Czy na umowę zlecenie można wziąć kredyt?
Czy kredyt na umowę zlecenie jest możliwy?
Jeśli zastanawiasz się, czy można dostać kredyt na umowę zlecenie, mamy dla Ciebie dobrą informację. Jest to jak najbardziej możliwe, jednak musisz przygotować się na dość skrupulatne sprawdzanie Twojej sytuacji finansowej przez bank. Kredytodawcy najchętniej udzielają kredytów osobom ze stabilnym zatrudnieniem. Wynika to przede wszystkim z faktu, że chcą ponosić jak najmniejsze ryzyko przy pożyczaniu środków. Dotyczy zwłaszcza wyższych kwot.
Kredyt na umowę zlecenie jest jednak możliwy. Jeśli umowa ta nie została zawarta niedawno przed staraniem się o pożyczkę, prawdopodobnie bank pozytywnie rozpatrzy taki wniosek. Jednak zależy to również od innych czynników, głównie związanych z sytuacją finansową, branżą, wysokością zarobków i wydatków czy długością stażu.
A czy na umowę zlecenie można wziąć kredyt hipoteczny? Niekiedy jest to możliwe. Taką formę umowy akceptuje kilka banków, jednak konieczne jest spełnienie dodatkowych warunków, o których przeczytasz w dalszej części.
Jaki kredyt można uzyskać na umowę zlecenie?
Jak już wiesz, kredyt hipoteczny na umowę zlecenie jest możliwy, choć nie jest to powszechne rozwiązanie. Niektóre banki są otwarte na różne rodzaje zatrudnienia, akceptując nawet taką umowę cywilnoprawną. Musisz jednak wiedzieć, że w takim przypadku wymagana będzie naprawdę dobra zdolność kredytowa.
Najczęściej bank będzie weryfikował długość stażu w firmie, z która masz podpisaną umowę, czy w ogóle Twój staż pracy w branży. Oczywiście istotne będzie też to, ile zarabiasz, na jaki okres została zawarta umowa, jakie są Twoje wydatki. Co ważne, to, czy na umowę zlecenie można wziąć kredyt, zależy od solidnego zabezpieczenia i wysokiego wkładu własnego.
Najpopularniejszy jest kredyt gotówkowy na umowę zlecenie, który możesz dostać w wielu bankach. Ten nie wymaga zabezpieczeń, ale to, jakie warunki narzuci bank, będzie zależało od indywidualnej sytuacji. Liczy się np. kwota, o jaką się starasz. W przypadku większych kredytów może zdarzyć się negatywna decyzja. Jednak zatrudnienie przez dłuższy okres, nawet na umowę zlecenie, nie powinien być przeszkodą w otrzymaniu kredytu, sprawdź na początek jeden z zaufanych rankingów kredytów gotówkowych jak: https://www.totalmoney.pl/kredyty_gotowkowe.
Kredyt na umowę zlecenie — jakie warunki trzeba spełnić?
Kredyt dla osób zatrudnionych na umowę zlecenie wymaga spełnienia większej ilości warunków niż w przypadku pracowników na etat. Bank Bedze skrupulatnie weryfikował zdolność kredytową.
Podstawowe wymogi banków to:
- Wiek - oczywiście w pierwszej kolejności musisz pamiętać, że banki udzielają kredytów wyłącznie osobom pełnoletnim. Niektóre rodzaje zobowiązań mogą być dostępne dopiero od 21 roku życia.
- Ważny dowód osobisty - dokument tożsamości to podstawowy element, który musi być dopełniony, aby bank w ogóle rozpatrzył wniosek.
- Zdolność kredytowa - banki obliczają ją na podstawie różnych czynników. Bierze się tu pod uwagę zarobki, wydatki, historię kredytową, liczbę osób na utrzymaniu, staż pracy itp.
Jeśli chcesz wziąć kredyt na umowę zlecenie w formie kredytu gotówkowego, bank nie będzie wymagał spełnienia tak wielu warunków jak przy kredycie hipotecznym. Najważniejsze jest posiadanie zdolności kredytowej. Badana będzie więc historia kredytowa w BIK, okres umowy czy dokumenty potwierdzające sytuację finansową.
Kredyt hipoteczny z kolei wymaga np. wysokiego wkładu własnego. Podczas gdy standardowy minimalnie wynosi 10%, przy umowie zlecenie bank może oczekiwać wniesienia nawet od 30 do 60% kwoty kredytu. Bardzo istotna jest stabilność zarobków, co wynika z długoterminowej spłaty zobowiązania. Kredytobiorca musi więc mieć ciągłość dochodów. Zostanie zweryfikowane to, czy umowy zawierane są cyklicznie, czy dorywczo, u jakich pracodawców oraz w jakiej branży pracujesz.
Ważne!
Zdolność kredytowa zatrudnionego na umowę zlecenie zwiększy się w sytuacji, gdy pracuje on z jednym lub dwoma zleceniodawcami od dłuższego czasu. Przyda się zaświadczenie od pracodawcy, w którym potwierdzi chęć kontynuowania współpracy w przyszłości.
Ile trzeba mieć umowę zlecenie, żeby dostać kredyt?
To, jaki okres będzie wymagany przez bank, jest zależne od wewnętrznych zasad i poszczególnych ofert. Istotne jest też to, o jaki kredyt wnioskujesz i jak wysoka kwota Cię interesuje. Przyjmując, że chcesz wziąć standardowy kredyt gotówkowy np. w kwocie kilku tysięcy złotych, bank może wymagać umowy, która jest ważna od co najmniej 6 miesięcy.
Niektóre banki akceptują jedynie dłuższy okres, np. 1 roku czy 2 lat. Nieco bardziej wymagające warunki dotyczące okresu mogą spotkać Cię przy kredycie hipotecznym. Taki kredyt na umowę zlecenie jest przyznawany najczęściej pracownikom, którzy pracują na umowę zlecenie od kilku lat, i najlepiej, aby dotyczyły one jednej firmy.
Przykładowo Alior Bank do kredytu gotówkowego wymaga umowy zlecenie zawarte minimum 6 miesięcy temu. Bank Pocztowy wymaga z kolei minimalnie 12 miesięcy obowiązywania umowy. I taki też warunek można spotkać najczęściej w pozostałych bankach.
W jakim banku dostanę kredyt na umowę zlecenie?
Chcesz wziąć kredyt na umowę zlecenie. Jaki bank Ci go udzieli? Zleceniobiorcy mogą wnioskować o wsparcie w takich bankach jak:
- PKO BP
- mBank
- Pekao S.A.
- BNP Paribas
- Credit Agricole
Dodatkowo w niektórych bankach można liczyć nawet na kredyt przy umowie o dzieło. Wiele z powyższych udziela też kredytu hipotecznego na umowę zlecenie. W tym przypadku wymagany okres to co najmniej 12 miesięcy lub więcej u jednego pracodawcy.