Czy we Wrocławiu powstanie Strefa Czystego Transportu?
Dlaczego? To wyjaśnia Tomasz Stefanicki z Urzędu Miasta:
- Odpowiada to w roku 2025 normom odpowiednio Euro 4, jeśli chodzie o diesle, a Euro 3, jeśli chodzi o benzynę, czyli co najmniej taką normę będzie musiał spełniać.
Strefa Obejmie około 6% powierzchni Wrocławia, między innymi Nadodrze, czy Stare Miasto. Wrocławianie mają mieszane uczucia w tej sprawie:
- Do miasta niepotrzebnie, żeby gdzieś tam samochodów dużo wjeżdżało. I smrodziło, że tak powiem; - A co zrobimy z tymi samochodami ? Są ludzie bogatsi, którzy mogą sobie kupić samochody droższe, a są ludzie, którzy kupują tańsze samochody.
Strefa Czystego Transportu i tak zostanie wprowadzona, bowiem w części miasta dochodzi do przekroczeń norm tlenków azotu w powietrzu. Pomysł krytykuje radny Rady Miejskiej Robert Grzechnik:
- Jeżeli ktoś ma rodzinę z dziećmi, to jazda komunikacją miejską jest prawie że niemożliwa, przynajmniej bardzo trudna. To jest smutne, że część z mieszkańców nie będzie mogła korzystać z, no z miasta przede wszystkim, na które się zrzuca przecież w podatkach.
Strefa Czystego Transportu, w obecnych planach, obejmie 6 procent obszaru Wrocławia. Wjazd do niej będzie wykluczony dla około 4,5 procenta zarejestrowanych w mieście samochodów.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.