Duży wzrost kar za brak opłat parkingowych dzięki e-kontroli
System e-kontroli opłat za postój w strefach płatnego parkowania działa we Wrocławiu od roku. Prowadzony jest on przy pomocy dwóch aut o napędzie elektrycznym. Samochody wyposażone są w zestaw kamer oraz system pozycjonowania umieszczony na dachu. W autach zainstalowany jest też system przetwarzania i transmisji danych, które online sprawdzają, czy kierowca zaparkowanego w strefie płatnego parkowania pojazdu zapłacił za postój. Informacje o pojazdach, za których postój nie wniesiono opłaty, przekazywane są do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Ewa Mazur z biura prasowego ZDiUM wskazała, że od początku 2023 r. do minimum ograniczono kontrole piesze. „Takie kontrole prowadzone są teraz przez dwóch pracowników. Pozostali zajmują się weryfikacją wystawionych przez pojazdy zawiadomień po e-kontroli - cztery osoby oraz prowadzeniem pojazdów w systemie dwuzmianowym – również cztery osoby” – przekazała Mazur.
Według danych ZDiUM, w styczniu 2023 r. wystawionych zostało ponad 10 tys. zawiadomień o braku opłat za parkowanie, z czego z e-kontroli 9 tys. Dla porównania w styczniu 2022 r. przy 21 kontrolerach pieszych wystawiono niespełna 5 tys. zawiadomień.
„W ciągu pierwszego półrocza 2023 r. za pomocą pojazdów skanujących mogliśmy przeprowadzić ponad milion kontroli, co dało efekt w postaci 43 335 wystawionych zawiadomień. Miesięcznie średnio było to ponad 7,2 tys. zawiadomień” – podała Mazur.
W analogicznym okresie 2022 r., w ramach kontroli prowadzonych przez patrole piesze, wystawiono niespełna 31 tys. zawiadomień.
Od początku 2022 r. liczba miejsc parkingowych we Wrocławiu objętych strefą płatnego parkowania zwiększyła się o prawie dwa tysiące. W tym czasie wdrożono opłaty na osiedlach: Przedmieścia Oławskie i Świdnickie, Szczepin, Powstańców Śląskich i we fragmencie Ołbina. Liczba miejsc parkingowych w strefach płatnego parkowania we Wrocławiu wynosi teraz 7712 miejsc.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.