Jest zgoda na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Teraz Dolnośląska Służba Dróg i Kolei może ogłosić już przetarg na budowę, która ma szanse zwiększyć atrakcyjność regionu wśród potencjalnych inwestorów, najważniejszy jednak ma być po prostu komfort przejazdu.
- Z pewnością ruch na południu i wschodzie miasta będzie bardziej płynny, z korzyścią dla kierowców - podkreśla w Radiu Wrocław Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego:
"Domykamy pierścień wokół Wrocławia. To jest kwestia związana z rozwiązaniem wielu, wielu problemów."
- Dotychczas zrobiliśmy dużo dla rozwoju tej trasy, ale ten jest kluczowy, bo coraz więcej osób mieszka w okolicy brakującego fragmentu – tłumaczy Radiu Wrocław Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego:
"W zeszłym roku w grudniu otworzyliśmy ponad 27 z 30 planowanych kilometrów wschodniej obwodnicy Wrocławia. Wykonamy ostatni odcinek Grota do Karkonoskiej przez Wysoką."
Budowa powinna zakończyć się na przełomie lat 2026/2027. Termin pierwszego przejazdu nowym odcinkiem zależy od tempa rozstrzygnięcia przetargu.
- Sporo było spraw wymagających uwagi, niektóre dokumenty jeszcze są procedowane, ale najważniejsze za nami – mówi Radiu Wrocław Bogusław Szpytma, wicewojewoda dolnośląski:
"Proces wydawania decyzji jest już zakończony, także mieszkańcy za jakiś czas nie będą już musieli stać w korkach."
Chociaż niektóre dokumenty są jeszcze procedowane, najważniejsze decyzje zyskały aprobatę władz wojewódzkich.
- Po analizach uznaliśmy, że należy zostawić furtkę do rozbudowy trasy w przyszłości – wyjaśnia na antenie Radia Wrocław Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei:
"Jezdnia będzie jedna, niemniej jednak skrzyżowania będą w rozwiązaniach dwupasmowych, tak żeby kiedyś móc dobudować w każdej chwili odcinki dwupasmowe."
Szacunkowy koszt inwestycji wynosi około 200 mln złotych. W najbliższych dniach ogłoszony zostanie przetarg, w którym DSDiK wyłoni wykonawcę prac.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.