Pasażerowie Polregio nie mieszczą się w pociągach

JD | Utworzono: 2023-11-21 15:32 | Zmodyfikowano: 2023-11-21 15:33
Pasażerowie Polregio nie mieszczą się w pociągach - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław

Mirosław Koza z Ruszowa mówi, że -problem dotyczy wsiadających w gminie Wegliniec, którzy nie mogą w ogóle dostać się do wagonów i proszą kolejarzy tylko o jedno:

"Tylko żeby nie jechał mały skład. Mały szynobusik - o tak go nazwijmy. Do Goerlitz jechaliśmy, był pełen skład. Ludzie już w Jagodzinie nie mieli gdzie wsiąść, a tym bardziej w Węglińcu. A niestety w Pieńsku nikt nie wsiadł, bo nie było gdzie."

- Gmina próbuje sobie jakoś z problemem radzić, przynajmniej lokalnie - mówi Radiu Wrocław burmistrz Mariusz Wieczorek:

"Otworzyliśmy przewozy szkoleń dla mieszkańców, czyli jest biletowanie tak zwane i każdy mieszkaniec, przynajmniej w tych godzinach przywozu i odwozu dzieci do szkół, może się przemieścić naszą komunikacją, którą mamy do przewozu dzieci do placówek oświatowych."

Jak informuje Paweł Kozłowski, rzecznik zarządu województwa lubuskiego, problem zbyt małych pociągów Zielona Góra - Goerlitz ma zostać rozwiązany przez przewoźnika - Polregio. Spółce są naliczane kary umowne za zbyt małe składy, ale jak to ujął rzecznik "w najbliższym czasie przewozy na przedmiotowej linii będą realizowane zgodnie z planem, a podaż miejsc w pociągach będzie wystarczająca".

Linia Zielona Góra-Goerlitz nie jest jedyną, z którą są problemy. Od grudniowego rozkładu jazdy między Wrocławiem a Zieloną Górą zamiast bezpośrednich połączeń będą pociągi z przesiadkami w Głogowie albo Nowej Soli. Samorząd województwa dolnośląskiego chce, by bezpośrednie połączenia obsługiwały pociągi Kolei Dolnośląskich. Nie zgadza się na to zarząd województwa lubuskiego, który uważa, że dolnośląscy sąsiedzi chcą wymusić na nich oddanie linii "swojemu" przewoźnikowi.

W sprawie połączeń przez Węgliniec Polregio przysłało do Radia Wrocław specjalne oświadczenie:

"(...) informujemy, że zgodnie z zawartą umową z organizatorem przewozów Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego do realizacji przejazdów na linii Zielona Góra Główna - Węgliniec - Gorelitz zaplanowane są pojazdy serii SA108, SA133, SA134 i SA137. W chwili obecnej Zakład dysponuje:

1 pojazdem SA108, który oczekuje na naprawę poziomu P4 za którą odpowiada Urząd marszałkowski Województwa Lubuskiego;
4 pojazdy serii SA133 – jeden z nich realizuje przejazdy na trasie Zielona Góra – Leszno, kolejny znajduje się w naprawie na skutek kolizji z pojazdem drogowym, następny znajduje się w naprawie gwarancyjnej u podwykonawcy po przeglądzie poziomu P5. Czwarty z pojazdów oczekuje na przegląd P4 za którą odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego;
2 pojazdami serii SA134 z których w ruchu jest jeden - realizuje przejazdy na trasie Zielona Góra Główna - Węgliniec – Gorelitz, a drugi jest w trakcie przegląd poziomu P3;
2 pojazdy serii SA137. Jeden z nich realizuje przejazdy na trasie Zielona Góra Główna - Węgliniec – Gorelitz. Drugi pojazd oczekuje na naprawę P4 za którą odpowiada Urząd marszałkowski Województwa Lubuskiego;
W celu minimalizacji ewentualnych opóźnień Zakład w przypadku braku możliwości realizacji przejazdu pojazdem dedykowanym danej linii podejmuje decyzje o włączeniu do ruchu pojazdu o mniejszej od zakładanej liczbie miejsc przeznaczonych dla podróżnych. Należy pamiętać, że uruchomienie autobusu komunikacji zastępczej w takim przypadku generuje opóźnienia. Wynika to z innej specyfiku ruchu drogowego gdzie drogi są wydłużone i nie mają pokrycia do dróg kolejowych, o czym podróżni są informowani przed rozpoczęciem podróży. W związku z tym iż nie są to kursy bezpośrednie przewoźnik ma obowiązek dojazdu do każdej stacji i przystanku określonego w rozkładzie jazdy pociągów. W zależności od długości trasy, przejazd komunikacją zastępczą może wydłużyć się nawet do 90 minut. W najbliższym czasie do ruchu powrócą pojazdy serii SA133 i SA134 co pozwoli na eliminację pojazdów dysponujących mniejszą ilością miejsc.

Pozdrawiamy,
Zespół prasowy"

POSŁUCHAJ:


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Hdhdh2023-11-25 16:00:04 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Równie beznadziejna sytuacja Z.miejscami bardzo często jest na.relacji Jelenia Góra Gryfów Lubań Zgorzelec Goerlitz. Od lat jeździ taki.maly szynobusik, a ludzie pokochali to połączenie, choć jest zbyt wolno jak na dzisiejsze standardy. Mnóstwo ludzi jeździ regularnie do pracy i szkół. Do tego przy świętach i weekendach mnóstwo turystów z obu stron granicy
~Kmcz2023-11-22 14:16:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W podkarpackim podobnie. Kolej aglomeracyjna działa świetnie, częstotliwość pociągów już jest na prawdę dobra (chociaż zawsze chciałoby się więcej) ale szczególnie na Linii Rzeszów - Strzyżów, czy w kierunku Stalowej Woli często słyszę ze szynobusy są po prostu przeładowanie, zdarza się że po drodze pasażerowie się nie zmieszczą i muszą szukać innego środka transportu, a cześć moich znajomych wybiera przez to samochód zamiast kolei i czekają w korkach ale przynajmniej siedzą i mają pewność że dojadą. Niestety bez inwestycji taborowych lub/i elektryfikacji linii się nie obędzie
~Tomek2023-11-22 07:15:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Niech się lepiej pospieszą z tymi pociągami , naprawami i przeglądami. Czas to pieniądz , po obu stronach
~xx22023-11-21 21:11:55 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
polregio odwołuje setki polaczen. jest drożdże 2x za km od KD. mimo wszystko lubuskie idzie w zaparte. niech wyborcy ocenia.
~Głogowianin2023-11-23 13:16:51 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
Pewnie chcieli najbardziej rentowne cztery pary połączeń, albo wszystko albo nic.
~Nsbx2023-11-23 07:38:55 z adresu IP: (2a00:f41:b0fb:c37f:e924:x:x:x)
Polregio zaproponowało oddanie KD 8 par połączeń do Wrocławia z wszystkich 12. To dolnośląskie jest pazerne, że chce mieć wszystkie połączenia realizowane przez KD.
~Rzecznik LKK2023-11-21 17:42:01 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie przekuwają takie sytuacje w swój frekwencyjny sukces, chwaląc się dynamicznym przyrostem liczby pasażerów. Za rosnącymi statystykami są właśnie takie obrazki. Może PolRegio weźmie przykład z samorządowej kolejowej spółki?