drugi mijankowy I to będzie tyle ,oprócz peronu Głupota i bezsensowne wydawanie kasy ,na poprawki później... A o towarowych składach, możecie zapomnieć wogole w Kowarach
~Chore2024-05-21 21:36:48 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Piękne umysły to wymyśliły.
~xpower2024-05-21 09:11:00 z adresu IP: (2a02:a319:a141:a680:fc02:x:x:x)
patologi PKP ciąg dalszy spółki spółeczki końca nie ma Cargo już przejedli
~DuchGór2024-05-21 18:04:09 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Akuratnie PKP nie ma nic do tego. Ta linia należy do DSDIK. Po prostu ten przetarg dotyczył odcinka do stacji Kowary która zaczyna się właśnie w tym miejscu. Tak samo etapami remontowano np. trasę do Świeradowa Zdroju. Ta metoda okazała się skuteczna i jeśli jest to sposób na przywracanie ruchu na zapomnianych trasach to jestem na za.
~Volt2024-05-21 07:31:30 z adresu IP: (2a00:f41:18c1:e37c:0:x:x:x)
No nie dziwię się oburzeniu Pani burmistrz
~Kamil 2024-05-20 22:15:28 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Jaka rewitalizacja Nowe tory robią a stare dobre na złom Najprawdopodobniej będzie spalinowy pociąg jeździł bo o linie napięcia zero słychu To kpina ten projekt
~użytkownik2024-08-11 00:49:26 z adresu IP: (185.25.xxx.xxx)
Stare tory wywalają bo zarosły i zdewastowały się z płynem czasu, przez co już nie są niczym oprócz drezyną przejezdne. i to tylko w postaci tylko platformy i dwóch osi. Żeby mógł się normalnie na 60-80 km na godzinę poruszać już szynobus, dwuwaganowy SZT lub nawet 3-wagonowa hybryda potrzebne są zupełnie nowe tory. Elektryfikacji raczej nie będzie, ponieważ zajęłoby to jeszcze więcej czasu. wgl trzeba lepiej pomyśleć co z Polaną Jakuszycką, bo polska stacja kolejowa jest obsługiwana WYŁĄCZNIE przez Czechy. Tam nie mam nic przeciwko im, ale przez to że nawet KD nie dociera do niej to w całości zależą od Czech.
~Kaitek2024-05-20 22:06:25 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Szybciej woda z rzeki bobr dotrze do oceanu spokojnego jak oni to wszystko zrobją
~Tubylec2024-05-21 21:14:30 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Chcesz, żeby to w miesiąc zrobili? Tyle czasu płynie woda do morza. Do Pacyfiku raczej nigdy nie dotrze
~Observer2024-05-20 21:34:21 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Dworzec w Kowarach wyremontowany stoi pusty nic tam się nie dzieje,a miał być zagospodarowany od Nowego Roku.Już powypalały się ledowe żarówki,które świecą i w dzień i w nocy,a miejscowe poszukiwacze wrażeń tylko czekają żeby się dobrać do obiektu.Może przenieść ten dworzec o te 100 m i będzie ok?Ręce opadają
~Damian2024-05-20 16:01:31 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wynika z tego, że UMWD nie zamierza uruchamiać pociągöw do samych Kowar, a dopiero w pełnej relacji do Kamiennej Góry. To potrwa kilka lat, a nowe tory do Kowar będą leżały nieużywane.
~Baśka 2024-05-20 14:08:31 z adresu IP: (2a02:a310:6240:6780:d3d8:x:x:x)
Oto Polska właśnie. Wszystko wygląda pięknie w obiecankach.Ochy I Achy,co to nie będzie,a wychodzi jak zwykle,wielkie G...o.W mieście Kowary też,przed wyborami,co to nie będzie.Jak to pięknie będzie,a na osiedlu przy ul.Matejki,pomiędzy blokami,trawa osiągnęła wysokość 50 cm.i nawet i terwencje radnej nie pomagają by ją skosić.A po co?przecież z ulicy tego nie widać!A miały być ścieżki i ławeczki na skwerkach,a jest busz.Ręce opadają.
~Bacha 2024-05-20 15:07:50 z adresu IP: (2a02:a310:6240:9300:95c1:x:x:x)
Kowary to nie tylko Matejki ,trzeba poczekać są koszone trawy od samej góry . Mieszkałam w blokach na Matejki i zawsze była skoszona trawa.
~Komentarz został usunięty2024-05-20 11:59:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Kulejarz2024-05-20 09:43:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Najciekawsze w tym wszystkim jest to że tak samo postąpiono z odbudową linii kolejowej od Jeleniej Góry przez Mysłakowice na Karpacz. Pierwszy przetarg na rewitalizację odcinka z Jeleniej Góry do Mysłakowic odnosił się do tego, to że tory doprowadzono tylko przed stację Mysłakowic. Co ciekawe mija już półtora roku jak ta firma męczy się z siedmiokilometrowym odcinkiem linii już półtora roku i nie może jej dokończyć. W sensie takim że przed zimą tą firmę gdzieś wywiało i nikogo od ponad pół roku na placu budowy do tej pory niema. Przejazdy kolejowe niedokończone, tym sposobem, prace już trwają ponad półtora roku i nie oddano ani jednego kilometra linii kolejowej na Karpacz do użytkowania. Jaja jak berety. Przy takim żółwim tempie prac to pociąg do Karpacza pojedzie, ale chyba w 2026 roku. Ktoś tu kogoś gra w wariata? Firmy nie mają terminu oddania?
~Pan Szcze 2024-05-20 13:30:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Na temat tego co z linią do Karpacza i dlaczego przesunięto termin było pisane na wszystkich chyba portalach. Wystarczy poszukać .
~Janusz2024-05-20 08:51:45 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Przed każdymi wyborami samorządowymi słyszymy postaw na doświadczonych samorządowców i głupi naród wybiera - efekty widzimy
~Konrad 2024-05-24 18:48:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Mysłakowice dworzec glowny runapiresvstoryapodzmnegotorynoeypkp
~Konrad 2024-05-24 18:47:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Kowary dworzec glowny nnowyperontorypkpruna
~Konrad 2024-05-20 18:13:18 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Kowary dworzec glowny pkpstarytorypkp