Ostatnie szlify przed przecięciem wstęg. Lada chwila otwarcie Alei Wielkiej Wyspy

AO | Utworzono: 2023-12-19 13:46 | Zmodyfikowano: 2023-12-19 13:48
Ostatnie szlify przed przecięciem wstęg. Lada chwila otwarcie Alei Wielkiej Wyspy - fot. mat. prasowe.
fot. mat. prasowe.

W sobotę 23 grudnia pierwsi wrocławianie powinni już móc przejechać Aleją Wielkiej Wyspy. Chociaż na trwającej od 3 lat budowie stygną jeszcze warstwy wiążące nawierzchnię, urzędnicy szykują się do podpisania protokołów i przecięcia wstęg. Warta ponad 230 mln złotych inwestycja jest praktycznie gotowa. Prace do mety dojadą jednak dopiero wiosną 2024 roku.

- Wtedy warunku do ułożenia najbardziej wrażliwej, ścieralnej warstwy asfaltu, będą odpowiednie. Wszystko, co zapewnia przejezdność i komfort jest już gotowe – mówi Radiu Wrocław Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

"Dzisiaj jest to wielka eskapada, kierowcy muszą jechać przez centrum miasta, aby pokonać trasę z ulicy Mickiewicza na Krakowską. Niebawem będziemy mogli pojechać z Sępolna, Biskupina bardzo szybko w kierunku Gaju i dalej na Aleję Armii Krajowej."

Do uzupełnienia pozostały jedynie drobne formalności, które nie powinny mieć kłopotu z uzyskaniem niezbędnych podpisów.

- Były wyzwania, takie jak skomplikowane instalacje podziemne, ale teraz nic już nie powinno stanąć na przeszkodzie oddania tej drogi wrocławianom – mówi Radiu Wrocław Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

"Takie było założenie, że grudniu tego roku będzie można uzyskać przejezdność Alei Wielkiej Wyspy i tego się trzymamy. Moglibyśmy nią jeździć już dzisiaj, kwestia tylko jeszcze uzyskania wszystkich niezbędnych dokumentów i pozwoleń."

Budowana od trzech lat arteria to jedna z największych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska. Droga połączy wrocławskie Krzyki z północno-wschodnimi osiedlami miasta. Całość ma 3,4 km długości. Jej mosty rozpostarte nad Odrą i Oławą ułatwią życie nie tylko mieszkańcom, ale i turystom. Trasą dojedziemy bezpośrednio do najpopularniejszych atrakcji stolicy Dolnego Śląska, takich jak Zoo czy Hala Stulecia. Inwestycja jest warta ponad 230 mln złotych.


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Miła jazda2023-12-19 18:46:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A studzienki nie wystają mimo braku ostatniej warstwy? :-)
~Inżynier 2023-12-19 22:58:28 z adresu IP: (176.121.xxx.xxx)
Studzienki muszą albo wystawać albo się zapadać. Taka technologia.
~Asfalt2023-12-19 18:50:56 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Nie, bo się zapadły ;)