Reakcja24: Transport publiczny - autobusy i tramwaje

Marek Obszarny, MC | Utworzono: 2024-03-06 12:36 | Zmodyfikowano: 2024-03-06 14:45
Reakcja24: Transport publiczny - autobusy i tramwaje - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Odpowiedź wydaje się prosta: transport publiczny. W mieście dostępne są tramwaje i autobusy. Jak często powinny kursować, który z tych środków transportu rozwijać: szynowy czy kołowy, ile kosztuje nowoczesna, sprawnie zorganizowana, komfortowa i punktualna komunikacja publiczna – to pytania, z którymi muszą się mierzyć zarządzający. Dzisiaj w studiu Reakcji 24 zmierzyliśmy się z tymi problemami wspólnie z Witoldem Woźnym prezesem MPK. Jaki jest tabor będący do dyspozycji MPK, w jakim stanie są torowiska, jakie są plany rozwoju przewoźnika, czy możemy liczyć na zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów i autobusów, w jaki sposób poprawić obsługę pasażerów – to jedynie niektóre tematy naszej rozmowy.

Posłuchaj:

 


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Obcy2024-03-07 11:06:52 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Trudno się tego słucha. Prezes, który nie rozumie kwestii mijanek dla tramwajów. Potem improwizuje, że może jakoś wpłynąć na przepisy dotyczące ilości przewożonych wózków, albo na to jak funkcjonują tablice informacyjne, czy pracę sygnalizacji świetlnej w mieście. W takim programie powinien być jednocześnie dyrektor z WTR, który byłby kompetentny w wielu sprawach, gdyż mieszkańcy nie rozumieją podziału kompetencji. Żal słuchać, gdy prezes zaczyna mówić o kwestiach technicznych. Z jaką ilością miejsc na wózki kupować tabor powinien decydować organizator, czyli miasto. Stanowiska dla wózków podlegają rygorom konkretnych przepisów i organizacja każdego kolejnego musi odbywać się kosztem miejsc siedzących. A w komentarzach po prezentacji nowego tramwaju wiele głosów było, że miejsc siedzących jest za mało. Po co opowiadać, że prezes coś z tym może zrobić. Oczywiście przebieg takiej audycji determinują pytania słuchaczy, które niestety w dużej mierze nie dotyczą MPK tylko miasta. Lepiej byłoby zapytać, dlaczego tramwaje dwukierunkowe do tej pory nie doczekały się remontów, chociaż mówi się o tym od wielu lat. Kiedy nastąpi wymiana najstarszych autobusów, które zamiast 10 lat, jeżdżą już 16 lat. Łatwo się chwalić nowym taborem a przemilczeć kwestię tych rozpadających się. Może uda się w kwietniu więcej dowiedzieć podczas zapowiadanego kolejnego wywiadu.