Wieczór zDolnego Śląska: Co dalej z rozbudową A4?

JD | Utworzono: 2024-03-18 16:43 | Zmodyfikowano: 2024-03-18 20:53
Wieczór zDolnego Śląska: Co dalej z rozbudową A4? - fot. Martyna Czerwińska
fot. Martyna Czerwińska

Kiedy wszystko wydawało się już pewne, nastąpił jednak zwrot akcji. Nowy Wiceminister Infrastruktury, Paweł Gancarz powiedział na antenie Radia Wrocław, że plany rozbudowy A4 poddane zostaną rewizji. -Po wstępnych analizach, wydaje się, że rozbudowa istniejącej autostrady nie wygląda racjonalnie, ekonomicznie i rozwojowo - usłyszeliśmy na naszej antenie. Stowarzyszenie  "A4wStarymŚladzie" podniosło alarm na swoich mediach społecznościowych. "Koszmar powraca !!! Za sprawą Paweł Gancarz szalony pomysł budowy nowego korytarza A4 wrócił. Bardzo proszę zwolenników poszerzenia starej drogi o poinformowanie Paweł Gancarz o tym, że należy wziąć pod uwagę głos mieszkańców Gmina Żórawina Grupa Gmina Kobierzyce, Gmina Sobótka, Gmina Marcinowice, Gmina Mietków, Gmina Kostomłoty, ale także część sołectw Gmina Kąty Wrocławskie", czytamy na profilu grupy, która sprzeciwia się nowemu śladowi, z powodów środowiskowych, ekonomicznych, a przede wszystkim ze względu na ruch samochodów. 

Wśród mieszkańców regionu jest jednak także wielu, którzy trzymają kciuki za zmianę decyzji i poprowadzenie A4 nowym śladem. To m.in Urząd Miasta Wrocław, który obawia się, że przebudowa autostrady spowoduje paraliż południa miasta. To także włodarze takich miast jak Wałbrzych, czy Jelenia Góra, którzy liczą na pobudzenie inwestycyjne przy nowej A4. 

Do studia ponownie zaprosiliśmy więc gości, by porozmawiać o obu wariantach, ich plusach i minusach dla regionu. W programie wzięli udział:

  • Andrzej Żuk, Adam Walocha i Leszek Wicha ze Stowarzyszenia A4wStarymŚladzie
  • Tomasz Sikora - Urząd Miasta Wrocław
  • Paweł Gancarz - Wiceminister Infrastruktury
  • Lidia Markowska - dyrektor GDDKiA we Wrocławiu

Posłuchaj całego programu:

 

 


Komentarze (12)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Robi2024-06-21 06:01:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Masakra Wypowiedź jednego pana z stowarzyszenia na temat odpłatnosci za autostradę dla aut ciężarowych wszystko tłumaczy.
~Kierowca 2024-03-21 18:09:43 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Głupie kombinacje z budową kolejnej drogi. To są olbrzymie koszty: wykup gruntów, koszty utrzymania, odśnieżania, remontów. Hiszpanie tak zrobili, budując nowe i płatne autostrady obok starej autostrady. Efekt, wszyscy jadą starą bezpłatną drogą.
~Polak2024-03-21 12:03:29 z adresu IP: (2a00:f41:7039:8f1c:12ad:x:x:x)
Dlaczego my Polacy zawsze musimy kombinować. Jest droga to trzeba ją poszerzyć a nie budować gdzieś nową .Donek robi igrzyska aby odwrócić uwagę obywateli od podwyżek i ograniczenia wolności. Sto dni i sto porażek tej koalicji.Glosujcie dalej na nich.
~spotkanie2024-03-20 13:31:05 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Szkoda, że tylko jedno stowarzyszenie zainteresowanych prywatnie a nikogo kto ma inne zdanie.
~Nick2024-03-19 20:56:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pan Sikora chyba nie doczytał analiz gdaki. Wzrost ruchu wygenerowany na Bielanach wynika z podpięcia WOW. Czy miasto przeanalizowało konsekwencje takiego wpięcia w ul. Karkonoską? Oczywiście nie, 35tys. pojazdów z WOW wjeżdżające na Karkonoską, nie stanowi problemu dla Pana Sikory.
~~Ewa 2024-03-18 23:55:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Rzeczowa dyskusja poparta konkretnymi faktami i liczbami. Najlepiej i najbezpieczniej jest rozbudować A4 w starym śladzie. Szacunek dla Pani Markowskiej za wyjaśnienie dlaczego tak a nie inaczej. Pozostaje mieć nadzieje, że polityczne rozgrywki nie zniweczą tego rozwiązania.
~Pytanie2024-03-18 20:58:02 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
A kto będzie utrzymywał (a rczej za czyje pieniądze) dwie równoległe autostrady? Zwłaszcza że dodatkowo planowana jest S5 Kobierzyce-Bolków i rozbudowa równoległej DK94 do Standardu S do Lubina... Wiem że od nadmiaru głowa nie boli ale .....
~BratPit2024-03-18 20:53:53 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
I tak Dobra zmiana dobrej zmiany topí wszystkobw analizach. I znowu wyjdzie wielkie g…. Stracony czas. PiS wróć. Byłby już wbity szpadel do budowy CPK, a tak ”piniendzy nima i nie byndzie”. I nic nie zrobią…. Panowie z kolalicji. Do roboty!!!! Haratanie w galę się skończyło. Premierze Donku, czas skrócić weekendy i brać się do rzeczywistej roboty
~xx22024-03-18 19:10:38 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
czyli 4 lata na następne konsultacje. potem zmiana ekipy i kolejna rewizja. docelowo a4 nigdy nie zostanie zmodernizowana w jakikolwiek sposób.
~Jaler2024-03-18 18:02:17 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Czteropasmowa A5 Na Litwie trwają intensywne prace przebudowy odcinka autostrady A5 Kowno-Mariampol-Budzisko, trasy Via Baltica w kierunku granicy z Polską. Po zakończeniu prac modernizacyjnych dotychczasowa droga zostanie przekształcona w czteropasmową autostradę z rozbudowaną infrastrukturą: wybudowane zostanie ponad 90 km dróg łączących, 25 rond, zainstalowane zostaną wiadukty, mosty, tunele, ponad 18 km ścian akustycznych, odpowiednie oświetlenie i inne środki organizacji ruchu. Zbudowany zostanie też pierwszy na Litwie zielony most dla zwierząt służący do ich migracji.
~Jaler2024-03-18 17:56:29 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis. Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone
~A4 w starym i nowym pasie2024-03-19 10:00:33 z adresu IP: (2a02:a316:23e:ed80:3dc6:x:x:x)
Po co straszyć ludzi ? Przeciez można wszystko zaplanować racjonalnie beż większych utrudnienia