Centrum Obsługi Mieszkańca we Wrocławiu już po remoncie
Pojawiły się nowe stanowiska dla klientów, elektroniczny system kolejkowy czy klimatyzowana poczekalnia. Takie działania mają sprawić, że urzędy staną się bardziej dostępne dla mieszkańców, mówi Bożena Bronowicka, dyrektorka Wydziału Spraw Obywatelskich:
- Po okresie pandemii, gdzie klienci musieli czekać na zewnątrz i nie mogli wejść do budynku, wiedzieliśmy też, że trzeba usprawnić pracę w naszych centrach, przybliżyć ją do mieszkańca. Kolejnym etapem było właśnie zaplanowanie remontu przy ulicy Gabrieli Zapolskiej, jest to najstarsze centrum.
Najpopularniejszym Centrum Obsługi Mieszkańca jest placówka Urzędu w Centrum Handlowym Magnolia. Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia zapowiedział, że to nie ostatnie takie rozwiązanie w mieście:
- Tych centr musimy mieć więcej, one nie mogą być tylko w centrum miasta, ale też na osiedlach. Na pewno jest decyzja czy założenie, że chcemy otwierać kolejne Centra Obsługi Mieszkańca i teraz wyjdziemy niejako do ludzi i zapytamy - gdzie teraz? Południe, Wschód, a może Północ Wrocławia?
Włodzimierz Patalas, sekretarz miasta, podsumowuje, ile osób obsłużono w centrach w zeszłym roku:
- W roku 2023 załatwiliśmy około pół miliona różnych spraw, z tego 200 tys. przypadło na samą Magnolię, a na Zapolską, Nowy Targ i niewielkie Centrum na Kromera, to jest pozostałe 300 tys.
Na modernizacje budynku przy ul. Zapolskiej wydano 3,7 mln złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.