Koleje Dolnośląskie chcą uruchomić ekspresowe połączenie z Warszawą

WK, inf. prasowa | Utworzono: 2024-03-04 10:30 | Zmodyfikowano: 2024-03-04 10:34
Koleje Dolnośląskie chcą uruchomić ekspresowe połączenie z Warszawą - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Pociągi będą zatrzymywać się wyłącznie w czterech miejscowościach pomiędzy Wrocławiem a Warszawą. Co ważne, spółka nie chce konkurować na tej linii z PKP Intercity, ale uzupełnić ofertę przewozową pomiędzy stolicą Dolnego Śląska, a Warszawą.

Za nami pierwszy krok, aby pociągi Kolei Dolnośląskich mogły regularnie kursować pomiędzy Wrocławiem i Warszawą. Złożyliśmy wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego o zezwolenie na uruchomienie tego ekspresowego połączenia. Wyjazd z Wrocławia planujemy na godziny poranne, a powrót z Warszawy ma odbywać się po godzinie 16 – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Wniosek na kursy z Wrocławia do Warszawy dotyczą jazdy przez cały tydzień: od poniedziałku do niedzieli. We wszystkie dni pociągi miałyby kursować o tej samej porze.

W złożonym wniosku do UTK planowane godziny odjazdów ze stacji to: 9:40 Wrocław Główny – 9:46 Wrocław Mikołajów – 10:31 Leszno – 11:08 Poznań Główny – 11:53 Konin – 12:29 Kutno – 13:30 Warszawa Zachodnia – z przyjazdem na Warszawę Centralną o 13:35.

Powrót z Warszawy Centralnej będzie możliwy o 17:15, z postojami na stacjach Warszawa Zachodnia 17:22, Kutno 18:21, Konin 18:57, Poznań Główny 19:45, Leszno 20:21, Wrocław Mikołajów 21:05, z przyjazdem na stację Wrocław Główny o godz. 21:10.

Koleje Dolnośląskie mają doświadczenie w kursowaniu na dalekobieżnych trasach. W 2023 roku spółka uruchomiła wakacyjny pociąg z Wrocławia do Świnoujścia. Pociągi wyjeżdżające ze stolicy Dolnego Śląska zatrzymywały się jedynie w Legnicy, Lubinie, Głogowie i Zielonej Górze, następnie jechały już do Szczecina, a stamtąd do Międzyzdrojów i Świnoujścia.


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~XXXXX2024-05-06 16:43:52 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jaki sens ma taka kolej, skoro większość przystanków na trasie jest poza województwem dolnośląskim?
~Tomasz 2024-03-11 17:20:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Już to widzę kiedy polregio coś takiego próbowało to intercity się poskarżyło i skasowano połączenia . Po drugie w XXI w 400 km w 4h śmieszne . W Azji to zajmuje około 1h
~emu2024-03-04 20:05:03 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A może lepiej zwiększyć liczbę taboru mającego jeździć po DOLNYM ŚLĄSKU? Nazwa i źródło finansowania zobowiązuje. Po co z dolnośląskich pieniędzy wspierać Wielkopolan?
~Jan2024-03-04 15:44:14 z adresu IP: (2a00:f41:b0e6:92e3:0:x:x:x)
Do Warszawy przez Poznań? Może przez Gdańsk jeszcze!
~Mhm2024-03-26 08:08:08 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Przecież swego czasu Pendolino jechało z Wrocławia do Warszawy przez Poznań.
~Były kolejarz PKP2024-03-04 18:10:19 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Można też przez Opole i CMK, ale to nie jest szybsza trasa
~!!!2024-03-04 13:09:35 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Proszę teraz sprawdzić z czyich pieniędzy są finansowane kampanie reklamowe polityków, takie jak ta: https: // tpc. googlesyndication. com /simgad /7958377866263275355?